Važnost povjerenja između poslodavca i radnika
Selekcijski postupak

Važnost povjerenja između poslodavca i radnika

Kako gradite i održavate odnose pune povjerenja na poslu?

Odnos između poslodavca i zaposlenika uvijek se temeljio na određenom povjerenju. Zaposlenici moraju vjerovati da će biti plaćeni kad posao završi te da će im poslodavac osigurati sigurne radne uvjete, zaposliti kompetentne i (idealno) ugodne kolege te voditi poslovanje zakonito i u skladu s etikom.

Slično tome, radne organizacije vjeruju zaposlenicima: da će obaviti posao u skladu s očekivanjima, u dogovorenim rokovima i slično. To povjerenje na radnom mjestu doprinosi dobrim odnosima u tvrtki, ali i tome da radnici doživljavaju manji osjećaj stresa (74 posto) i imaju više energije za rad (106 posto). Štoviše, pokazalo se da se u skladu s tim mogu pratiti kemijski procesi u mozgu: Studija o razinama oksitocina kod ljudi pokazala je da su razine porasle nakon što su odlučili vjerovati ljudima. Također, ljudi koji su primili sintetski oksitocin pokazali su više povjerenja prema drugima, 24 sata.

Kako graditi i održavati odnose pune povjerenja na poslu?

Održavajte obećanja: Učinite ono što ste rekli da ćete učiniti. Bilo da se radi o dolasku na vrijeme, dovršavanju projekata prema potrebi, rješavanju problema s kupcima ili dobavljačima, ljudi jednostavno žele znati da mogu vjerovati da ćete učiniti ono što ste rekli.

Za to da bi vas netko slušao, pratio vaše upute i mogao doprinijeti zajedničkom uspjehu potrebno je puno više od sijanja straha i izvikivanja naredbi | 

Budite otvoreni: Komunikacija je jedan od najkritičnijih elemenata produktivnog radnog mjesta. Pronađite načine da na odgovarajući način jasno izrazite koji su vaši ciljevi i očekivanja od drugih. Ako se ne slažete s kolegom, objasnite svoje stajalište sa suosjećanjem i poštovanjem. Jer, ako ljudi mogu predvidjeti vaše stajalište, više vam vjeruju.

Viši u hijerarhiji trebaju se više truditi:  Možda je to teško prihvatiti, ali što ste viši u hijerarhiji, to će vam manje ljudi prirodno vjerovati. Ljudi oko vas bit će oprezniji u pogledu vaših namjera, zato ako ste vođa tima, morate se više potruditi oko toga da zaslužite povjerenje. 

Pronađite zajednički jezik:  Ljudi češće vjeruju onima s kojima dijele vrijednosti ili ciljeve. Kad dijelite istog poslodavca, u idealnom slučaju to znači da jednako vjerujete u misiju, proizvode ili usluge i kulturu tvrtke. Ako možete, otiđite korak dalje i provjerite dijelite li stilove rada i komunikacijske preferencije. Izgradnja povjerenja oko malih stvari - čak i oko toga gdje ćete naručiti ručak - može izgraditi vezu.

Suosjećanje je važno: Kad je riječ o izgradnji povjerenja na radnom mjestu, ljudi se osjećaju bliže ljudima koji pokazuju empatiju i pokušavaju razumjeti njihove potrebe. Učite o prioritetima i ciljevima drugih i budite suosjećajni kad god je to moguće. Ljudi su vam spremniji vjerovati ako vi vjerujete u njih.

Naši životi su se u zadnje vrijeme toliko promijenili da svi tražimo više sigurnosti. Skloni smo žudjeti za većom kontrolom nad svojim okruženjem, a mogućnost vjerovanja našim kolegama i menadžerima ključan je element.

Takvo povjerenje vodi do veće produktivnosti, pa umjesto da tražite softver koji će vam omogućiti kontrolu nad radnicima u svakom trenutku, obratite pažnju na to koliko vlastite energije ulažete u dobre odnose na radnom mjestu.

Izvor: 24 sata