Osnivačici vlastite tvrtke Deryl McKissack (63) prepoznavanje toksičnih osobina nije strano. Vlasnica građevinske tvrtke sa sjedištem u Washingtonu već u počecima svog poslovanja otkrila je kako je teško naći zaposlenike koji su pravi izbor i zbog toga joj je posao patio, piše poslovni.hr.
Pronalaženje pravog talenta pomoglo je rastu njezine tvrtke koja danas donosi 25 milijuna dolara prihoda godišnje. Nakon godina iskustva ovo su osobine koje poduzetnica odmah primijeti kao loše prilikom zapošljavanja novih radnika ili procjene trenutnog talenta u njezinoj kompaniji.
Osobe bez integriteta
Svaki šef mora moći vjerovati svojim zaposlenicima, kaže McKissack. Ljudi koji nemaju integritet predstavljaju problem, posebno menadžeri koji svojim timovima ne daju zasluženo priznanje. Treba se zabrinuti kada “ako zaposlenik stalno govori ‘Ja sam ovo napravio’ i ne daje priznanje svom timu”.
McKissack nije jedina koja kaže da je nedostatak integriteta zabrinjavajuća osobina među zaposlenicima: Heidi K. Gardner, profesionalna savjetnica za liderstvo i istaknuta suradnica na Harvardu, također ukazuje na radnike koji tuđi rad prikazuju kao svoj. To je neetično i ostavlja dojam da ne poštujete svoje kolege.
“Možda nisu u stanju vidjeti koliko vrijednosti ljudi oko njih pridonose njihovom vlastitom uspjehu. A ta nesposobnost da cijene doprinose drugih ljudi za mene je veliki crveni karton. To je nekolegijalno.’’, kaže Gardner.
Ljudi s kojima je teško biti
Gotovo svaki tim, bez obzira na industriju, treba ljude koji mogu dobro surađivati s drugima. To je teško kada vaši suradnici ne vole biti u vašoj blizini ili obrnuto. McKissack kaže da joj se moraju svidjeti osobnosti njezinih zaposlenika, jer ako ne voli biti u nečijem društvu, velike su šanse da klijenti također neće.
"Budite topli i ljubazni na poslu, jer to vam može potencijalno pomoći u karijeri više nego vaše sposobnosti i kvalifikacije.", rekao je milijunaš i poduzetnik Steve Adcock.
“Vaša će vam osobnost donijeti 10 puta više bogatstva nego vaša inteligencija. To sam naučio tijekom svoje karijere. Radio sam s puno pametnih ljudi, bez sumnje. Ali najpametniji ljudi u uredu nisu nužno bili oni koji su dobivali povišice i promaknuća.”, kaže Adcock.
Ljudi koji ne poštuju mantru tvrtke
McKissack ima jednostavnu mantru za svoje radnike: skromni, gladni, pametni. Kaže da ju je preuzela iz knjige autora i stručnjaka za poslovno upravljanje Patricka Lencionija, “Idealni timski igrač”.
“Imamo nezasitnu žeđ za uspjehom. Skromnost nas potiče da donosimo odluke za opće dobro i cijenimo emocionalnu inteligenciju jer znamo da ona gradi jake odnose.”, napisala je McKissack na LinkedInu ranije ove godine.
Očekivanje da zaposlenici utjelovljuju te tri karakteristike — skromni, gladni, pametni — pretvorilo je McKissackovu tvrtku u radnu snagu punu ljudi posvećenih istoj misiji, umjesto u tvrtku koja se borila s niskim angažmanom zaposlenika. To su “tri vrline” uspješnih timskih igrača, prema Lencionijevoj knjizi.
“Stalno sam govorila, ‘Godinama smo stagnirali. Zašto stagniramo?'” kaže McKissack. “Ali kad sam donijela odluku da naša misija bude veća od onoga što radimo, od cigle i cementa, te da bude više usmjerena na unapređenje čovječanstva, tada smo se stvarno počeli mijenjati.”
Izvor: poslovni.hr