Infobip najpoželjniji poslodavac u ICT sektoru, slijede domaći telekomi
Početkom lipnja, osamnaesto po redu istraživanje* portala MojPosao o poslodavcima prvog izbora, u kojem je sudjelovalo gotovo 25 tisuća ispitanika, potvrdilo je kako je dm-drogerie markt i dalje uvjerljivo najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj.
Međutim, ne maštaju svi radnici o nastavku karijere u jednom od najpoznatijih i najvećih trgovačkih lanaca u srednjoj i jugoistočnoj Europi. Tako se, između ostalog, na popisu najatraktivnijih poslodavaca našlo i podosta tvrtki iz ICT sektora.
Karijeru u ICT-u većinom žele graditi mlađi muškarci
Od ukupnog broja ispitanika u istraživanju 6% njih je na prvo mjesto stavila tvrtku iz ICT djelatnosti.
Tvrtke iz ICT djelatnosti atraktivne su prvenstveno mlađim muškarcima, koji se još školuju i to visokog obrazovanja.
Kada se u obzir uzmu samo ispitanici koji su birali tvrtke iz ICT djelatnosti, poredak najpoželjnijih 10 izgleda ovako: na prvom mjestu je Infobip koji je dobio 14% bodova. Na drugom mjestu je Hrvatski Telekom s 13% iza kojeg slijedi A1 Hrvatska s 12% bodova. Infinum, je na 4. mjestu s 5% bodova, Microsoft na 6., dok je Telemach Hrvatska na 6. mjestu s 4% bodova. Na listi se našao i HRT i to na 8. mjestu s 2% bodova.
Poredak poslodavaca prvog izbora iz ICT djelatnosti je sljedeći:
Ključni faktori su dobri međuljudski odnosi i prilika za napredovanjem
Harmonični odnosi na radnom mjestu razlog su stavljanja ICT tvrtki na prvo mjesto. Više od polovice ispitanika (52%) kojima su ove tvrtke najpoželjniji poslodavac smatra ovo presudnim razlogom atraktivnosti.
Prilika na napretkom u struci na drugom je mjestu po atraktivnosti i upravo su ovaj faktor atraktivnosti ispitanici kojima je ICT tvrtka na prvom mjestu značajno važnijim ocijenili nego ispitanici iz ukupnog uzorka.
U odnosu na cijeli uzorak, ispitanicima kojima su tvrtke iz ICT djelatnosti na prvom mjestu u manjoj mjeri presudnom smatraju visinu plaće i sigurnost radnog mjesta.
Razlozi atraktivnosti poslodavaca prvog izbora (presudan faktor)
Za svakog od prvih pet poslodavaca iz ICT industrije, promatrani su samo ispitanici koji su naveli tog poslodavca kao 'poslodavca svog prvog izbora' i razlozi koje su naveli kao 'presudne' za atraktivnost tog poslodavca.
Budući da su ispitanici mogli navesti više razloga koji su im 'presudni', izmjerena je relativna frekvencija svakog od tih razloga te su uspoređeni razlozi atraktivnosti za svakog poslodavca posebno.
Ispitanicima kojima je tvrtka Infobip poslodavac prvog izbora, presudni su harmonični odnosi na radnom mjestu, iza kojih slijede prilika za napretkom u struci i vodstvo u sektoru. Hrvatski Telekom prvenstveno je atraktivan zbog vodstva u sektoru, iza kojeg slijede harmonični odnosi na radnom mjestu, što je primarni razlog atraktivnosti tvrtke A1 Hrvatska. Infinum je atraktivan uvjerljivo zbog dobrih međuljudskih odnosa, a Microsoft podjednako zbog međuljudskih odnosa, ali i visine plaće.
Mlađi radnici češće razmišljaju o promjeni posla
Gotovo polovica zaposlenih ispitanika (43%), a kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz ICT djelatnosti, često razmišlja o promjeni poslodavca. Trećina zaposlenih ispitanika (37%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 20% ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca.
Za razliku od općeg uzorka gdje o promjeni posla više razmišljaju stariji ispitanici, mlađi ispitanici kojima je na prvom mjestu tvrtka iz ICT djelatnosti u nešto većoj mjeri često razmišljaju o promjeni posla nego stariji.
Od beneficija, ispitanici koji biraju tvrtke iz ICT industrije za poslodavca prvog izbora, u najvećoj mjeri kao presudne biraju edukaciju zaposlenika te work-life balance.
U odnosu na ukupni uzorak ovi ispitanici u većoj mjeri presudnim označavaju i fleksibilno radno vrijeme. Ovi ispitanici u odnosu na ukupni uzorak u manjoj mjeri presudne smatraju financijske beneficije: bonuse, naknade za putne troškove, plaćene zdravstvene usluge, bonuse i poklone za vrijeme provedeno u tvrtki.
O istraživanju:
Istraživanje o poslodavcima prvog izbora proveo je MojPosao (www.Moj-Posao.net) na uzorku od gotovo 25.000 ispitanika tijekom kraja 2021. i početka 2022. godine. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini osamnaestu godinu za redom.
Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.
Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca 'prvog', 'drugog' i 'trećeg' izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci 'prvog' izbora dobili 3 boda, 'drugog' izbora 2 boda i 'trećeg' izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.
S ponuđenih osam razloga atraktivnosti i ocjenama: 0 - nemam mišljenje o tome, 1 - nevažan razlog, 2 - malo važan razlog, 3 - važan razlog, 4 - vrlo važan razlog, 5 - presudan faktor ispitanici su ocjenjivali svaki od razloga atraktivnosti poslodavca kojeg su naveli kao poslodavca svog prvog izbora.