Osjećaji na poslu: Ključ za zdravlje i uspjeh
Selekcijski postupak

Osjećaji na poslu: Ključ za zdravlje i uspjeh

Usredotočite se na “male pobjede” i nemojte zanemarivati ono što osjećate.

Ponekad se čini nemoguće usredotočiti se na posao. Bez obzira na to je li riječ o obavijestima koje stalno iskaču na vašem telefonu ili o stvarima koje vas opterećuju u privatnom životu, stres, emocije i vanjske smetnje mogu znatno otežati ispunjavanje svakodnevnih obaveza, prenosi Točka na I.

Srećom, postoje taktike koje nam pomažu da se usredotočimo na ono što trebamo raditi, “posebno u današnje vrijeme kada smo potpuno preopterećeni i nefokusirani”, kaže Jessica Weiss, stručnjakinja za sreću.

Jessica predlaže tri trika koja možete isprobati u takvim situacijama.


Dajte svom tijelu priliku da “osjeti”

Za početak, izdvojite malo vremena u danu kako biste se jednostavno prepustili svojim osjećajima. Weiss preporučuje da izdvojite 15 do 20 minuta vremena za brigu, ljutnju, frustraciju – što god osjećate. Tako ćete, kaže, moći proživjeti svoje emocije i “izbaciti” ih iz sebe, umjesto da ih zadržavate u sebi.

To možete napraviti u bilo koje doba dana. “Neki ljudi se probude ujutro i nekako ih obuzima tjeskoba”, kaže ona. Neki ljudi osjete vrhunac anksioznosti u podne, a neki pred kraj dana. Izdvojite tih 15 do 20 minuta u ono doba kada osjetite da su takvi osjećaji kod vas na vrhuncu.

Kako biste procesuirali te osjećaje i “izbacili” ih iz sebe, pokušajte razgovarati s nekim za koga znate da će vas slušati. Još jedna dobra opcija za “izbacivanje” takvih emocija iz sebe je vođenje dnevnika. Treća opcija koja vam može pomoći da takve loše osjećaje izbacite iz sebe je vježbanje.

“Osnovna ideja je da prenesete ideje iz svog fizičkog tijela u svijet”, tumači Weiss.


Usredotočite se na stvari koje možete kontrolirati

Dok radite, usredotočite na stvari koje možete kontrolirati, savjetuje Jessica Weiss.

To znači da biste se trebali usredotočiti na zadatke “nad kojima imate autonomiju i ovlaštenje”, umjesto na one kod kojih napredak ovisi o drugim ljudima. Usmjeravanje vaše energije prema poslu koji možete kontrolirati “smanjuje tjeskobu i povećava zadovoljstvo vlastitim životom", tumači Weiss.

Slično tome, umjesto da razmišljate o svemu što morate učiniti, usredotočite se na “male pobjede”.

“Umjesto da kažete sebi: ‘Oh, moram dosegnuti ogromnu prodajnu kvotu do datuma X’, recite ‘Moram obaviti pet poziva klijentima dnevno’ ili si zadajte neki drugi usporedivi mali zadatak. Poanta je postaviti si cilj koji je dostižan i zbog kojeg ćete se osjećati ispunjeno na kraju dana”, kaže Weiss.


Dovedite se u stanje potpune predanosti

Konačno, izdvojite vrijeme kako biste se doveli u stanje potpune predanosti odnosno obuzetosti aktivnošću koju obavljate (flow). Flow (prijevod s engleskog jezika u doslovnom smislu znači “protok”, “tijek”) se definira kao mentalno stanje potpune fokusiranosti i visoke koncentracije na zadatak popraćeno zadovoljstvom i ugodom zbog očaravajuće obuzetosti i uronjenosti u aktivnost koja se izvodi. Osoba ima osjećaj potpune kontrole nad onim što radi (kao da se neće dogoditi ništa što će ga prekinuti ili omesti), gubi pojam o vremenu (vrijeme kao da proleti) te se u potpunosti spaja s izazovom koji ga obuzima, ali je svjestan da ga može savladati. Ovo stanje prvi je opisao Mihaly Csikszentmihalyi, jedan od utemeljitelja pozitivne psihologije.

Kako biste se doveli u u stanje potpune predanosti, usredotočite se na odabranu aktivnost do razine da izgubite i pojam o vremenu. Weiss preporučuje da tome posvetite jedan do dva sata dnevno.

U tom vremenskom okviru “odaberite zadatak koji je malo teži od nečega što biste inače radili”, eliminirajte smetnje i postavite jasan cilj koji trebate dosegnuti u zadanom roku. Izaberite nešto što će vas “izbaciti iz vaše zone udobnosti”, za razliku od nečeg lakog, savjetuje Weiss.

"Posvetiti se aktivnosti koja nam predstavlja izazov donosi nam osjećaj zadovoljstva i na neki način će nas podsjetiti na našu sposobnost koncentracije, što je, po mom mišljenju, ono što nam je svima potrebno u trenucima kada pomislimo da se ne možemo usredotočiti na obavljanje zadatka”, zaključuje Jessica Weiss.

Izvor: Točka na I