Kako dobiti promaknuće na poslu pitaju se mnogi nakon nekoliko mjeseci ili godina rada. Uvijek očekujemo da se naš trud, naša marljivost, a u konačnici i naši rezultati, nagrade, a većina očekuje promaknuće na poslu. Promaknuće u startu znači – bolja pozicija, povišica, veća kontrola i općenito bolji životni stil.
No, kako doći do promaknuća? Ovisi li samo i isključivo o nama ili je totalno izvan naših ruku? Recimo da ovisi o više faktora u isto vrijeme. Osim što vaš nadređeni mora primijetiti da biste trebali dobiti promaknuće, samu odluku mora donijeti tvrtka u kojoj radite. Ako do sada niste uspjeli dobiti promaknuće, a jedino što radite jest čekate da netko primijeti da bi mogao nagraditi vašu marljivost – povećajte si šanse i sami tražite promaknuće.
Koji je najbrži način za dobivanje promaknuća? Sve se svodi na dvije najvažnije stvari – učiniti sve kako biste opravdali promaknuće te ga tražiti od vašeg šefa. Kako učiniti oboje, otkrit ćemo u nastavku, piše Zaposlena.hr.
Kvalitete koje biste trebali pokazati ako želite dobiti promaknuće na poslu
Promaknuće na poslu ne možete dobiti samo zato što ga vi želite. Morate ga zavrijediti, a to ćete učiniti kroz kvalitete kroz koje će vas tvrtka primijetiti da biste dobili promaknuće.
Kvalitete potrebne za promaknuće su:
1. MORATE BITI IZVRSNI U POSLU KOJI OBAVLJATE
Iako vam se ovo čini očito, razmislite. Ako u svom poslu niste iznadprosječno dobri i ako ne ostvarujete jako dobre rezultate, nemoguće je da ćete napredovati. Dakle, prvo se usredotočite na to kako obavljate posao. Biti dobar u svom poslu nije dovoljno. Da biste dobili promaknuće i bili unaprijeđeni morate pokazati da ste jako dobri i da posao obavljate na najvišoj razini. A zbog vašeg rada tvrtka bilježi prihode.
2. SVAKODNEVNO POKAZUJETE ŽELJU ZA USAVRŠAVANJEM
Razlika između zaposlenika koji će zauvijek ostati na istoj poziciji i onog visokog potencijala koji će brzo napredovati je želja za učenjem, razvijanjem novih vještina i konstantnim usavršavanjem. Dobar pa čak i odličan zaposlenik, dobro će obavljati svoj posao, da. Ali njegovi učinci bit će isti svakog mjeseca i svake godine. Iste vještine, jednake slabosti.
Suprotno tome, zaposlenik visokog potencijala svakodnevno dokazuje poslodavcu da će, ne samo briljirati na svojoj radnoj poziciji i zadatke obavljati besprijekorno, već će se i konstantno tjerati na dodatno usavršavanje. To znači da će on preuzeti nove i drugačije odgovornosti, ne boji se iznenadnih novih zadataka, ako to znači priliku za svladavanjem novih vještina. Takva osoba aktivno traži povratnu informaciju od drugih kako bi na vrijeme saznala u čemu je slaba. A nakon toga uči u slobodno vrijeme. Ako radite sve spomenuto, to će pokazati da razmišljate o vlastitom rastu i razvoju. I zato vas se doživljava kao zaposlenika s velikim potencijalom, a ne samo kao zaposlenika s visokim učinkom.
3. S VAMA JE LAKO RADITI I RAZVILI STE DOBRE ODNOSE U CIJELOJ ORGANIZACIJI
Promaknuće nije odluka koju će vaš šef samo tako donijeti. U većini tvrtki, posebice onih većih, promaknuća također zahtijevaju zeleno svjetlo drugih ljudi unutar organizacije. Osim toga, imajte na umu sljedeće. Nema bržeg načina da umanjite svoje šanse za napredak od stvaranja neprijatelja u okruženju u kojem radite. Umjesto toga, učiniti upravo ono suprotno – učinite da ljudi budu na vašoj strani i da i oni žele vaš napredak.
Kako? Jednostavno! Budite dobri prema kolegama, poštujte ih pa čak i u slučajevima ako se oni ne ponašaju isto prema vama. Budite svjesni svoje pojave i kako se predstavljate prema drugima u radnom okruženju. Upamtite – iako biste mogli biti osorni prema kolegi koji vam svaki dan diže tlak, to može umanjiti vaše šanse da napredujete unutar organizacije.
4. SAGLEDAJTE ŠIRU SLIKU
Dobiti promaknuće na poslu znači dobiti veću ulogu u organizaciji. A najbolji način da pokažete da ste dostojni te veće uloge jest da svakog dana pokažete kako strateškim razmišljanjem možete pomoći tvrtki u ostvarenju svojih ciljeva. To znači da uistinu dobro razumijete posao kojim se bavite, razumijete koja je vaša uloga i uloga vaših kolega. Voditelju odjela, šefu ili menadžeru redovito predlažete nove ideje za unaprjeđenje i nove strateške prijedloge. To također znači razumijevanje kulture koju vaša tvrtka želi izgraditi i djelovati tako da budete primjer drugima oko sebe.
5. VI STE “DA” OSOBA
To ne znači da se trebate složiti sa svime što vaš šef kaže – zapravo, promišljeno neslaganje pomoći će vašoj karijeri. To znači reći “da” kada postoje prilike kroz kojeg biste mogli proširiti svoju ulogu. Možda postoje kolege ili odjeli kojima je potrebna pomoć zbog nedostatka ljudi. Kad god je moguće, recite “da” ako to znači da ćete naučiti raditi nešto novo.
No, ovdje morate pametno odrediti prioritete. Nemojte gomilati posao samo zato da kažete “da”, a nakon toga pregorjeti. Prihvatite poslove koji su usko povezani s vašim i koji bi ga mogao nadograditi. Time ćete pokazati šefu da ste spremni za preuzimanjem novih odgovornosti i projekata dok u isto vrijeme gradite odnose s drugim ljudima u tvrtki.
6. VI SLUŠATE
Postoji pogrešno shvaćanje da morate dominirati u svakom razgovoru u kojem sudjelujete kako biste svima dokazali da ste doista vođa. U stvarnosti je upravo suprotno. Jedan od najboljih načina da poboljšate svoje vještine, izgradite dobre odnose s drugima i postanete strateški aktivniji je – aktivno slušanje. Ako niste dobri u tome, pravo je vrijeme da naučite kako aktivno slušati.
7. LIJEPO SE IZRAŽAVATE I IMATE DOBRO KOMUNIKACIJSKE SPOSOBNOSTI
Jezik je sve! Vaš riječi govore ljudima tko ste i što možete. Način na koji se izražavate, poznavanje gramatike i pravopisa neke su od sposobnosti koje će vam trebati za promaknuće. Ako niste dobri u hrvatskom jeziku, predlažemo da pokušate pratiti blogove i LinkedIn profile gdje možete naići na dobre savjete o jeziku, a koji će vam pomoći u daljnjoj komunikaciji i pisanju.