Kao svoju misiju, Croatia osiguranje navodi omogućavanje dugoročne financijske sigurnosti zajednici te pružanje vrhunske i inovativne usluge prilagođene potrebama klijenata, pri tome omogućujući zaposlenicima poticajno radno okruženje i ostvarujući očekivanja Croatijinih dioničara. Kompanijske vrijednosti Croatia osiguranja su fokus na klijenta, pouzdanost i odgovornost, stručnost, brzina i agilnost te inovativnost.
Razgovarali smo s Ivanom Bilaćem, direktorom Sektora za upravljanje ljudskim potencijalima, o Croatia osiguranju kao poslodavcu, o njihovom društveno odgovornom poslovanju te HR projektima koje su im kao kompaniji u fokusu za naredni period.
Što smatrate da će biti glavni izazovi za vašu industriju u 2021. godini i zbog čega je upravo Croatia osiguranje atraktivan poslodavac stručnjacima iz ovog područja?
Industriju osiguranja tek čekaju svi poslovni izazovi koje predstavlja kompletna digitalizacija usluga i transformacija poslovanja. CO se kao domaći tržišni lider u osigurateljnoj industriji ističe i kao predvodnik u realizaciji digitalnih rješenja, a kontinuiranim ulaganjima u transformacijske projekte i digitalizaciju u iznosu većem od 200 mil kn, kao i lansiranjem LAQO, prvog 100% digitalnog osiguranja, te pokretanjem INSURTECH studija na FER-u, organizacija pokazuje kako prepoznaje te poduzima konkretne korake u savladavanju izazova budućnosti zadajući visoke standarde.
Kako bismo u CO postigli naše ambiciozne ciljeve, velik fokus pridajemo zapošljavanju te kontinuiranom razvoju vrhunskih stručnjaka. Uz dobru radnu atmosferu, radom u CO osigurane su i prilike za rad na inovativnim rješenjima u timu koji predvodi digitalne trendove i transformira čitavu domaću osigurateljnu industriju. Dodatno, tu su motivirajuće kompenzacije, nagrade i drugi benefiti, prilike za učenje, rast i razvoj u poslu kroz kontinuirano educiranje, mentoriranje i certificiranje. CO svojim radnicima pruža poticajno radno okruženje uz sigurnost i stabilnost, ali osigurava i individualni pristup razvoju kroz praćenje napretka prema unaprijed zadanim i transparentno komuniciranim ciljevima i kompetencijama.
Možete li opisati kako izgleda jedan uobičajeni selekcijski postupak kod zapošljavanja novih zaposlenika u Croatia osiguranju? Koje ste sve promjene uveli u selekcijski postupak otkako je počela pandemija koronavirusa?
U CO smo usmjereni na izgradnju i praćenje iskustva svih naših kandidata tijekom cijelog selekcijskog postupka, a sam selekcijski postupak kontinuirano razvijamo i unapređujemo sukladno recentnim trendovima. Kako bismo osigurali zapošljavanje najboljih od prijavljenih kandidata, sustavno provodimo predselekciju po životopisima prema raspisanim uvjetima, a zatim i validiranim psihologijskim testovima nastojimo selekcionirati kandidate koji najbolje odgovaraju zahtjevima posla, no pritom vodimo računa i o tome da i posao odgovara profilu kandidata.
Selekcijski postupak prilagođavamo specifičnim potrebama zahtjevima oglašene pozicije te poslovne strane, no u pravilu kandidati pri prijavi na natječaj mogu očekivati 1 – 3 selekcijska kruga, a uz redovito slanje povratne informacije u svakoj pojedinoj fazi natječaja osiguravamo i kontinuiranu dostupnost za sve eventualne upite kandidata tijekom procesa.
S obzirom na trenutne epidemiološke okolnosti, selekcijski postupak obavljamo u potpunosti online, no za kandidate koji nemaju osobno računalo ili/i pristup Internetu omogućavamo dolazak u prostorije CO te pritom osiguravamo pridržavanje epidemioloških mjera. Iako smo selekciju povremeno obavljali online i prije početka pandemije koronavirusa, kroz prošlu godinu usmjerili smo se na doradu procedura u procesu regrutacije te na razvoj interne aplikacije za praćenje i evaluaciju procesa selekcije, a kako bismo osigurali što bolje iskustvo svih kandidata u otvorenim natječajima te im, unatoč nemogućnosti za održavanje razgovora uživo, osigurali otvorene kanale komunikacije te omogućili brzo i neposredno slanje informacija o tijeku natječaja.
Kao kompanija brinete za zdravlje zaposlenika i osiguravanje ravnoteže njihovog privatnog i poslovnog života. Možete li reći više o inicijativama koje provodite? Jeste li uveli neke dodatne inicijative tijekom prošle godine, obilježene pandemijom koronavirusa?
