OTP banka uspješna je i ugledna institucija koju su njezini klijenti, bankarski i financijski stručnjaci te šira javnost prepoznali kao mladu i fleksibilnu banku s jakim tradicionalnim uporištem u regijama iz kojih je proizašla - od jadranske obale do kontinentalnih središta.
OTP banka želi biti lider u inovacijama i svojim klijentima ponuditi najsuvremenija rješenja koja im olakšavaju poslovanje i život.
Želite li biti dio ove uspješne priče prijavite se na oglase na Regionalnom sajmu poslova od 13. do 20. listopada!
U kraćem razgovoru otkrili su nam zašto su upravo oni savršen poslodavac za tebe!
Četvrta ste najveća banka na hrvatskom tržištu s više od 2.000 zaposlenika. Kakav je to tim ljudi?
Mogli bismo reći da je raznolikost naša vrijednost i vrlina. Poslujemo u svim dijelovima Hrvatske, a nastali smo spajanjem šest banaka, od kojih je pet bilo domicilno u raznim regijama, od dalmatinskih do kontinentalne Hrvatske. Tih nekoliko integracija spojilo je različite organizacijske kulture, identitete i stilove. Da bi veliki sustav banke uspješno funkcionirao imamo stručnjake raznih profila, tako da i razni pogledi doprinose bogatstvu naših iskustava i načina rada. Najmlađi među našim kolegama i kolegicama imaju tek 21 godinu, a najstariji 64. Premda smo pretežno mlada organizacija, što je vidljivo već u sastavu naše Uprave, kombinacija iskustva i „industrijskog pamćenja“ i agilnog pristupa naših mladih kolegica i kolega nam daje još jednu dimenziju raznolikosti. Sve razlike obogaćuju našu banku i omogućuju nam da u svemu što radimo znamo da „može i drugačije“. Međutim, imamo puno toga zajedničkog, što je najbolje izrečeno u našim korporativnim vrijednostima koje su definirali naši zaposlenici – izvrsnost, pouzdanost, odgovornost i timski duh.
Bankarski sektor obično javnosti zvuči kruto i nedinamično? Kakva je situacija u OTP banci?
Vrijeme tradicionalnih banaka je iza nas. Nove tehnologije, digitalizacija i fleksibilni način rada nas, u stvari, čini vrlo dinamičnom organizacijom. Bankarstvo danas podrazumijeva visoku spremnost prilagodbe promjenama, otvorenost za inovacije pa čak i stalno izazivanje postojeće poslovne paradigme. Nevjerojatnom smo se brzinom prošle godine prilagodili na nove uvjete izazvane pandemijom i u najkraćem roku više od polovice naših zaposlenika je radilo od kuće. Razmišljanje izvan postojećih okvira je presudno za inovacije. U najizazovnijem vremenu pandemije smo pokazali vrlo brzo reagiramo u svim bitnim segmentima našeg poslovanja: prilagodbama naše radne okoline, odgovorima na probleme zajednica u kojima radimo i živimo, kao i razvojem naših proizvoda i usluga. Dodatno, bankarstvo više nije samo upravljanje novcem i brojkama. Sve više je to upravljanje tehnologijom i odnosima s ljudima, savjetovanje klijenata i razvoj financijske pismenosti, razumijevanje gospodarskih trendova i održivog razvoja.
Što vas razlikuje od drugih banaka (u smislu poslodavca)?
Prepoznatljivi smo po našoj boji, ali i po tome što smo zaista „zelena banka“, ali ne samo u smislu odgovornosti za okoliš nego i za naše ljude i zajednice. Prošle smo godine uveli jedinstveni portal za nagrađivanje ideja zaposlenika temeljen na principima gejmifikacije. Ideaportal omogućuje našim kolegicama i kolegama da dijele svoje ideje, razvijaju ih u projekte, surađuju i međusobno se podržavaju bez obzira na tip posla ili mjesto njihovog rada. To je zabavan način uključivanja, a u programu trenutno sudjeluje više od 800 zaposlenika. Menadžment aktivno sudjeluje u mentoriranju i ocjenjivanju projekata. A sve se odvija potpuno dobrovoljno. Pokrenuli smo i program Zeleno svjetlo za zeleno kojim potičemo naše ljude na odgovoran odnos prema okolišu, odvajanje otpada, uštede energije i materijala. Svi naši zaposlenici su dobili staklene boce, a značajno smo smanjili upotrebu plastike. Uostalom, jedina smo banka koja koristi vlastite izvore energije za svoje zgrade u Zadru, Dubrovniku i Puli. Društvena odgovornost i snažna povezanost sa zajednicama su nam važni pa su naši zaposlenici uključeni u mnoge inicijative. Govorimo li o uvjetima rada, imamo odličan kolektivni ugovor, mogućnost razvoja i sustave edukacije, program za talente i mnoge druge prilike za ambiciozne mlade ljude.
Kakva kultura u tvrtki će dočekati buduće zaposlenike?
