Bonus za preporuku: Od zapostavljene do važne i rado korištene beneficije
Novosti s tržišta rada

Bonus za preporuku: Od zapostavljene do važne i rado korištene beneficije

S ciljem pronalaska kvalitetnih radnika tvrtke koriste razne resurse i izvore, a informacije 'iz prve ruke', odnosno preporuke potencijalnih kandidata od strane trenutnih zaposlenika, često urode plodom.

Privlačne beneficije postaju sve važniji kriterij u odabiru posla, a mnogi zaposlenici im pridaju jednaku važnost kao i visini plaće. Kako nadmetanje za talentiranu radnu snagu postaje sve intenzivnije, poslodavci se okreću sve kreativnijim načinima kako bi privukli i zadržali najbolje zaposlenike. 

Osim klasičnih beneficija poput dodatnih dana godišnjeg odmora ili fleksibilnog radnog vremena, tvrtke sve češće uvode inovativne i neobične pogodnosti.

Primjerice, plaćene godišnje pretplate na streaming servise, bonuse za fizičku aktivnost ili čak pokrivanje troškova za kućne ljubimce.

Jedna od sve popularnijih beneficija polako postaje i isplata bonusa za preporuku novih zaposlenika. 

Prema podacima servisa MojaPlaća, koji prati iznose plaća za gotovo 400 različitih radnih mjesta u 36 djelatnosti, 8% tvrtki u Hrvatskoj danas isplaćuje bonuse za preporuku novih zaposlenika. Iako ta brojka na prvi pogled možda ne izgleda impresivno, riječ je o značajnom skoku u usporedbi s razdobljem prije sedam godina, kada je ovu pogodnost nudilo samo 2,7% kompanija.

Strane tvrtke najčešće nude ovu pogodnost

Ova praksa je najzastupljenija u privatnim tvrtkama u stranom vlasništvu, gdje gotovo 18,3% njih nudi ovu vrstu bonusa. Nasuprot tome, domaći poslodavci sporije usvajaju ovu pogodnost – samo 7% privatnih tvrtki u domaćem vlasništvu, 2,7% državnih tvrtki i 2% tvrtki iz javne i lokalne samouprave pruža ovu vrstu nagrade.

Analiza pokazuje da se s povećanjem broja zaposlenih povećavaju i šanse za pružanje ove beneficije. Tako tek 1,8% tvrtki s manje od 10 zaposlenih nudi bonus za preporuku radnika, dok taj postotak raste na 19,8% kod onih koje zapošljavaju više od 1000 radnika. Najveću prisutnost ove pogodnosti bilježe tvrtke u IT sektoru, gdje 19,9% poslodavaca nudi bonuse za preporuku novih zaposlenika, dok je u sektorima poput Obrazovanja i znanosti ta praksa gotovo nepostojeća, sa samo 0,32% poslodavaca koji je nude.

Kako se tržište rada razvija, a potražnja za kvalitetnim radnicima raste, za pretpostaviti je da će sve više tvrtki usvajati ovu i druge pogodnosti kako bi privukle i zadržale najbolje talente.