Prema anketi Accountempsa, polovica novih zaposlenika i 60 posto menadžera tvrdi da je upoznavanje novog okruženja najizazovniji zadatak prilkom pristupanja na novi posao. Osim razmišljanja o tome kako obaviti posao, tu je i dodatni stres zbog upoznavanja novog šefa i kolega. Ponekad to može biti previše, prenosi točka na i.
Ipak, postoje jednostavne stvari koje možemo učiniti kako bismo lakše prošli kroz ovaj proces, smanjili razinu stresa i iskoristili vrijeme najbolje što možemo. Naša emocionalna inteligencija može nam pomoći da ovaj proces učinimo ako ne ugodnim, barem manje zastrašujućim. U nastavku možete pročitati koje četiri stvari emocionalno inteligentni ljudi rade kada se nađu u novoj izazovnoj ulozi.
Budite samosvijesni
Visoka razina samosvijesti omogućuje nam da prepoznamo i upravljamo mnogim osjećajima kroz koje prolazimo kada započinjemo novi posao. Važno je biti svjestan da je proživljavanje niza emocija normalno. Svaka osoba u vašoj novoj tvrtki vjerojatno se slično osjećala kada je počela raditi u njoj. Prisjetimo li se toga, lakše ćemo izbalansirati svoje raspoloženje.
Samosvijest nam omogućuje da usporimo i odvojimo vrijeme kako bismo bolje sagledali situaciju prije nego što reagiramo. Važno je zapamtiti da nelagoda i neke poteškoće prirodno prate učenje nečeg novoga – čak ako je riječ o poslu koji doista želimo i zbog kojeg smo uzbuđeni. Jednako je važno poznavati sebe dovoljno dobro da shvatimo da novi posao možda ipak nije za nas. Budite otvorena uma i odvojite vrijeme kako biste sami sa sobom provjerili kako se osjećate.
Usredotočite se na stvaranje odnosa
Pokušaj uspostavljanja odnosa s puno novih ljudi može vam se činiti poput kretanja po minskom polju. Pitamo se kome možemo vjerovati, kome se možemo obratiti s pitanjima ili ako nam ustreba pomoć da bismo obavili neki zadatak. Zapamtite da ne morate odmah shvatiti složenu društvenu dinamiku novog radnog okruženja. Usredotočite se na to da budete otvoreni, prijateljski nastrojeni i potrudite se da se svima predstavite. Ostaviti dobar prvi dojam je ključno za dugoročni uspjeh na svakom novom poslu.
Društvena svijest pomaže emocionalno inteligentnim ljudima da prepoznaju kulturu i unutarnje funkcioniranje organizacije, što im omogućuje lakšu prilagodbu novom okruženju. Dobar početak u uspostavljanju veza je pronaći ljude koji vam nisu konkurenti, ali su također novi u organizaciji. Ti se ljudi vjerojatno osjećaju slično i suočavaju se sa sličnim izazovima, što znači da se možete osloniti jedno na drugo kada vam je potrebna uzajamna podrška.
Pronađite svoju zajednicu
“Osjećaj pripadnosti važan je kada počinjete s novom ulogom”, kaže Sona Khosla, voditeljica podcasta Speaking of Purpose i Chief Impact Officer na platformi za upravljanje donacijama Benevity. “Kako bi kreirali značajne društvene veze, novi zaposlenici mogu aktivno tražiti članstvo u zaposleničkim grupama. U tvrtkama svih veličina postoji mnoštvo zaposleničkih grupa koje se okupljaju oko zajedničkih iskustava i interesa. Takve grupe mogu pomoći novom zaposleniku da stvori temelje za daljnji rast i napredak.”
Postavljajte pitanja
Emocionalno inteligentni ljudi vješti su u traženju pomoći i prakticiranju aktivnog slušanja. Na primjer: Pobrinite se da shvatite što vaš šef i vaše kolege očekuju od vas i izbjegavajte stvaranje pretpostavki. Možda ćete se iznenaditi kada shvatite da imate više slobode nego što ste očekivali. Empatija će vam pomoći da shvatite kako su svi – i oni iznad vas i oni oko vas – izloženi vlastitim pritiscima i stresovima.
Najgore je ako nikome ne govorite da se osjećate preopterećeno i pretvarate se da je sve u redu. Pitajte svog šefa ili kolege kako bi postupili i kome bi se obratili za pomoć. Budite proaktivni i predložite svom šefu što bi moglo pomoći u vašoj situaciji. Većina ljudi voli razgovarati o izazovima koje su uspjeli prevladati.
Razmislite o tome pitate druge ljude sjećaju li se kako su se osjećali kada su stupali na novu poziciju i što im je pomoglo da prevladaju problem. Zapamtite da ljudi koji su vas zaposlili žele da uspijete. Dajte im priliku da vam u tome pomognu.
Izvor: točka na i