Nitko ne voli primati odbijenice – vjerojatno u nijednom životnom aspektu, a svakako ne poslovnom kada je riječ o potrazi za poslom. No, odbijenice su – i nažalost, i nasreću - sastavni dio procesa traženja posla – ili bi barem trebale biti.
„Svaki kandidat koji se prijavi na neki natječaj zaslužuje, i treba dobiti, odgovor na svoju prijavu. U Tau on-line-u (MojPosao) pažljivo vodimo brigu o tome. Uvijek pregledavamo baš sve pristigle prijave i svima šaljemo povratnu informaciju. Važno nam je da kandidati znaju da cijenimo njihov interes za našu kompaniju, kao i trud i vrijeme koje su uložili u slanje prijave“, savjetuje Marina iz Ljudskih resursa naše kompanije.
Na početku svake selekcije svim prijavljenim kandidatima šaljemo poruku u kojoj ih informiramo o početku procesa odabira kandidata, a na samom kraju natječaja šaljemo odbijenice, odnosno informacije o završetku postupka. Odbijenica bi trebala biti jednostavna, jasna, konkretna i u duhu kulture kompanije koja ju šalje. Naravno, pristup u komunikaciji različit je, prema kandidatima koje smo osobno upoznali kroz intervjue i/ili testiranja, u odnosu na one koji uopće nisu ušli u uži izbor i koje nismo upoznali - i na to treba paziti.
U našem alatu Herculu, koji nam pomaže u selekcijskom postupku, za svaki pojedini natječaj možemo dodati i ostale kolege (voditelje odjela) kao suradnike te na taj način zajedno raditi na selekciji. Tako surađujemo, pišemo bilješke i komentare, ocjenjujemo prijave i prebacujemo kandidate kroz krugove. Na kraju, kad šaljemo odbijenice, cijeli postupak podijelimo u krugove – za svaku fazu natječaja drugačiji pristup i drugačija odbijenica – vrlo je jednostavno i ogromna je ušteda vremena.
Naime, kako za većinu natječaja dobivamo veliki broj prijava - obično po nekoliko desetaka, a koji put i po više stotina prijava, bilo bi zaista zahtjevno svakome pojedinačno poslati mail, ali zato je tu Hercul kroz kojeg se u dva klika stiže do poruke za slanje. Cijeli postupak puno olakšava mogućnost izbora različitih ponuđenih predložaka te mogućnost spremanja svojih vlastitih, kao i opcija slanja više poruka odjednom, pojasnila nam je Marina.
„Mi kao kompanija preferiramo što je više moguće osobniji pristup pa nam je osobito draga opcija dodavanja imena kandidata tako da poruka bude maksimalno personalizirana.“ navodi Marina.
Većina kandidata nema običaj odgovoriti na primljenu odbijenicu, ali zna se dogoditi i poneka jako lijepa povratna poruka kroz koju uglavnom izražavaju zadovoljstvo što smo ih uopće obavijestili o ishodu natječaja. Naime, često na razgovorima za posao imamo prilike čuti razočarane komentare posloprimaca kako se mnogi poslodavci ne javljaju s povratnim informacija, pa čak niti onim kandidatima koji su prošli u uže krugove i koje su osobno upoznali na intervjuima, čime zapravo šalju nepovratno lošu sliku o kompaniji i grade negativan Employer Branding. A nema razloga za to, jer Hercul im je nadohvat ruke.