Isplati li se provoditi interno istraživanje zadovoljstva zaposlenika?
Kutak za poslodavce

Isplati li se provoditi interno istraživanje zadovoljstva zaposlenika?

Menadžeri nerijetko smatraju kako zadovoljstvo zaposlenika i njihovu angažiranost mogu 'kupiti' većim i boljim benefitima. No, sretan zaposlenik nije nužno i angažiraniji, a bolji benefiti isto tako, nužno ne pridonose većoj produktivnosti na poslu

Zamislite kompaniju u kojoj su zaposlenici zadovoljni, angažirani, motivirani i daju svoj maksimum kako bi njihova kompanija napredovala i oni rasli zajedno s njom. Okruženje je to u kojem timski rad pokazuje svoj pravi potencijal, svojevoljni odlazak zaposlenika je vrlo nizak, a produktivnost timova je na samom vrhuncu. 

I dok svi mi maštamo o takvom mjestu, svjesni činjenice da je ono moguće samo u teoriji, brojne svjetske, ali i domaće kompanije trude se postići taj savršeni svijet. Prema jednom Gallupovom istraživanju, kompanije koje imaju visoko angažirane zaposlenike, ostvaruju i do 21 % više profita. U drugu ruku, čak 81 % zaposlenika napušta svoje kompanije zbog nezadovoljstva radnom okolinom, pokazalo je drugo istraživanje.

Ako promatramo posljednje Gallupovo istraživanje o angažiranosti zaposlenika vidjet ćemo kako ih je u Europi svega 13%, dok je na globalnoj razini 23% angažiranih. Ako gledamo stanje na domaćem tržištu vidjet ćemo kako čak 40 % radnika zbog nezadovoljstva planira promijeniti posao, pokazalo je istraživanje portala MojPosao.

Zadovoljstvo zaposlenika i njihova angažiranost ne kupuje se benefitima

Menadžeri nerijetko smatraju kako zadovoljstvo zaposlenika i njihovu angažiranost mogu 'kupiti' većim i boljim benefitima. No, sretan zaposlenik nije nužno i angažiraniji, a bolji benefiti isto tako, nužno ne pridonose većoj produktivnosti na poslu. Mogli bismo reći kako je angažiranost zaposlenika, u svojoj suštini, emocionalna veza između poslodavca i posloprimca. 

Preciznije rečeno, spona je to koja povezuje zadovoljstvo zaposlenika svojim radom i radnom okolinom te strukturom koju je kompanija stvorila za njih. Kada su zaposlenici zadovoljni svojim radnim mjestom, oni postaju najveći adut kompanije. Takvi zaposlenici su produktivniji, manje izostaju s posla (pozitivno i angažirano okruženje dovodi do 41 % manje izostanaka), stvaraju i kreiraju bolju uslugu.

Cijeli tekst pročitajte na Alma Career Croatia blogu!