Znate onaj nesvakidašnji, očaravajuće dramatičan i neopisivo zavodljiv osjećaj kad ste na tragu nečega?
Upravo taj osjećaj je 2007. godine prostrujao hodnicima naših tadašnjih ureda u Savskoj ulici u Zagrebu, u trenutku kada se prvi put pojavila ideja o pokretanju istraživanja koje će u podjednakoj mjeri koristiti poslodavcima i tražiteljima posla, mijenjajući pritom tržište rada na bolje.
Nedugo potom, nakon neumornog brainstorminga u kojem je sudjelovalo više članova MojPosao tima i cijelog niza raznolikih prijedloga kako bi to istraživanje trebalo izgledati, svjetlo dana je ugledao projekt koji će se ubrzo prometnuti u jedan od naših najuspješnijih poslovnih poduhvata - Istraživanje zadovoljstva zaposlenika!
Ocjenu zadovoljstva, a time i nagradu, daju zaposlenici
Najjednostavnije rečeno, radi se o anonimnom istraživanju koje za cilj ima pronaći odgovore na pitanja koja pridonose poboljšanju upravljanja ljudskim resursima i ukupnog zadovoljstva zaposlenika, čiji sudionici su tvrtke koje samovoljno prijave svoje sudjelovanje, a ocjenu zadovoljstva daju zaposlenici tih istih tvrtki. Na temelju prikupljenih podataka dolazimo do saznanja u kojim to tvrtkama u Hrvatskoj radnici vole raditi i na posao dolaze sa osmijehom na licu, a te kompanije proglašavamo Najboljim poslodavcima za tu godinu.
Ovogodišnji izbor najposlodavaca u Hrvatskoj je pred vratima, održat će se 9. prosinca u okviru 5. HR konferencije u organizaciji tjednika Lider, a tim povodom smo radi pobližeg upoznavanja sa samim projektom razgovarali s voditeljicom projekta Lucijom Ratković Mikšić i višom istraživačicom na portalu MojPosao Antonijom Bušić Crnković.
Projekt je ušao u svoju završnu fazu i uskoro ćemo doznati tko su najbolji poslodavci u Hrvatskoj u 2021. godini. Dok svi s nestrpljenjem iščekujemo ovogodišnju dodjelu nagrada, red bi bio da kažemo koju o samom istraživanju. Koja bi bila misao vodilja cijelog projekta?
Lucija: Osnovna zamisao projekta je među poslodavcima proširiti svijest o važnosti osluškivanja stavova, mišljenja i potreba njihovih najvrijednijih resursa - zaposlenika, ukazujući na povremene 'greške u koracima', ali i uspješne poslovne prakse te nagraditi one vrijedne poslodavce koji neumorno rade na sreći svojih zaposlenika. Projekt je 'otvoren' tijekom cijele godine, što znači da su tvrtke slobodne odabrati početak i kraj istraživanja u skladu s vlastitim potrebama. No, bez ikakve dvojbe, vrhunac je svakako dodjela nagrade Najbolji poslodavac koja će se održati u prosincu. Sukladno tome, početak godine je poprilično miran za nas voditelje projekta, no zato u studenom sve nadoknadimo.
Lucija, dijelom MojPosao tima postala si prije nešto više od dvije godine, a Istraživanje zadovoljstva zaposlenika bio je tvoj prvi projekt i radni zadatak! Kako si se u svemu tome snašla, koja je tvoja uloga i što za tebe znači rad na projektu poput ovog, iza kojeg se krije bogata povijest?
S jedne strane, velika je prednost preuzeti već uhodani projet s prepoznatljivim brandom i provjerenim rješenjima, no istovremeno je to i velika odgovornost. Priznajem, na početku je bio prisutan strah hoću li opravdati povjerenje koje nam tvrtke sudionice istraživanja pružaju, hoćemo li klijentima moći pružiti sve informacije potrebne za održavanje zavidne razine zadovoljstva među njihovim zaposlenicima te možemo li svake godine nadmašiti onu prethodnu, bivajući sve bolji i inovativniji. Danas, dvije godine kasnije, sa zadovoljstvom mogu reći da smo uspjeli te da se većina naših ciljeva iz godine u godinu ostvaruje. Naravno, postoji još mnoštvo neostvarenih želja, planova i ambicija.
