Razumljiv je strah odnosno suzdržanost koju osjećate kada biste od osobe koju ste kontaktirali zatražiti povratnu informaciju. Nitko ne želi biti dosadan ili smetati svom poslovnom kontaktu, pogotovo ako od te osobe želite posao, sastanak, poslovnu suradnju ili nešto drugo što vam je izuzetno važno. I tu nastaje problem, piše portal The Muse, a prenosi točka na i.
Prosječna osoba može dobiti nekoliko stotina elektroničkih poruka dnevno. Prilično je teško odgovoriti na sve njih, a prirodno je da postoje nekakvi prioriteti. Ako ne dobijete odgovor, to ne znači da vas ta osoba ignorira – to jednostavno može značiti da je osoba prezauzeta.
Trebate li usprkos toga insistirati da dobijete odgovor? Apsolutno. Štoviše, to je vaš posao. A koliko često biste trebali tražiti odgovor? Pa, onoliko puta koliko je potrebno. Dok ga ne dobijete. Ali važno je to učiniti na pravi način. Odnosno, budite “ugodno uporni”. Evo nekoliko savjeta o tome kako pristojno nastaviti komunikaciju s potencijalnim poslodavcem, klijentom ili kontaktom za umrežavanje te dobiti traženi odgovor.
Pravilo broj 1: Budite vrlo pristojni i ponizni
Prvo pravilo čini se samorazumljivo, ali mnogi ljudi shvate osobno kada im netko odmah ne odgovori i reagiraju emotivno. Oduprite se porivu da se uzrujate ili ljutite i nikada ne izražavajte svoje osjećaje u e-poruci, govoreći nešto poput: “Još niste odgovorili” ili “Ignorirali ste moj prvi e-mail”. Zadržite iznimno pristojan ton tijekom cijele poruke. Pokazivanje da ste prijateljski nastrojeni i da razumijete koliko je vaš kontakt zauzet dobar je način da ga zadržite zainteresiranim (a ne ljutim).
Pravilo broj 2: Biti uporan ne znači pretjerivati
Slanje naknadne e-pošte svakog dana ne pokazuje da imate pameti ili strasti – to pokazuje da ne poštujete nečije vrijeme. Općenito pravilo je dati najmanje tjedan dana da vam osoba odgovori prije nego što zatražite povratnu informaciju. Ako uranite s upitom, moglo bi ispasti napadno; ako pustite da prođe previše vremena, riskirate da druga osoba više nema pojma tko ste. Razumno je poslati prvu poruku s molbom za povratnu informaciju nakon tjedan dana, a ako ne bude odgovora, nastavite slati poruke svakih nekoliko tjedana.
Pravilo 3: Izravno pitajte trebate li se prestati obraćati
Ako ste se nekoliko puta javili i još uvijek niste dobili odgovor, vrijedi izravno upitati trebate li prestati s porukama. Uostalom, ni vi ne želite gubiti vrijeme. Možete reći: “Znam koliko ste zaposleni i potpuno razumijem da niste imali vremena uzvratiti mi. Ali ne želim vas opterećivati e-poštom ako niste zainteresirani. Molim vas da mi kažete ako želite da Vas prestanem kontaktirati”. Većina ljudi poštuje iskrenost i ne žele gubiti nečije vrijeme, a barem će vam to dati do znanja na ovaj ili onaj način.
Pravilo 4: Istaknite se na dobar način
Ponekad vam malo kreativnosti može znatno olakšati put do cilja. Na primjer, možda možete preko društvenih mreža doznati što voli osoba kojoj se obraćate – koja joj je omiljena hrana, što voli slušati… Na primjer, ako voli pizzu, u svoju standardnu poruku možete ugraditi preporuku o tome gdje se u gradu može pojesti dobra pizza, ili, ovisno o tome što voli, o novom restoranu, klubu sa živom svirkom, dobroj knjizi ili predstavi. Budite originalni i istaknite se na dobar način. Takvo isticanje može vam pomoći da ubrzate odgovor.
Pravilo 5: Promijenite nešto
Ako se ne uspijevate povezati s nekim, pokušajte nešto promijeniti. Drugim riječima, ne šaljite potpuno istu e-poštu u isto doba dana, istog dana u tjednu. Potaknuti ljude da vam odgovore ponekad se može svesti samo na to da ih uhvatite u pravom trenutku. Ako uvijek šaljete poruke ujutro, pokušajte to učiniti kasnije tijekom dana. Zapamtite: ako vas netko zamoli da prestanete s porukama, prestanite. Ali dok to ne čujete, vaša je odgovornost da nastavite pokušavati.
Izvor: točka na i