Pretpostavka je da se barem 30 posto svih proizvoda kupljenih online vraća pošiljatelju. Ništa strašno, zar ne? Ljudi se nerijetko znaju predomisliti, proizvod se jednostavno vrati, a trgovac ga kasnije ponovno može prodati.
Nažalost, a znaju to svi oni zaduženi i odgovorni za selekcijske procese, odnosno zapošljavanje, sa sličnim postocima 'muku mučimo' i u šarenom svijetu ljudskih potencijala. Samo što u pitanju nije povrat robe nego se radi o – ljudima.
Prema podacima objavljenim na BambooHR.com, čak 31 posto zaposlenika je tijekom karijere dalo otkaz unutar šest mjeseci od zapošljavanja. Imajući u vidu kako neželjeni odlazak zaposlenika tvrtku može koštati i do 4 puta (!) iznosa godišnje plaće radnika koji je otišao, jasno je koliko je važno pronaći pravi fit i brinuti o našim zaposlenicima.
U okviru nadolazeće HR Days konferencije, koja će 8. i 9. svibnja u Rovinju okupiti regionalnu HR zajednicu, odlučili smo se na sveobuhvatan način, učenjem na temelju stvarnih iskustava te upoznavanjem praktičnih i primjenjivih rješenja, uhvatiti u koštac s ovim gorućim izazovom.
Zapošljavanje onih 'koji će ostati'…
U tome će nam pomoći dr. Maggi Evans. Nenadmašna autorica, poslovna konzultantica i komunikatorica, u Rovinju će odraditi 'dvostruki posao'.
Svojim predavanjem Transforming Underachievers & Getting Everyone on the Pitch odškrinut će vrata iz kojih se krije odgovor na pitanje „Kako probuditi skrivene talente i vratiti motivaciju svojim zaposlenicima?“.
S druge strane, radionica Driving profit and increasing predictive validity in recruitment pod njenim vodstvom naglasak će staviti na zapošljavanje kandidata koji u našem timu zasjati punim sjajem. I zadržati se u njemu.
Radionica traje dva sata, a u njenom fokusu će se naći studija slučaja, odnosno priča jednog od klijenata dr. Evans koji nikako nije uspijevao zaposliti ljude u prodaji koji će biti uspješni i/ili koji će se dulje zadržati u tvrtkinom timu.
Uz podršku i savjete dr. Evans te razmjenu mišljenja s drugim sudionicima radionice, doći ćete do odgovora na sljedeća pitanja:
1. Kako doista razumjeti problem i prepoznati prilike?
U ovom slučaju, klijent je prepoznao da njihov postupak zapošljavanja u prodaji nije funkcionirao. Odabirali su ljude koji ili nisu bili uspješni ili nisu dugo ostajali. To im je stvaralo troškove. Također su primijetili da najbolji prodajni predstavnici s dugotrajnim iskustvom znatno doprinose ukupnom prihodu tvrtke. Stoga su željeli poboljšati odabir izvrsnih prodajnih predstavnika koji će ostati.
2. Kako izgleda izvrsnost?
Sljedeći korak bio je razumjeti što čini razliku - koje su vještine, pozadine, motivacije i iskustva najboljih izvođača? Što je drugačije kod tih ljudi u usporedbi s manje uspješnima? Pojavili su se neki iznenađujući rezultati koji su pokazali zašto prethodni pristupi nisu djelovali.
3. Možemo li dosljedno izabirati izvrsne ljude?
Dr. Evans je razvila sveobuhvatan pristup zapošljavanju s ciljem povećanja prediktivne valjanosti. To je uključivalo intervjue, psihometriju i radne uzorke.
4. Na koje sve načine možemo pristupiti novim talentima?
S jasnim razumijevanjem stvarnih razlika među kandidatima, mogli smo identificirati na kojim bismo sve mjestima mogli pronaći odgovarajuće kandidate? To je otvorilo nova mjesta za pronalaženje talenata, proširujući bazen izvan onih s iskustvom u sektoru (u ovom slučaju, stavljajući veći naglasak na ljude koji brzo uče).
5. Kako implementirati, ukorijeniti i usavršiti?
Završna faza (i ona još uvijek traje) bila je posvećena obuci, komunikaciji, implementaciji i prikupljanju povratnih informacija (iz poslovanja, kandidata i tima za zapošljavanje). Koristili smo podatke za praćenje utjecaja i usavršavanje našeg pristupa.
Nemojte propustiti priliku usavršiti svoje prakse u upravljanju ljudskim potencijalima. Pridružite nam se 8. i 9. svibnja u Rovinju, na 12. HR Days konferenciji. Budite s najvećima!