Užurbanost i nervoza često se osjete dok se čeka u redu pred blagajnama supermarketa. Svako otezanje ili sporost dočekuje se s mrkim pogledima i ljutitim mrmljanjem. Nizozemski trgovački lanac Jumbo odlučio je tome reći dosta otvaranjem tzv. chat blagajne. Namijenjena je kupcima kojima se ne žuri, ljudima željnim razgovora kako s drugim kupcima, tako i s blagajnicom
Prva kletskassas ili blagajna za chat otvorena je 2019. u gradiću Vlijmenu. Prošle godine otvoreno ih je još 200. Glavni motiv za otvaranje 'sporih blagajni' je borba protiv usamljenosti, osobito među starijom populacijom.
'Mnogi ljudi, posebno stariji, ponekad se osjećaju usamljeno. Kao obiteljska tvrtka i lanac supermarketa, mi smo u srcu društva. Naše su trgovine važno mjesto susreta za mnoge ljude i želimo igrati ulogu u prepoznavanju i smanjenju usamljenosti. Ponosni smo na to što mnoge naše blagajnice vole sjediti iza kletskassa. Podržavaju inicijativu i žele pomoći ljudima da uspostave pravi kontakt s njima. To je mala gesta, ali vrlo vrijedna, posebno u svijetu koji se digitalizira i postaje sve brži', rekla je glavna komercijalna direktorica Jumba Colette Cloosterman-van Eerd.
Problemi vezani uz usamljenost pogoršali su se u Nizozemskoj tijekom pandemije koronavirusa. Nizozemska organizacija za mentalno zdravlje Luisterlijn izvjestila je da je na svom telefonu za pomoć imala rekordan broj poziva.
Istraživači sa Sveučilišta u Maastrichtu izračunali su da teška usamljenost i s njim povezana depresija društvo košta čak dvije milijarde eura. Prema podacima sveučilišta, jedan od deset Nizozemaca osjeća se ozbiljno ili vrlo usamljeno, a čak četiri od deset Nizozemaca doživljava određeni stupanj usamljenosti, piše Tportal.