Koja je moja uloga u cijeloj priči? Ukratko, mislim da moje radne zadatke najpreciznije opisuje kod nas udomaćeni izraz 'Katica za sve' . Šalu na stranu, opis mojih radnih zadataka zaista je šarolik. Krenuvši od kreiranja financijskih analiza, preko koordiniranja timova prodaje i razvoja pa sve do klamanja i printanja tiskanih upitnika te kontaktiranja klijenata. Dakako, sve to ne bi bilo moguće da nisam okružena sjajnim timom kolega. Oni su mi velika pomoć i potpora u svemu i bez njih realizacija projekta ne bi bila moguća. Svi smo mi dio tima koji radi jednako naporno i predano kako bi dostavili klijentima povratne informacije koje zaslužuju. Kako ne bih neopravdano pobrala sve lovorike, svakako bih tu spomenula izniman doprinos kolegice Antonije Vedak Bošković, također voditeljice projekata na portalu MojPosao, zatim još jednu Antoniju, no ovog puta Bušić Crnković, našu statističarku koja nam odmah riješi sve brojčane zavrzlame, kao i vrijedni tim konzultanata koji iz godine u godinu klijentima prenosi sve novosti i pogodnosti projekta.
Tvrtke su prepoznale vrijednost osluškivanja potreba zaposlenika
Antonija, kada je već Lucija krenula sa slanjem (zasluženih!) komplimenata u tvom smjeru, red bi bio da doznamo nešto više o tome na koji način si ti uključena u projekt. Ako se ne varamo, na njemu radiš gotovo od prvog dana...
Tako je, na projektu sudjelujem od samih njegovih početaka, dakle još od 2007. godine. Taman sam se zaposlila na portalu MojPosao kada se projekt postavljao na noge, tako da sam imala čast i zadovoljstvo vidjeti prve prijave tvrtki sudionica istraživanja. Tijekom godina, na projektu sam prošla sve faze i poslove: od toga da sam osmišljavala pitanja za upitnik, vršila obradu podataka i pisala izvještaje, a jedne godine sam čak organizirala dodjelu nagrada najposlodavcima! Nasreću, taj je zadatak bio kod mene samo jednu godinu, hahaha. Mislim, sama dodjela je bila besprijekorno organizirana, ali ja sam po njenom završetku imala koju sijedu na glavi više, tako da sam se vratila svojoj prvoj ljubavi - brojevima.
I dalje se nalaziš s brojčane strane projekta, kao svojevrsna „siva eminencija“ kojoj nipošto nije strano niti klamanje papira i unos popunjenih upitnika u sustav. Kako komentiraš činjenicu da projekt danas, gotovo 15 godina nakon što je pokrenut, i dalje predstavlja savršeno rješenje za sve poslodavce koji na brz, jednostavan i pouzdan način žele doznati u kojoj mjeri su njihovi djelatnici zadovoljni?
Mislim da nitko od nas koji smo te 2007. sudjelovali na pokretanju projekta nije mogao niti zamisliti što će on toliko godina kasnije predstavljati i od kolike će važnosti biti. I to ne samo nama, već prvenstveno svim ispitanicima u istraživanju. Zbog njihovog sudjelovanja, njihovih ocjena i njihove iskrenosti, projekt je to što jest. Tvrtke su u njemu prepoznale vrijednost koja se krije iza toga da svoje zaposlenike pitaju kako su, koliko su zadovoljni i što mogu popraviti kako bi svima bilo bolje.
Pred nama je 14. dodjela nagrada najboljim poslodavcima u Hrvatskoj... Jesmo li u posljednjih 13 godina otkrili 'formulu' koja precizno opisuje najposlodavce? Koje odlike, odnosno osobine dijele i što ih izdvaja u odnosu na konkurenciju?
Lucija: Dani kada je posao bio samo posao su na zalasku. Sve više ljudi traga za radnim mjestom koje će odgovarati njihovoj osobnosti, vrijednostima i pogledima na svijet. Žele se osjećati kao dio kolektiva koji zajedno ide prema istom cilju. Poslodavce koji zaposlenike smatraju lako zamjenjivom 'robom' čeka veliko iznenađenje. Korona kriza samo je ubrzala neizbježnu transformaciju radnih mjesta - iz sustava koji su nekoć bili tu kako bi kontrolirali radnike došli smo do poslovnih modela u kojima radnici u suradnji s poslodavcem kreiraju uspješne poslovne putove. Računica je jednostavna, bez iskrene brige o svakom zaposleniku nema uspješnih firmi.
Tonka: Što čini najposlodavca? Za početak je dovoljno da sudjeluje u istraživanju! Ozbiljno, već samim uključivanjem u istraživanje tvrtke pokazuju da im je stalo, da brinu za zaposlenike, ja bih im svima dala nagradu, jer to zaslužuju!
Samim time što su spremni saslušati svoje zaposlenike te brinu o njihovim potrebama i željama - već su najbolji!
Posao je davno prestao biti jednosmjerna ulica. To je partnerski, dvosmjeran odnos između zaposlenika i poslodavca. Upravo takva vrsta ponašanja je ona karakteristika koja tvrtku čini najboljim poslodavcem.
Hvala vam Tonka i Luce, vidimo se 9. prosinca na još jednoj dodjeli priznanja Najboljim poslodavcima u Hrvatskoj!