Prodajne vještine jedne su od najvažnijih poslovnih vještina - tvrdi Scott Edinger, osnivač njemačke konzultantske kuće Edinger Consulting Group. Mnogi bi se s njegovom izjavom i složili jer, budimo realni, prodaja je jedna od najstarijih vještina. No, ona često dovodi do podijeljenih mišljenja. I dok pri spomeni “prodavača” jedni vide neuljudne i neprofesionalne ulizice koji bi prodali i ono što ti ne treba, drugi vide šarmantnog, ali varljivog Jordana Belforta iz poznatog filma Wolf s Wall Streeta. Na svu sreću, prodaja je i više od guranja proizvoda. Ona zahtjeva široki spektar vještina koje, bez obzira na mišljenja javnosti, ne uključuju prevare. Posao je to koji traži komunikativne i vjerodostojne osobe, koje će kroz dobro pripremljen sadržaj i svoju iskrenost stvoriti najbolji mogući odnos sa klijentima. Kako izbrusiti svoje prodajne vještine ili zakoračiti u ovaj svijet, donosimo u nastavku teksta.
Radite na interpersonalnim vještinama
Interpersonalne vještine jedne su od najpotrebnijih vještina za posao u prodaji, budući da je glavna okosnica ovog posla komunikacija s ljudima – i to u svim njezinim fazama. Između ostalog, one obuhvaćaju jednu od najvažnijih vještina, a to je aktivno slušanje. Riječ je vještini ključnoj za uspješnu prodaju. Važno je što bolje naučiti slušati potrebe kupca ili klijenta i prilagoditi priču o proizvodima ili uslugama njegovim potrebama. U interpersonalne vještine spadaju i komunikacijske vještine koje su potrebne kako biste uspjeli postići viši rang prilikom zaključivanja prodajnih poslova. Morate naučiti pravilno komunicirati, ne samo s klijentima i kupcima, već i s kolegama. Naučiti pregovarati s drugima, kako na prodajnom mjestu, tako i sa svojim timom, ključno je za dugoročni uspjeh vaše tvrtke, a potom i za vaš vlastiti napredak u prodaji.
Poboljšajte odnos s klijentima
Zanimljivu edukaciju na ovu temu možete pronaći i na Educentru. Kroz “Sales Beyond Expectation” program kroz sedam modula, osnažit ćete svoje prodajne kompetencije, a sve s ciljem ostvarivanja boljih prodajnih rezultata, razvoja dugoročnih odnosa s postojećim klijentima, proaktivno pristupiti potencijalnim kupcima, korisnicima i klijentima te izgradili svoj osobni prodajni pristup. Naučene vještine, polaznici će imati priliku dodatno pojačati na grupnim i individualnim vježbama koje su okosnica ovog programa.
Uložite u svoje obrazovanje
Karijera u prodaji za sobom povlači i kontinuirano učenje. Od toga da saznate sve informacije o proizvodu ili usluzi, do znanja o određivanju cijena. Kako bi dodatno izbrusili svoja znanja na Educentru možete pronaći i osnovne, ali i napredne programe iz područja prodaje, a jedan takav upravo donosi Mirakul u svojoj Prodajnoj Akademiji. Ova Akademija namijenjena je managerima, poduzetnicima te svim osobama zaposlenim u prodajnim odjelima i zainteresiranim za napredovanje u području prodaje. Polaznici će kroz stručna predavanja, ali i praktične satove inzivno raditi na osobnom rastu i razvoju u prodajnom aspektu, naučit će upravljati svojim vremenom, stresom, kako biti učinkovitiji te kako adekvatno poslovno pregovarati u prodaji i koristiti emocionalnu inteligenciju.
Upoznajte svoj proizvod ili uslugu
Bez obzira na to u kojoj tvrtki radite, važno je znati što ona nudi. Morate znati apsolutno sve o proizvodima i uslugama kako biste mogli svakom kupcu ili klijentu predložiti rješenje, odnosno proizvode ili usluge koje će mu pomoći, a koje ćete vi prilagoditi njihovim potrebama i željama. Poznavanje proizvoda od ključnog je značaja za svaku prodaju, bilo veleprodaju ili maloprodaju. Ako vam kupac postavi pitanja o određenom proizvodu ili usluzi, a vi ne znate na to odgovoriti, vaša se prodaja vrlo vjerojatno neće ostvariti. Ne očekujete da ćete tako napredovati. A ako radite na proviziju, ostvarit ćete i dodatan pad prihoda. Ovo je prodajna vještina koju ne smijete preskočiti
Pratite trendove
Umjesto da izbjegavate nove alate dostupne za pomoć u prodaji, naučite prihvatiti promjene i biti prvi koji se našao na inovacijskom pojasu. Kao i svaka profesija, važno je nastaviti s učenjem, kako ne biste postali zastareli.
Da biste ostali ispred krivulje, potražite zanimljive tečajeve koji će vas upoznati s najnovijim trendovima na tržištu. Jedno takvo predavanje možete pronaći i na našem Educentru. Od vrhunskih stručnjaka iz Best Practice kompanije na dvodnevnoj edukaciji pod nazivom Vještine prodaje i komunikacije u B2B segmentu otkrit ćete najnovije trendove u prodaji, zakonitostima koje vrijede u odnosima između kupaca i prodavača i prodajnim tehnikama