Nakon pet uzastopnih mjeseci godišnje stope pada indeksa, u lipnju je OVI indeks na godišnjoj razini porastao za 0,4 posto. Desezonirani podaci potvrđuju blagi trend rasta i na mjesečnoj razini koji pratimo od travnja, a koji je u lipnju iznosio 0,4 posto u odnosu na prethodni mjesec. Tromjesečni i polugodišnji podaci pak pokazuju da indeks i dalje pada, i to -1,6 posto u prvoj polovici godine u odnosu na posljednjih šest mjeseci prethodne godine. Tromjesečni podaci nešto su povoljniji od polugodišnjih jer je potražnja za radom nesumnjivo ojačala u predsezonskim mjesecima te je pad na godišnjoj razini u drugom tromjesečju iznosio -2,4 posto, te tek blagih -0,1 posto u odnosu na prvo tromjesečje ove godine.
Najtraženija zanimanja ostala su nepromijenjena u odnosu na lipanj prošle godine (prodavač, konobar, kuhar, skladištar i vozač) i zajedno su na godišnjoj razini generirala 1,1 posto rasta broja oglasa. Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u lipnju je zabilježeno u zanimanjima programer, radnik u proizvodnji i zidar, dok je najveće povećanje opaženo kod prodavača, medicinskih sestara i liječnika/stomatologa. Zanimanje koje je napravilo najveći pomak na ljestvici najtraženijih zanimanja je ono medicinske sestre, koje je s 23. mjesta u lipnju prošle godine u lipnju ove godine skočilo na 14. mjesto.
Zanimanja programera i elektrotehničara su pak na istoj ljestvici pala za čak šest mjesta. Udio oglasa u kojima se tražila srednja kvalifikacija, a koji je posljednjih mjeseci bio u porastu, u lipnju se čini se stabilizirao na 65,4 posto, dok je udio oglasa s visokom kvalifikacijom blago porastao nauštrb oglasa s niskom kvalifikacijom. Udio oglasa u kojima se nudilo zaposlenje na neodređeno vrijeme značajnije je porastao u godinu dana, s 46,8 na 50,9 posto, ponajviše nauštrb ugovora na određeno, čiji je udio u lipnju pao na 38,7 posto.
Što se geografske raspodjele poslova tiče, dalmatinske županije su imale najveći pozitivan doprinos stopi rasta indeksa, za čak 2,7 postotnih bodova. Visokoj godišnjoj stopi rasta od čak 19,1 posto najviše su pridonijeli oglasi u kojima su se tražili prodavači, kuhari, medicinske sestre, skladištari i serviseri. Središnja Hrvatska rastu ukupnog broja oglasa doprinijela je s 0,4 postotna boda, dok su sjeverni Jadran i istočna Hrvatska zabilježili pad broja oglasa.
Što je OVI?
Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2020.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2020. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.