Poduzetnici se na prodajnim mjestima trude poštivati epidemiološke mjere, pokazalo je istraživanje o tome koliko se stanovništvo osjeća sigurnim prilikom odlaska u kupovinu, posjeta ugostiteljskim objektima te u svakodnevnim aktivnostima izvan svoga doma.
Istraživanje je provedeno u 15 država Europe i Afrike od 25. listopada do 13. studenog, a organiziralo ga je Međunarodno udruženje profesionalnih pružatelja usluga tajnog kupovanja (MSPA Europe/Africa), čija je članica i hrvatska agencija Heraklea.
U Hrvatskoj je obavljeno 116 posjeta, a "tajni kupci" koje je angažirala Heraklea posjećivali su restorane, barove, banke, supermarkete, prodavaonice, ljekarne, benzinske postaje i druga prodajna mjesta, navodi se u priopćenju koje je u utorak objavila Heraklea.
Provjeravala su se međunarodno priznata pravila poštivanja epidemioloških mjera sprječavanja prijenosa i širenja bolesti covid-19: dezinfekcija, vidljivost obavijesti, fizička udaljenost, zaštitna oprema za djelatnike te nose li kupci ili klijenti maske.
Istraživanje je među ostalim pokazalo da nedovoljno poštivanje potrebnih higijenskih mjera ima neizbježan utjecaj na zdravlje i na gospodarstvo. Naime, devet posto kupaca je izjavilo da se zapravo osjeća nesigurnima na prodajnom mjestu koje je posjetilo, što znači da je potencijalno izgubljen gotovo svaki deseti kupac, ističe se u priopćenju.
Prema istraživanju, 8,5 od 10 kupaca preporučilo bi posjećeno prodajno mjesto drugima.
"Naizgled je to dobar rezultat, no neke su tvrtke propustile ostaviti dobar dojam, dok imamo posla s kontinuiranom prijetnjom virusa", navode iz Heraklee.
Ističu i kako se unatoč dobrim rezultatima u nekim područjima, više od 30 posto djelatnika nije pridržavalo preporuka za fizičko udaljavanje, a na polovici lokacija nije bilo dovoljne fizičke udaljenosti između kupaca, piše N1.
"Kupci i osoblje često su ignorirali sigurnosne mjere, stoga tvrtke moraju razmotriti što učiniti kako bi primijenili epidemiološke mjere tamo gdje mogu, jer natpisi nisu uvijek dovoljni", kaže se u priopćenju.
Promjena ponašanja
Također se napominje kako je istraživanje pokazalo da i osoblje i kupci trebaju promijeniti svoje ponašanje.
"U Hrvatskoj je vidljivo da je potrebno povećati fizičku udaljenost kupaca i osoblja i važno je da ih tvrtke same potaknu na to", navode iz Heraklee.
To je, kako ističu, "tvrtkama neizbježno kako bi dobile više povjerenja kupaca, zaštitile buduće prihode i ublažile rizik od zaraze u ovoj fazi pandemije".
"One tvrtke kojima je stalo do toga da se kod njih poštuju epidemiološke mjere i koje su usmjerene na poboljšanje te koje će pratiti i mjeriti kako se provode mjere na njihovim lokacijama, pridobit će i veće povjerenje kupaca te s time i povećati svoju prodaju", kaže se u priopćenju.
Prenosi se i izjava predsjednika MSPA Europe/Africa Stefaana Vandroogenboecka koji je rekao kako su sve mjere izravno pod nadzorom tvrtki i kupaca, stoga se moraju uložiti napori kako bi se osiguralo da se kupci osjećaju sigurnima u svojim mjestima.
"To se može postići samo obukom onih na prvoj crti i redovitim praćenjem svakog prodajnog mjesta. Sigurnost je i dalje prioritet kupaca broj jedan u doglednoj budućnosti, a tvrtke koje to drže u prvom planu svog poslovanja prebroditi će ovu oluju", istaknuo je Vandroogenboeck.
Izvor: N1