Svijet je do sada prošao kroz brojne krize, ali one kojih se i dalje sjećamo (1998 i 2008. godine) pamtimo po velikom rastu cijena, masovnim otkazima i negativnim gospodarskim trendovima. I sad se preko Bare valjaju sporo, ali dosljedno vijesti o otkazima u tehnološkom sektoru. S njima je krenulo, ali nije stalo, piše Lider. Reducira se radna snaga i u drugim industrijama, a stručnjaci su si dali zadatak procijeniti tko je prvi na listi za otkaz (a i naša iskustva pokazuju isti uzorak) i evo što su smislili:
1. Nedavno zaposleni
Zadnji unutra, prvi van, nepisano je pravilo kojeg se kompanije uglavnom drže kad se odlučuje kome se treba "zahvaliti" na suradnji zbog restrukturiranja, mjera štednje i slično. Veterani radnog mjesta u takvim situacijama imaju veću sigurnost radnog mjesta. Prema Revelio Labsu, kompaniji koja analizira trendove na tržištu rada u SAD-u, prosječni otpušteni zaposlenik radio je za svog poslodavca tek 1,2 godine.
2. Zaposlenici s izuzetno visokim plaćama
Ne treba nikome posebno crtati da visoke plaće predstavljaju izdašan trošak za poslodavce i ukidanjem radnih mjesta onima koji zarađuju najviše poslodavci štede više. Bilo u SAD-u gdje su porezi vrlo fleksibilni i idu na ruku i poslodavcima i radnicima, pa tako i kod nas, gdje su porezi na visoke plaće često dodatan uteg.
3. Milenijalci
Oni su godinama radili najlošije plaćene poslove, posebice nakon posljednje krize, osim ako nisu stručnjaci u IT sektoru. Onda se sve promijenilo, rast potaknut tiskanjem jeftinim novcem i kreditima, omogućio je i njima da se lakše snađu na tržištu rada, molilo ih se da rade, tepalo, masiralo, organizirali su im se perks i raznorazni benefiti samo kako bi se pojavili na poslu pa i ne čudi da poslodavci sada donekle likuju što će se tih ljenivaca riješiti.
4. HR i drugi slični stručnjaci
Malo je čiji posao u krizi koja dolazi toliko ugrožen kao oni zaposlenih u ljudskim resursima. Ima smisla: posljednja stvar koju tvrtka treba u vremenu zamrzavanja zapošljavanja i štednje je vojska ljudi čiji je jedini posao zapošljavanje zaposlenika, održavanje korporativne kulture i employer branding.