Volonterski centar Zagreb, u suradnji s Hrvatskim centrom za razvoj volonterstva, jučer je održao 4. Nacionalnu konferenciju o volontiranju zaposlenika s glavnom temom 'Volontiranje kao poluga za angažman zaposlenika, employer branding i pozitivan utjecaj na zajednicu'.
Nina Butić Ivanković, izvršna direktorica Volonterskog centra Zagreb, istaknula je dobrobiti volontiranja za zaposlenike, organizacije i zajednicu, piše tportal.
„Poduzeća nastoje povećati angažiranost zaposlenika, trude se privući i zadržati talente. Zaposlenici se, pak, uslijed pandemije suočavaju s izolacijom, pojačanim i dodatnim stresom, a ravnoteža između privatnog i poslovnog života je narušena. Volontiranje doprinosi osjećaju zadovoljstva, subjektivnom zdravlju, a ujedno smanjuje izolaciju, što je ključno u našem „novom normalnom“. Tijekom krize svjedočimo porastu osobne odgovornosti, nesebičnosti, ljudi sve više imaju potrebu pomoći drugima. Istraživanja pokazuju da će zaposlenici biti najangažiraniji kada su vrijednosti organizacije ujedno bliske njihovim vrijednostima, kada je njihova svrha ispunjena. Kako ojačati osjećaj svrhe kod zaposlenika? Omogućite im da pomažu drugima, da imaju pozitivan utjecaj na zajednicu! I ovoga puta kriza se pokazala kao prilika – prilika da pomognemo sebi i drugima, da osnažimo organizacije i zajednice. Želimo, zajedno s vama, stvoriti okruženje u kojem se volontiranje potiče i shvaća kao dio svakodnevnog života, okruženje koje podržava ljude i organizacije u stvaranju boljeg svijeta za sve“, istaknula je Butić Ivanković.
Ususret 11. manifestaciji Hrvatska volontira koja se održava od 29. rujna do 2. listopada, Lejla Šehić Relić, predsjednica izvršnog odbora Hrvatskog centra za razvoj volonterstva, osvrnula se na izazove s kojima smo se svi susreli u razdoblju od posljednje konferencije, zaključivši:
„Sa sviješću o tome da nismo sami, nego članovi neke zajednice, započinje solidarnost koja se oslanja na vrijednosti empatije, povjerenja, odgovornosti, uzajamnosti i ravnopravnosti. Posebnu, životnu važnost solidarnosti mogli smo vidjeti u brojnim volonterskim poduhvatima pojedinaca, udruga i tvrtki, koji su se našli u prvim redovima odgovora na niz nepogoda i kriznih događaja s kojima smo se kao društvo suočili. U takvim uvjetima, volontiranje je jedan od ključnih resursa za sposobnost zajednice da ostane, ili postane povezana, zdrava, snažna i uspješna i nakon što se neka kriza dogodi. Upravo zato, čini mi se važno, u budućnosti naglasiti važnost uloge poslovnog sektora u izgradnji otpornosti zajednice.“
Nakon pozdravnih govora uslijedila je panel rasprava koju je moderirala Sanja Petek Mujačić, izvršna direktorica konzultantske kuće Hauska & Partner na kojoj su sudjelovali Igor Vukasović, Hrvatski Telekom, Tamara Karagity, INA d.d., Vladimir Kosanović, GlobalLogic i Marijana Jergović iz udruge Smiješak za sve. Razmjenom iskustava o volontiranju zaposlenika, posebno je istaknuto kako organizirano volontiranje stvara dobrobit za sve uključene – zaposlenike i poslodavce, povećava zadovoljstvo i angažiranost zaposlenika, doprinosi boljem imidžu poslodavca, ali najvažnije od svega pomaže potrebitima u zajednici. Hrvatski Telekom, INA d.d., čiji Klub volontera upravo ovaj mjesec slavi 10 godina i GlobalLogic predstavili su pritom svoje volonterske klubove i inicijative, a iz udruge Smiješak za sve svoj model volontiranja koji svakodnevno donosi osmijeh na lica najmlađim i najranjivijim članovima našeg društva.
U sklopu konferencije, Povelju o volontiranju zaposlenika potpisalo je još pet tvrtki, HEP Opskrba, Mazars Cinotti Audit, Nestlé Adriatic, Coca-Cola HBC Hrvatska i PLIVA Hrvatska pa tako ukupan broj potpisnica sada broji 28 poslodavaca, uključujući privatne i javne tvrtke te javne institucije. Povelja o volontiranju zaposlenika prva je inicijativa takve vrste u Europi kojom se potiče sustavni pristup i aktivnije promicanje volontiranja, a zajedničkim snagama su je pokrenuli Volonterski centar Zagreb, Hrvatski centar za razvoj volonterstva i Mreža za razvoj korporativnog volontiranja.
Izvor: tportal