Posljednih je godina, osobito tijekom pandemije, rad od kuće pridonio tome da se velik broj zaposlenika odlučio na životne promjene. Razmišljali su o prioritetima u životu, pa tako i o promjeni posla. Neke su tvrtke morale smanjiti broj zaposlenika, ali povratkom na “normalno”, vratile su se zapošljavanju. Ipak, zbog sve otvorenijeg tržišta rada svjesni smo koliko je teško naći, ali isto tako i zadržati dobrog zaposlenika.
Tijekom nekoliko desetljeća Gallup je prikupio milijune podataka kako bi pomogao poduzetnicima i menadžerima da poboljšaju svoje strategije zapošljavanja, angažmana i učinka. U nizu anketa, ova multinacionalna analitička i savjetodavna tvrtka svake godine traži od zaposlenika da navedu glavne razloge zbog kojih bi razmotrili napuštanje svoje tvrtke zbog neke druge, objavljuje womeninadria.
Zašto zaposlenici odlaze?
Ono što je najčešći razlog zbog kojeg bi zaposlenici otišli može se sažeti u nekoliko glavnih skupina. Recimo, tu su ravnoteža između posla i privatnog života te mogućnosti napredovanja. Ali ono što još uvijek prolazi nezapaženo, na štetu menadžera i njihovih organizacija, jest “moj rad nema smisla i svrhe” osjećaj.
Ako želite potaknuti zadržavanje zaposlenika, bilo bi dobro obratiti pažnju na strategije kojima možete motivirati zaposlenike da ostanu na svom radnom mjestu. Zapamtite, vaši zaposlenici znaju kada ih se ne sluša. Primjećuju svaki put kada se njihove povratne informacije ignoriraju. Morate aktivno provoditi promjene ili prihvatiti činjenicu da ćete izgubiti sjajne zaposlenike kojima je najviše stalo.
Nekoliko je koraka pomoću kojih ćete lakše zadržati zaposlenike.
Budite iskreni i transparentni
Ljudi poštuju iskrenost i žele da se prema njima postupa otvoreno. Što više informacija skrivate od njih, to manje ulažu u vaše poslovanje. Neće se osjećati kao da su dio vašeg tima ili da imaju pravo glasa u velikim odlukama. Također će vjerojatnije poslušati glasine ili doći do vlastitih zaključaka o vašoj tvrtki.
Bolje je biti transparentan s ljudima. Ako imate loše vijesti, recite im to. Vjerujte da će biti otvoreni za povratne informacije i da će biti voljni čuti što imate za reći.
Davanje povratne informacije zaposleniku
Važno je stvoriti redoviti protok povratnih informacija sa svojim zaposlenicima. Protok povratnih informacija je sustav u kojem dajete povratne informacije svom timu i obrnuto. Na taj način im možete reći kako se osjećate, a i oni vam mogu reći što misle. Ponekad se samoprocjene učinka zaposlenika uspoređuju s procjenom menadžera, što može dovesti do neslaganja i loše međusobne suradnje.
Drugi način za dobivanje povratne informacije zaposlenika, je zamoliti ga za pripremu izvještaja o ključnim rezultatima i postignućima na kraju određenog perioda. On treba sadržavati situacije s kojima se zaposlenik suočavao, popis specifičnih aktivnosti koje je poduzeo u postizanju rezultata i opis utjecaja njegovih aktivnosti na poslovanje organizacije. Povratna informacija zaposlenika donosi pozitivne rezultate, jer ga uključuje u proces dajući osjećaj sudjelovanja i prihvaćanja mišljenja.
Održavajte godišnje preglede učinka
Ocjene učinka nisu zastrašujuće – barem ne bi trebale biti. Dobar zaposlenik želi imati pregled učinka. To je njegova prilika da dobije priznanje za sav naporan rad koji je obavio. Kao poslodavac, budite spremni da vaši najbolji zaposlenici očekuju nešto od razgovora. Ocjena učinka ukazuje na rezultate zaposlenika koji su uspješno odrađeni. Također, mogu biti uključeni u formalni izvještaj na kraju godine i smjernice za postavljanje zadataka za sljedeće razdoblje. Povratna informacija od strane zaposlenika, utječe na poboljšanje komunikacije razumijevanja. Konačno, postignuće zaposlenika koristi se za formiranje plaća, postizanje benefita i odluke o promociji zaposlenika.
Vodite računa da je hustle kultura ‘out‘
Kultura gužve (hustle kultura) je način razmišljanja da zaposlenici moraju težiti uspjehu pod svaku cijenu. To znači staviti posao ispred života, obitelji, prijatelja i stvari koje čine ljude sretnima.
Novo istraživanje je pokazalo da radnici koji su pripadnici generacije Z sve više traže manje stresne poslove, budući da prednost daju ravnoteži između poslovnog i privatnog života u odnosu na takozvanu hustle kulturu koju su prihvatile prethodne generacije. Važno je da svaki zaposlenik ima dobru ravnotežu između poslovnog i privatnog života. U nekim slučajevima ljudi više vole osobno vrijeme kao poticaj nego financijsku dobit. Na primjer ako vaš zaposlenik zatraži dodatni godišnji odmor umjesto bonusa, odobrite mu ga, to su kreativne prilike za nagrađivanje zaposlenika stvarima koje nisu bonusi i povišice.
Pomozite svojim zaposlenicima da rastu
Ako svojim zaposlenicima pokažete da ste uložili u njihovu karijeru, veća je vjerojatnost da će ostati u vašem poslu. Zato mnoge tvrtke nude pogodnosti u kojima plaćaju obrazovanje.
Kao vlasnik tvrtke, možete pomoći svojim zaposlenicima da polože ispite i steknu certifikate koji su relevantni za vašu industriju. Dobit ćete boljeg zaposlenika koji je kvalificiraniji za obavljanje posla, a vaš će tim naučiti vrijedne vještine koje će uvelike koristiti i vašem poslovanju.
Izvor: womeninadria