U CO prepoznajemo važnost ravnoteže privatnog i poslovnog života, a brojne su inicijative kojima se nastoji pomoći zaposlenicima da spoje obiteljsku i radnu ulogu bez da jedna drugu ugrožava. Od njih se ističu veća događanja poput Obiteljskog CO dana i Adris sportskih igara, koja se održavaju na otvorenom. Obilježena su brojnim aktivnostima koje potiču na rekreaciju i aktivan odmor, ali i promiču vrijednosti uravnotežene privatne i poslovne uloge. Uz brojne druge organizirane događaje koji omogućuju druženje i opuštanje izvan radnog vremena poput Božićnog partyja te Kina za djecu zaposlenika, brojnim kolegama kojima radno mjesto to dopušta, omogućujemo i slobodniju organizaciju rada kroz klizno vrijeme dolaska i odlaska na posao.
U 2020. godini koja je obilježena epidemijom koronavirusa te s obzirom da je velik broj naših zaposlenika kontinuirano dulji period vremena radio od kuće, a veća društvena okupljanja nisu bila moguća, prepoznali smo dodatnu potrebu za inicijativama kojima bi se istaknula važnost mentalnog zdravlja. U trenucima najveće neizvjesnosti, svim zaposlenicima omogućeno je pružanje psihološke pomoći. U tu svrhu, svim su zaposlenicima bili dostupni kontakti kolega psihologa, a otvoren je i poseban interni kanal kojim su svim zaposlenicima komunicirani korisni telefonski brojevi za pružanje besplatne psihološke pomoći u raznim situacijama, a u tom dijelu objavljivani su i sadržaji povezani s promicanjem mentalnog zdravlja.
Održivost i društveno odgovorno poslovanje postali su neizostavni aspekt poslovanja u 21. stoljeću. Čime ste iz ovog područja najviše ponosni kao tvrtka?
S obzirom na visoku prisutnost Croatia osiguranja u lokalnim zajednicama diljem Hrvatske, strategija sponzorstava i donacija CO usmjerena je na pokretanje pozitivnih promjena upravo u lokalnim zajednicama te je usko vezana uz temeljnu djelatnost, vrijednosti i osobnost Grupe i Croatia osiguranja kao marke.
Politika sponzorstva i donacija provodi se u trima ključnim područjima: kultura i baština, sport i zdravlje te život i sigurnost. Posebno smo ponosni što CO pruža podršku projektima od nacionalne važnosti ili važnosti za lokalnu zajednicu, projektima koji promiču čuvanje kulturnih vrijednosti i prirodnih resursa te materijalnih i nematerijalnih dobara, potiče razvoj nacionalnih i lokalnih sportskih klubova, pruža podršku projektima koji promiču zdravo i odgovorno življenje te podržava uključenost i poboljšanje kvalitete života onih kojima je to najpotrebnije, posebice najmlađih i najstarijih članova zajednice.
Koji će Vam HR projekti biti u fokusu u 2021. godini?
Radeći po Business partner modelu imamo bolje formalno, ali i neformalno razumijevanje organizacije s ciljem bržeg prepoznavanja organizacijskih potreba i spremnijeg reagiranja na nove izazove. Približavanjem HR-a organizaciji dobili smo kvalitetne inpute o prioritetima koje treba organizacija tako da smo razradili dodatne procedure u procesima regrutacije i selekcije, a razradom procesa uvođenja novozaposlenih u posao te implementacijom Buddyja koje u CO zovemo „COmpa“ usmjereni smo u nastojanju da kandidatima i budućim kolegama koje upoznajemo kroz otvorene natječaje pružimo vrhunsko iskustvo od prijave do potpune integracije u CO obitelj.
Velik fokus ove godine polažemo u implementaciju novog sustava kompetencija razvijenog na našim temeljim vrijednostima, a kojeg integriramo s postojećim sustavom procjene radne uspješnosti prema ciljevima u jedinstven proces. Isto će nam omogućiti bolje planiranje budućih razvojnih aktivnosti, ciljanu primjenu specifičnih edukacija za pojedine organizacijske jedinice i timove te predstavljati podlogu za kreiranje novih individualnih razvojnih planova za sve naše zaposlenike.
Uz navedeno, kako bismo podržali velike transformacijske inicijative, prepoznajemo važnost upravljanja organizacijskom kulturom tako da ćemo raditi seriju anketa i radionica u koje će biti uključeni baš svi zaposlenici jer želimo osigurati da se svaki glas čuje i da i dalje s ponosom možemo reći Dobro je biti u Croatiji!