I dok su u široj javnosti jedni poslodavci uvijek na glasu kao oni najbolji i uvijek hvaljeni, drugi nisu te sreće. Znate li što ih razlikuje?
Pa, možemo reći da su to upravo njihove HR prakse. Možda ćete sada reći kako te velike i hvaljene kompanije imaju veća financijska sredstva i vjerojatno ste upravu, no to ne znači da i s manje sredstava ne možete postići odlične rezultate. Priliku za dokazivanje i predstavljanje svojih praksi možete ostvariti i prijavom svoje prakse na natječaj Najbolje regionalne HR prakse, a koje su glavne stvari koje svaka dobra HR praksa mora sadržavati, otkrivamo u nastavku teksta.
Za svaki posao pronađite najbolju osobu
Ljudi su centar svake kompanije i svakog poslovanja. Oni su njegova žila kucavica. Stoga ni ne čudi činjenica da se upravo ova stavka nalazi na samom vrhu svake check liste najboljih praksi. Iako je zapošljavanje najboljih ljudi često lakše reći nego učiniti, težnja ka ostvarenju ovog cilja trebala bi biti zadaća svakog HR stručnjaka. Jedan od prvih koraka u ovom procesu trebao bi biti sami selekcijski postupak. Zapitajte se jeste li dobro objasnili sve uvjete natječaja? Jeste li kandidatima pružili pravilnu i pravovremenu komunikaciju? Dajte si vremena i dobro razmislite o tome što nudite svojim kandidatima te kakvo im iskustvo pružate. Prođite po svakom koraku selekcijskog postupka kako bi spoznali gdje je potrebna i nužna nadograda.
Uložite u dobre i kvalitetne benefite za zaposlenike
Već neko vrijeme u medijima se priča o sve većem broju različitih benefita koje kompanije nude kako bi privukle i zadržale one najbolje zaposlenike. Lista takvih privilegija sada je već podulja. Ideja i načina kako udovoljiti zaposlenicima stvarno ima na pretek. Lepezu takvih benefita, često nazivamo i Total Rewards program. On obuhvaća sve - od onih financijskih i nefinancijskih benefita, preko zdravstvenih, sportskih, zabavnih, edukativnih, pa se do “personaliziranih” benefita za svakog zaposlenika.
Stvorite otvorenu i iskrenu komunikaciju
Nakon što ste stvorili sustav putem kojeg ćete u kompaniju privući najbolje i najkvalitetnije kandidate, vrijeme je da se posvetite i komunikaciji. Pravilna, pravovremena, otvorena i iskrena komunikacija nešto je što nas sve povezuje. Ovo je možda i najteži zadatak svakog HR stručnjaka. Ono što svakako morate uzeti u obzir je kreiranje sigurne okoline u kojoj su svim zaposlenicima dostupne sve potrebne informacija, ali isto tako i ne manje bitno je stvaranje ozračja u kojem se svačiji glas može čuti.
Transparentno poslovanje i pristup informacija je ključ uspjeha
Na uspješnu komunikaciju svakako se nadovezuje i pristup informacijama, ali i transparentno poslovanje. Transparentnost podataka kod zaposlenika stvara povjerenje kompaniji i vodstvu s kojim radi. Bez njega među ljudima se razvija strah i nesigurnost koji je, ako jednom kroči u prostore, teško istjerati. Stoga, uvijek istaknite uspjeh svojih zaposlenika i pojedinih odjela, ali u istu ruku sa cijelim timom podijelite i neke manje vesele vijesti. Da, čak i negativne vijesti kod radnika može stvoriti povjerenje u kompaniju jer znaju da će i u dobru i u zlu znati pravu i točnu informaciju.
Tehnologija koja vam olakšava svakodnevicu
Osim što moraju pronaći način kako privući najbolje kandidate, podići angažiranost radnika, zadovoljiti potrebe svakog pojedinca, HR stručnjaci u svom svakodnevnom poslu imaju i puno “papirologije”. Kada kažemo “papirologije” ne mislimo samo na prave papire nego i sve one male zadatke koji zahvaćaju svaki HR odjel. Srećom, danas se veliki dio tih poslova može automatizirati i prepustiti “tehnologiji” da radi umjesto vas. Tehnološki napreci, razvoj novih alata i softvera ne treba zanemariti. Iskoristite sve što vam tržiše nudi kako bi svoje vrijeme mogli posvetiti važnijim stvarima od “papira”.
Promovirajte svoju dobru praksu
Bilo da je riječ o internoj ili eksternoj promociji, promoviranje svog rada uvijek je pozitivan potez. Osim što ćete tim činom privući (pozitivnu) pažnju na sebe, drugima ćete pomoći da na vašem primjeru uče kako bi zajedno stvorili još bolje tržište rada. Jedno od takvih mjesta na kojima su dobre HR prakse uvijek dobro došle je i naše natjecanje Najboljih regionalnih HR praksi. Pridružite se društvu 291 praksi koje su u posljednjih 11 godina prošle kroz ruke našeg stručnog žirija i uz malo sreće, postanite i vi idući dobar primjer domaćem i stranom tržištu rada.