Povrijedio nas je šefov komentar? Evo kako krenuti dalje
Selekcijski postupak

Povrijedio nas je šefov komentar? Evo kako krenuti dalje

Ključ je u razumijevanju konteksta, prepoznavanju prilika za učenje i održavanju profesionalnog stava.

Primanje kritike, osobito one negativno intonirane, zahtijeva vještinu koju rijetki doista svladaju. Bilo da se radi o slučajnom komentaru, nepromišljenim riječima ili čak nečemu što zvuči previše osobno, osjećaji poput povrijeđenosti, ljutnje ili zbunjenosti prirodni su, ali i izazovni za prevladati.
 
U nastavku otkrivamo kako konstruktivno reagirati na neugodnu povratnu informaciju, ostati usredotočeni na svoje ciljeve i graditi otpornost u radnom okruženju.

Shvaćam li kritiku preosobno?

 

Ovisno o tome što je rečeno, moguće je da komentar našeg nadređenog nije imao veliko značenje. Možda je šef bio zauzet, pretrpan sastancima ili nije bio svjestan kako će njegove riječi utjecati na nas. Razmotrimo komentar u širem kontekstu rada naše organizacije—možda je to bio standardan način davanja povratne informacije. Ako kritika ima smisla, ali je bila izrečena bez takta, pokušaj prihvatiti poruku i nastaviti dalje, piše Fast company.
 
S druge strane, ako je komentar bio potpuno neprimjeren, potrebno je razmisliti o zakazivanju sastanka s odjelom za ljudske resurse. Nasilje ili uznemiravanje na radnom mjestu nikada nije prihvatljivo.

Pokreni tijelo

 
Razmišljanje o negativnom komentaru troši energiju i odvlači pozornost od važnijeg posla. Prekini taj ciklus fizičkom aktivnošću—odlaskom u teretanu, plivanjem ili nekom opuštajućom aktivnošću.
 
Nitko drugi ne razmišlja o kritici našeg šefa toliko koliko mi sami. Ako se stalno vraćamo tom komentaru i gubimo san zbog njega, vjerojatno smo jedina osoba koja mu pridaje toliku pažnju. 

Podijeli kako se osjećaš

 
Ako smo nakon razmišljanja i dalje uvjereni da situaciju treba razjasniti, nemoj se bojati razgovarati sa šefom. Vrlo je vjerojatno da nadređena osoba nije ni svjesna da nas je povrijedila, a možda se ni ne sjeća što je točno rekao. Pokušaj situaciju riješiti odmah ili idući dan dok su detalji još svježi.
 
Šefovi često moraju davati povratne informacije i kritike, što može rezultirati nepromišljeno izrečenim komentarima. Imajući to na umu, nemoj očekivati nužno ispriku. Ipak, važno je podijeliti svoje osjećaje kako bismo mogli nastaviti dalje.

Kada pričekati 24 sata?

 
Kraći predah i odmak od situacije može značajno promijeniti naš pogled na problem. Ako nas komentar razljuti i osjećamo da nemamo potpunu kontrolu nad emocijama, pričekajmo 24 sata prije nego što reagiramo. Ako situaciju pokušamu riješiti odmah, mogli bismo reći nešto što ne mislimo i dodatno je pogoršati. Daj sebi i komentaru malo prostora.

Naučite što možete i nastavite dalje

 
Jedan od najboljih načina suočavanja s neočekivanim komentarom je pokušati izvući pouku iz njega. Postavi si sljedeća pitanja:
 
  • Što mogu naučiti iz ove situacije?
  • Kakav lider želim biti u budućnosti? Kako bih ja davao/la povratne informacije?
  • Postoji li netko kome mogu izložiti situaciju kako bih dobio/la novu perspektivu?
  • Kako mogu osigurati da se ovo ne ponovi?
Izvor: fast company