Iako najčešće slušamo o pozitivnim stranama remote posla, odnosno posla na daljinu, on ima i svojih negativnosti. Umjesto da na početku svog radnog vijeka budu pod mentorstvom na radnom mjestu, velik broj novopečenih zaposlenika generacije Z prepušteno je samima sebi. Upravo zbog toga ta je generacija prema istraživanjima – najanksioznija.
Posao negativno utjecao na mentalno zdravlje
U istraživanju koje je proveo Gallup, gotovo polovica zaposlenika u dobi od 18 do 29 godina izjavila je da je njihov posao negativno utjecao na njihovo mentalno zdravlje. U nekim slučajevima, stres na radnom mjestu navodi mlade na povlačenje iz njihovih profesionalnih života. Još jedno Gallupovo istraživanje pokazalo je da je generacija Z najmanje angažirana skupina na radnom mjestu i da su najviše “izgorjeli” na svom poslu. Kako bi se nosili s problemom, zaposlenici generacije Z uzimaju znatno više dana bolovanja od svojih starijih kolega i to često zbog mentalnog zdravlja.
Morra Aarons-Mele, autorica knjige “The Anxious Achiever”, za Business Insider rekla je da su anksiozni timovi manji skloni riskirati. Imaju i nisku psihološku sigurnost. U istraživanju američkog udruženja za anksioznost i depresiju 2021. na radnom mjestu, 56 posto ispitanih zaposlenika reklo je da anksioznost utječe na njihov rad. Polovica je rekla da je to negativno utjecalo na njihove odnose s kolegama. Na odnose s nadređenima to je utjecalo kod 43 posto njih.
Mnogima iz generacije Z nedostaje kontakt s kolegama s posla, a komunikacija se odvija mailom. Mnogi od njih su otvoreniji s iznošenjem svojih osjećaja i ne boje se pokazati emocije. Iako to ponekad može biti korisno, neki šefovi smatraju da ih ta prevelika emocionalnost ponekad može kočiti na putu do uspjeha.
Suočeni s neizvjesnošću
Anksioznost ove generacije često se hrani neizvjesnošću. Srž briga generacije Z o poslu svodi se upravo na neizvjesnost. Nelagoda je prirodna kad se započinje i ulazi u nešto novo i nepoznato, a kod generacije Z to je bilo i pojačano prelaskom na rad na daljinu.
“Tjeskobu pokreće neizvjesnost”, rekla je klinička psihologinja Ellen Hendriksen. Za Business Insider objasnila je kako je upravo ova generacija odrasla u digitalnom dobu. Imali su neograničene količine informacija nadohvat ruke. Zbog toga imaju najmanje posla s neizvjesnosti.
Anksioznost zbog neizvjesnosti održava se izbjegavanjem. Rad na daljinu samo to dodatno omogućuje. Primjerice, ako smo tjeskobni zbog govora na sastanku, online možemo šutjeti. Ako se bojimo pričanja na telefon, pustit ćemo da pozivi idu na govornu poštu i slično. Anksioznost na poslu, pogotovo kod mladih osoba koje su se tek zaposlile i žele se dokazati, nije ništa novo. Ipak, posljednjih je godina ona znatno veća i intenzivnija.
Izvor: women in adria