Tvrtkina kultura može značajno utjecati na zadovoljstvo poslom, produktivnost i ukupno zadovoljstvo zaposlenika. Stoga, pri zapošljavanju, potencijalni zaposlenici sve češće postavljaju pitanja kako bi bolje razumjeli vrijednosti i radnu atmosferu unutar tvrtke. Kako bi dobili što precizniju sliku, potrebno je postavljati ciljana i konkretna pitanja.
Brianna Doe ima mnogo iskustva s obje strane procesa zapošljavanja. Radila je u marketingu otprilike deset godina, a sada, kao osnivačica vlastite agencije Verbatim, uskoro će po prvi put zapošljavati svoje stalno osoblje.
Sve to znači da zna da nisu sva pitanja koja kao kandidati postavljamo na intervjuima ona koja 'gađaju u sridu'.
„Kada sam ja tražila posao, nisam uvijek postavljala prava pitanja kako bih sebe ili poslodavca bolje upoznala i saznala što tražim“, kaže Doe za CNBC Make It.
Jedno pitanje koje se često postavlja je: "Kakva je kultura tvrtke?" To je važno pitanje jer je kultura tvrtke prioritet za mnoge radnike i ponekad ćete dobiti dobar odgovor, kaže Doe.
„Ono što sam shvatila je da je odgovor na to pitanje u pravilu bio previše nejasan ili općenit. Kada bih postavila to pitanje, dobivala bih standardne odgovore poput, 'Imamo sjajnu kulturu' ili 'Stvarno se fokusiramo na suradnju.'“
Prihvaćanje generičkih odgovora nije uvijek dobra ideja. „Morala sam to naučiti na teži način“, kaže Doe. Prisjeća se da je jednom prihvatila ponudu tvrtke koja nije detaljno objasnila svoju kulturu. Nakon što se pridružila, poželjela je da je bila bolje pripremljena za radno okruženje u koje je ušla.
Razmišljajući o tom iskustvu, shvatila je da mora bolje razmisliti: „Što je meni važno u kulturi tvrtke? Što to znači za mene? I koja pitanja mogu postaviti kako bih dobila konkretne odgovore?“.
U potrazi si za poslom i želiš ove savjete primijeniti u praksi? Provjeri aktualnu ponudu poslova na portalu MojPosao.
Ovdje Doe dijeli tri zamjenska pitanja koja možete postaviti na razgovoru za posao kako biste dobili bolji uvid u kulturu tvrtke:
1. Koje su zajedničke osobine među vašim najuspješnijim zaposlenicima?
Ovo je Doeino pitanje broj jedan koje postavlja na razgovorima za posao jer „ubija dvije muhe jednim udarcem“, kaže ona. Postavljanjem ovog pitanja, dobit ćete osjećaj od sugovornika što je potrebno za uspjeh u tvrtki. Također, kaže Doe, „dobivam uvid u ono što je važno osobi s kojom razgovaram, bilo da je to menadžer zapošljavanja ili član tima, poput budućeg kolege.“
2. Kako će izgledati prvih 30 dana na ovoj poziciji?
Doe kaže da je važnost postavljanja ovog specifičnog pitanja naučila kroz loše iskustvo. Radila je za "lean start-upove" koji nisu imali strukturiran proces onboardinga novih zaposlenika. „Očekivalo se da odmah počnete postizati rezultate“, kaže Doe. To znači da nije dobila osnovne informacije o tvrtki ili kako njen posao doprinosi glavnim prioritetima kompanije.
3. Na koje načine će se mjeriti uspjeh u prvih 90 dana? U prvoj godini?
Postavljanjem ovog pitanja shvatit ćete koliko je vaš tim pripremljen za vaš dolazak. Neki timovi imaju jasnu sliku o ulozi, utjecaju te uloge i o tome kako mjere uspjeh, što znači da ćete imati jasnija očekivanja. S druge strane, menadžer zapošljavanja možda nema jasnu sliku o pokazateljima uspjeha na toj poziciji.
Kao tražitelj posla, neki vole preuzeti uloge u kojima moraju zajedno s tvrtkom definirati svoj put, dok drugi preferiraju jasne metrike uspjeha od samog početka. Općenito, „što je tim bolje pripremljen za novog zaposlenika, to je bolje“, kaže Doe. „Ne možete biti uspješni ako nisu definirali što znači uspjeh“.
Izvor: cnbc make it