Među IT zajednicom, osim po svojim web i digitalnim rješenjima, poznati su i po konferenciji Web Summer Camp koja svake godine na hrvatskoj obali okuplja veliki broj developera i web stručnjaka.
Oni su Netgen, tvrtka specijalizirana za izradu i razvoj kompleksnih digitalnih rješenja iz Zagreba, koja od 2021. ima i ured u Zürichu.
Mateja Terek, Netgen People & Communications Manager, pružila nam je odgovore što ih točno čini poželjnim poslodavcem i koje su to njihove dobre prakse u HR procesima, a koje su ih dovele do statusa jednog od najboljih poslodavaca u Hrvatskoj.
Prema Istraživanju Zadovoljstva Zaposlenika vaši zaposlenici ističu radne uvjete, međuljudske odnose i posvećenost poslu kao top 3 kategorije zadovoljstva. Možete li nam približiti dobre prakse kojima ste postigli navedeno?
Prije svega, od svih praksi i procesa koje provodimo, možda bi se sve dalo sažeti u temeljni stav da su nam ljudi zbilja ono najvažnije što imamo, jer upravo oni daju identitet našoj organizaciji i čine glavni preduvjet njezinog uspjeha. Da ovo nije neka prazna parola već nešto u što zbilja vjerujemo i stavljamo na prvo mjesto, najbolje govori činjenica da nam se ljudi iznadprosječno dugo zadržavaju, a uz to bilježimo i kontinuirani rast zadovoljstva na radnom mjestu.
No, čak i bez poznavanja ovih statistika, kod nas se u uredu vrlo brzo osjeti pozitivno radno okruženje i poticajna kultura, čiji je velik dio utemeljen na osobnoj odgovornosti, fleksibilnosti, upornosti, znatiželji i zaigranosti. Tijekom čitave godine, kroz niz inicijativa i alata, nastojimo osluškivati dojmove i sugestije naših ljudi, istovremeno potičući i podržavajući njihov daljnji razvoj, ali i međusobno dijeljenje znanja.
Kakav je vaš pristup prema zaposlenicima? Što biste izdvojili kao ključni faktor uspjeha odnosno zadovoljstva mladih zaposlenika?
Pokušavamo sveobuhvatnim pristupom stvoriti i održavati zadovoljstvo naših ljudi na radnom mjestu, počevši naravno od materijalnih prava i dodatnih benefita, kroz niz opcija razvoja karijere, edukacija i mentorshipa pa do radnog okruženja, ugodne atmosfere i raznih druženja i okupljanja.
Generalno, nastojimo raditi tako da zaposlenike ne opterećujemo ili ne gušimo previše strukturom i pravilima, iako naravno da se na mnogo njih naslanjamo. Nastojimo zadržati opušten i slobodan način rada, pri čemu individualna odgovornost prema radu i kolegama izrazito dolazi do izražaja i recimo da nam je to jedan od važnijih kriterija kod odabira novih kolega.
A što se mladih zaposlenika tiče, nastojimo ih uvijek što prije integrirati u tim kroz onboarding procese, pri čemu im se uvijek dodjeljuje (barem jedan) mentor koji prati njihov rad. Kod njih je važno naći balans između projekata u kojima se osjećaju sigurno, ali i projekata koji im predstavljaju izazov.
Koliko u prosjeku se zaposlenici zadržavaju kod vas? Čime ih zadržavate te što biste savjetovali drugim tvrtkama u svojoj branši?
Prosjek staža zaposlenih je u jednom trenutku iznosio 6,8 godina, što je gotovo dvaput više od prosjeka industrije. Tijekom prošle godine smo radi novih zapošljavanja korigirali statistiku i ona se sada kreće oko 4,9 godina, a čak smo i nakon te korekcije zadržali iznadprosječni rezultat. Dodatno, stopa flukutacije nam je prošle godine bila manja od 5 posto što dodatno ide u prilog tezi o zadržavanju zaposlenika.
Mislim da se odluka nekog radnika da ostane raditi u nekoj organizaciji, neovisno o tome ima li izbor da ju napusti, uvelike temelji na osjećaju koliko organizacija cijeni njegov doprinos, ali i kakve mu mogućnosti pruža da se nastavi razvijati prema njemu odgovarajućim uvjetima.
U tom smislu, nema univerzalnog savjeta za druge tvrtke jer su ova dva spomenuta kriterija izrazito subjektivna i nemoguće ih je u potpunosti brojčano izraziti ili mjeriti. Upravo je zato važno raditi na individualnom pristupu i razvoju, dobroj kvaliteti komunikacije te održavanju osjećaja povjerenja i podrške, zaključuje Mateja Terek iz tvrtke Netgen.