Prema istraživanju Poslodavac prvog izbora, u kojem je tijekom 2023. sudjelovalo više od 25 tisuća ispitanika, najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj u prerađivačkoj industriji su Rimac Group, INA - Industrija nafte, Atlantic Grupa, Pliva Hrvatska te Coca - Cola HBC Hrvatska.
Poredak poslodavaca prvog izbora po djelatnostima:
Napredak u struci nam je na prvom mjestu
Sudionike istraživanja zamolili smo da odaberu do tri faktora koja po njihovom mišljenju najpoželjniji poslodavac mora imati kako bi zauzeo svoje mjestu na listi.
Nešto manje od polovice ispitanika (48%) ističe prilike za napredak u struci i mogućnost učenja, kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci u prerađivačkoj industriji. Na drugom mjestu popisa našli su se dobri međuljudski odnosi i pozitivna atmosfera na radnom mjestu (42%), a na trećem dobar tretman zaposlenika od strane nadređenih osoba (41%).
Od ostalih faktora, ističu se sigurnost radnog mjesta te dobra reputacija tvrtke.
Promjena karijere – da ili ne?
Gotovo polovica ispitanika (49%) kojima je Poslodavac prvog izbora tvrtka iz prerađivačke industrije često razmišlja o promjeni posla. To je nešto veći postotak zaposlenika nego što je slučaj s cjelokupnim uzorkom (47%). Svaki treći radnik (36%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 14% ljudi nikad ne razmišlja o davanju otkaza.
Razmišljate li o promjeni poslodavca:
Kad je riječ o najvažnijim beneficijama koje očekuju od poslodavaca prvog izbora, ispitanici najčešće navode bonuse za izvanredna postignuća, kontinuirane edukacije, naknadu za putne troškove, fleksibilno radno vrijeme te plaćene zdravstvene usluge.
Isplata bonusa za preporuku budućih zaposlenika te subvencioniranje troškova kulturnih, sportskih ili opuštajućih aktivnosti najmanje su važne beneficije, ističu sudionici istraživanja.
O istraživanju:
Istraživanje o poslodavcima prvog izbora proveo je Alma Career Croatia putem portala MojPosao na uzorku od više od 25.000 ispitanika tijekom 2023. godine. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini devetnaestu godinu za redom.
Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.
Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca 'prvog', 'drugog' i 'trećeg' izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci 'prvog' izbora dobili 3 boda, 'drugog' izbora 2 boda i 'trećeg' izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.