Za deset godina većina vozila bit će autonomna, povezana, električna i dijeljena, što je prilika i za Hrvatsku jer se stvaraju novi poslovni modeli, rekao je u petak vlasnik Rimac Automobila Mate Rimac, na konferenciji “Elektromobilnost i autonomna vozila”.
Govoreći o budućnosti “automobilnosti”, Rimac je kazao da će se ona uskoro drastično promijeniti, jer sada previše ljudi umire na cestama, a u prometu se gubi previše vremena, piše Poslovni dnevnik.
“Prometne nesreće i prometne gužve, recimo u SAD-u, čine više štete nego što je godišnja vrijednost turizma u Hrvatskoj. Električna autonomna vozila imaju mogućnost smanjiti broj smrtnih slučajeva u prometnim nesrećama za više od 90 posto”, rekao je Rimac.
Smatra da se u budućnosti automobil neće u prosjeku rabiti četiri posto ukupnog vremena eksploatacije kao sada, već će se iskoristivost popeti na više od 70 posto vremena.
Auti će se koristiti cijelo vrijeme, godišnje će prelaziti više od 250 tisuća kilometara, a jedan robo-taksi, smatra Rimac, moći će zamijeniti 20 tradicionalnih vozila. To znači da će četiri milijuna takvih taksija moći zamijeniti polovicu od sto milijuna vozila u SAD-u.
“Sve će se totalno promijeniti, kompletna slika automobilske industrije”, kaže Rimac.
Hrvatska kao centar autonomne vožnje?
Rimac Automobili, naveo je, imaju odjel autonomne vožnje i model “C2” spreman za autonomnu vožnju, dodavši da je hrvatski potencijal slabo iskorišten, odnosno da je Hrvatska jedna od rijetkih europskih zemalja koja nema snažnu automobilsku industriju.
“Slovačka je postala centar za autoindustriju, Estonija za startupove i digitalizaciju, pa zašto Hrvatska ne bi bila centar za električna i autonomna vozila?”, pita Rimac i dodaje da su nas već zaobišla dva velika vala ulaganja u autoindustriju, pa primjerice Hrvatska ima manje od milijarde eura prihoda iz autoindustrije, a Češka 45 milijardi.
“Stvari se mijenjaju, automobili su 2015. bili ‘nula autonomni’, 2030. će ih biti 80 posto, postat će povezani, električni i dijeljeni i to je prilika za nas jer se cijela paradigma mijenja i stvaraju se novi biznis modeli”, zaključio je Rimac.
Izvor: Poslovni dnevnik