Naše buduće kolegice i kolege mogu očekivati da će ih dočekati uključivost, fleksibilnost, suradnja, otvorenost, prijateljska atmosfera. Članovi Uprave su dostupni i uključeni. Mišljenje zaposlenika nam je važno i razvijamo kulturu feedbacka. Ove je godine 38 tisuća naših kolegica i kolega iz cijele OTP grupe sudjelovalo u istraživanju angažiranosti. Ozbiljno shvaćamo njihovo mišljenje i stalno radimo na poboljšanjima i razvoju. Otvorenu komunikaciju uskoro ćemo obogatiti i svojevrsnom internom društvenom mrežom. Nedavno smo pokrenuli i program „može i drugačije“ jer želimo ohrabriti naše klijente i zaposlenike da vjeruju da mogu ostvariti svoje ambicije i životne želje. Važne su nam naše vrijednosti i u svemu što radimo ih primjenjujemo. Želimo da svatko u OTP banci može prepoznati svoju svrhu, ali i da rado sudjeluje u razvoju naše organizacije. Svjesni smo svojih utjecaja na društvo i okoliš i gajimo kulturu odgovornosti.
Koje benefite nudite svojim zaposlenicima? Znate isticati da su benefiti iz Kolektivnog ugovora među najboljima u Hrvatskoj. Možete nam nabrojati neke od tih beneficija?
Naš je Kolektivni ugovor velikim dijelom rezultat stalne i dobre suradnje s našim socijalnim partnerima. Kolektivnim ugovorom su predviđeni tzv. „trinaesta plaća“, stimulativni dijelovi plaće, dodaci na uvjete rada. Zaposlenici imaju pravo na darove za djecu, darove u naravi, naknade za odvojeni život te povoljno korištenje bankarskih proizvoda i usluga, npr. kredita. Naši zaposlenici mogu koristiti do 32 dana godišnjeg odmora, ovisno o stažu, radnim uvjetima te osobnim i zdravstvenim uvjetima. Osim toga, nudimo vrlo široke mogućnosti korištenja slobodnih dana za razne namjene. Imamo i relativno visoke naknade i solidarne potpore u raznim životnim situacijama s kojima se suočavaju naši zaposlenici. Valja napomenuti da smo i iznad mogućnosti propisanih našim Kolektivnim ugovorom zaposlenicima čiji su domovi stradali u potresima prošle godine financijskom pomoći u od ukupno milijun i pol kuna. Zaposlenici OTP banke su osigurani od posljedica nesretnog slučaja, nezgoda i invaliditeta na radnom mjestu, a u slučaju njihove smrti zbog bolesti, obitelj ima pravo na visoku solidarnu pomoć. Naš Kolektivni ugovor propisuje i visoke standarde zaštite zdravlja i dostojanstva zaposlenika, tako da je njime obuhvaćeno poštivanje ljudskih prava, raznolikosti i uključivosti.
Vaše sjedište je u Splitu, međutim svojim zaposlenicima nudite mogućnost rada i u drugim gradovima?
Možete li zamisliti organizaciju s više od 2000 ljudi koja, u stvari, osim službenog sjedišta u Splitu upravne funkcije ima i u drugim gradovima? Naši sektori, direkcije i odjeli rasprostranjeni su u svim regijama. Raznim se funkcijama i upravlja iz raznih naših središta, a da i u centralnim funkcijama imamo zaposlenika u mnogim dijelovima Hrvatske. Ta organizacijska decentraliziranost dijelom formira i našu kulturu. Posebno u zadnje dvije godine iskustva udaljenog rada i rada od kuće su nam pokazala da je manje bitno gdje se tko nalazi, a puno više kako netko radi i jesmo li uspjeli ostvariti timsko zajedništvo. I sami naši zaposlenici su izrazili želju da i nakon normalizacije situacije s pandemijom nastavimo s mogućnostima rada od kuće kod svih poslova za koje je to moguće organizirati. Tako da namjeravamo zadržati visoku razinu fleksibilnosti.
Što očekujete od novih zaposlenika? Kakav je vaš idealni kandidat?
Odgovor na ovo pitanje dijelom ovisi i o tome za koji se posao kandidati prijavljuju. Osim uobičajenih očekivanja o znanju, vještinama i profesionalnim kvalitetama, kolegice i kolege koji žele postati dio našeg tima bi trebali razumjeti, prihvaćati i dijeliti vrijednosti banke. To znači da su ambiciozni u ostvarenju dobrih rezultata, razumiju važnost izgradnje odnosa s klijentima i drugim dionicima, pouzdani u suradnji, spremni za promjene i razmišljanje na drugačiji način i otvoreni za razmjenu ideja. Važan nam je osjećaj odgovornosti i sklonost održivosti, želja da zajedno, u svemu što radimo ostvarujemo dobrobit za naše dionike i za naš okoliš.
Kakav je proces zapošljavanja, opišite ga?
Selekcijski postupak se odvija u tri kruga. U prvom se kandidati testiraju, taj dio uobičajeno uključuje psihologijsko testiranje kako bismo procijenili kognitivne potencijale, osobine ličnosti i radne vrijednosti kandidata te se provjerava znanje engleskog jezika. Pisano testiranje može uključiti i neke druge vještine, odgovarajuće poslu za koji se kandidat prijavljuje. U drugom krugu obavljamo individualne razgovore s kandidatima, najčešće s odabranima iz prvog kruga. Ti se razgovori mogu odvijati na hrvatskom ili engleskom jeziku. Nakon toga naše povjerenstvo odlučuje o nominaciji kandidata kojemu se dostavlja ponuda, nakon što osiguramo potrebne interne suglasnosti. Kandidatima koji nisu nominirani dopisom zahvaljujemo na prijavi. Od prošle smo godine uveli online testiranje i razgovore s kandidatima. Do sada smo obavili preko 900 takvih testiranja i razgovora, a naša iskustva, kao i dojmovi kandidata su odlični.
Oglase OTP banke možete pogledati na Regionalnom sajmu poslova do 20. listopada!