Oni su strastveni, njihovo radno okruženje često izgleda kao jedan veliki kaos, šira javnost smatra kako se oni na radnom mjestu stalno svađaju, a odore su im posložene prema kategoriji (rangu). Za svoj posao kažu da je poziv, kontinuirano uče nove stvari, često imaju omiljene noževe i ostalu opremu - oni su, pretpostavljate, djelatnici kuhinje - od pomoćnog osoblja, preko kuhara i voditelja smjene, pa sve do šefa kuhinje.
Prema nekim procjenama, sektor restorana i prehrane na globalnoj razini prošle godine vrijedio je nešto više od 2,5 milijardi dolara, a predviđa se da će ta industrija do 2029. doseći oko 5,2 milijarde dolara. S druge strane, upravo su djelatnici ove struke jedni od najtraženijih u Hrvatskoj. Prema podacima portala MojPosao, prošle godine u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo, kojoj pripadaju i djelatnici kuhinje, zabilježeno je čak 15 posto više oglasa za posao.
No, na stranu brojke i priče. Kako zapravo izgleda rad u kuhinji, a kako onaj u à la carte restoranu prestižnog hotela? Koje profile osoba traže te što znači biti jedna od odgovornih osoba u kuhinji? Odgovore na neka od tih pitanja, ali i brojna druga pokušali smo dobiti od Marina Šarića, šefa smjene à la carte restorana hotela Ambasador koji je dio Liburnia Hotels & Villas.
Ovaj mladi 23 - godišnji šef smjene u kuhinji svoju karijeru započeo je sa 16 godina kada je kao učenik ugostiteljske škole počeo raditi tijekom ljetne sezone. Kroz godine, ali i školovanje, nadograđivao je svoja znanja i vještine kako bi došao tu gdje je. Kako ističe, sve što danas ima postigao je stalnim trudom, radom i iskazivanjem želje za upijanjem novih znanja. U Liburnia Hotels & Villas došao je prije dvije i pol godine na sadašnju poziciju koja je ispunila sva njegova očekivanja.
“U hotel Ambasador došao sam kao šef smjene. Kroz godine stekao sam puno novih znanja i vještina, uspješno realizirao i neke od svojih ideja i zbog takve radne atmosfere ovaj posao me iz dana u dan sve više uveseljava. Svi se međusobno poštujemo i uvažavamo, a svaka dobra ideja i inicijativa se itekako prepoznaje i cijeni”, kazao je Šarić.
Iako nam je u prvu ruku pozicija voditelja smjene à la carte restorana bila pomalo nepoznata, Šarić nam je brzo i jednostavno objasnio koje su njegove glavne obveze. Preciznije rečeno, njegova zadaća kao voditelja smjene je samostalna priprema jela u ponudi, provođenje organizacije rada unutar kuhinje, povremena organizacija rasporeda, kontroliranje kvalitete i kvantitete namirnica, ali i jela, završna obrada jela i priprema tanjura za izlazak pred goste. Unutar svog radnog dana brine i o normativima hrane, daje prijedloge novih jela ili prijedloge za usavršavanje postojećih te brine o svim ostalim zaposlenicima unutar kuhinje.
“Posao šefa smjene opisao bih kao veliku odgovornost, no uz kvalitetno osoblje, ali i korektnog i odgovornog poslodavca taj posao postaje puno jednostavniji”, kazao je te dodao kako ova pozicija nije za svakoga.
Osoba koja bi htjela raditi ovaj posao, mora biti smirena, brza, okretna, ponekad i stroga, ali prije svega mora se dobro snalaziti u nepredviđenim situacijama.
“U kuhinji je uvijek užurbano i živo, nikada ne znate što će se dogoditi. Kao šef smjene morate biti spremni na sve. Primjerice, što ćete učiniti ako vam dođe gost koji kaže da je alergičan na nešto? Vi morate u kratkom roku naći način da određeno jelo prilagodite gostu ili osmisliti novo i zanimljivo jelo. Jednostavno, morate biti maštoviti i kreativni u sekundi”, istaknuo je.
Usavršavanje u Liburnia Hotels & Villas stavljaju na prvo mjesto
Kako bi radnici s vremenom bili sve bolji, ali i zadovoljniji uloženim trudom, Liburnia Hotels & Villas kao poslodavac trudi se ispuniti njihove želje i potrebe za daljnjim razvojem. Upravo je na takav način i naš sugovornik ponovo dobio priliku za usavršavanje svojih znanja i vještina u Michelinovom restoranu u Sloveniji. Riječ je o JB-restavracija restoranu u kojem je Šarić proveo punih mjesec dana.
“Bilo je to odlično iskustvo, naučio sam neke nove tehnike, upoznao se s novim namirnicama, susreo se s nešto drugačijim načinom rada i upoznao nove izvore nabave hrane”, prepričao nam je Šarić na svom zadnjem danu obuke.
Ovo nije bila prva, ali ni jedina edukacija koju je Šariću omogućio njegov poslodavac. Kroz razgovor s njim saznali smo kako je i prošle godine dobio mogućnost odlaska na sličnu edukaciju u Hrvatskoj, također u Michelinov restoran Noel.
“Kroz ove dvije godine bilo je još manjih edukacija, a svaku od njih zaradio sam svojim trudom i radom. Poslodavac je prepoznao moju želju za učenjem i razvojem i to mi je i omogućio. S ove posljednje dolazim prepun novih znanja i ideja koje ću već ove sezone primijeniti u našem restoranu”, kazao je i dodao kako osoba koja želi raditi u kuhinji mora voljeti svoj posao.
“Ovo je poziv, a ako ga tako gledaš onda ti ništa nije teško ni komplicirano. Uzbudljiv je, dinamičan i šarolik. Iz dana u dan testira tvoje granice i mogućnosti”, zaključio je Marin Šarić, prek kojim je svijetla budućnost, a uskoro i pozicija šefa kuhinje u a la carte restoranu hotela Ambasador.