Joblist je prezentirao brojke i otkrio da 87 posto registriranih korisnika daje otkaze i traži novo radno mjesto, ponajprije zbog preopterećenja i stresa nastalih tijekom pandemije koronavirusa, odnosno, rada na daljinu.
Tvrde da ih se ne respektira dovoljno, da im se narušava privatno vrijeme i da ih se opterećuje poslom kao nikad prije. Ujedno, svi ti zaposleni naglašavaju da imaju dovoljno samopouzdanja po pitanju vještina koje posjeduju da bi mogli naći drugi posao.
Tako nešto, barem u Sjedinjenim Američkim Državama, poklapa se s istraživanjima koja pokazuju da su zaposlenici ti koji imaju moć, a ne poslodavci, kako je bilo proteklih desetljeća. Naime, situacija na američkom tržištu rada jest takva da nedostaje radne snage, posebno u IT sektoru, koji iziskuje nešto složenije vještine, piše ict business.
Pandemija koronavirusa donekle je odgovorna za takvu situaciju. Jer, potražnja za IT djelatnicima se povećala, ponajprije zbog silnih promjena u samom načinu rada. Na daljinu situacija jest izazovnija i trebalo je napraviti razne preinake, od alata koji se koriste, kao i sigurnosti. A i obujam posla se povećao. Upravo zato se djelatnici osjećaju kao da su u poziciji da mogu pregovarati o poziciji, većoj plaći, prelasku na bolje radno mjesto u nekoj drugoj organizaciji.
Ujedno, većini od njih fleksibilnost je jako bitna, kad se radi o poslu koji obavljaju. Njih 47 posto pak želi u potpunosti raditi na daljinu, njih 39 posto želi stalno zaposlenje, a većinu u tom smislu čine milenijalci ili osobe od 24 do 40 godina.
Što se tiče mlađe generacije (Z), a to podrazumijeva osobe od 18 do 24 godine, njih 55 posto planira ubrzo pronaći novi posao, od čega njih 32 posto tvrdi kako to želi zbog nemogućnosti napretka na aktualnoj poziciji, odnosno, zbog izostanka mogućnosti za poboljšanjem profesionalne karijere.
Svakako, sve ove spoznaje potvrđuju da će organizacijama biti teško zadržati mlade talente uz sebe, ali i one nešto starije. Ono što se po tom pitanju predlaže rukovodećima jest da imaju jasne profesionalne planove razvoja, što znači više razloga najboljima da ostanu na aktualnoj poziciji. Zatim, kultura same organizacije mora se mijenjati s vremenom, a ne se protiviti promjenama. To čini zaposlene zadovoljnijima. I na kraju, ne smije se ignorirati želja zaposlenih za fleksibilnijim načinom rada.
Izvor: Ict business