Nastavljaju se pozitivni trendovi na tržištu rada koje bilježimo posljednju godinu. Naime, prema OVI indeksu iz travnja 2022. godine potražnja za radom je za 39 posto veća u odnosu na travanj 2021. godine, ali i 25 posto veća u odnosu na pretpandemijski travanj 2019. godine. Ova pozitivna kretanja djelomično su uzrokovana i pripremama za nadolazeću turističku sezonu. Najtraženija zanimanja su prodavač, konobar i kuhar, a oko 14 posto oglasa je vezano uz sezonske poslove, što je iznad godišnjeg prosjeka. Oko 45 posto oglasa za posao je nudilo ugovor na određeno, a 40 posto ugovor na neodređeno. Također, jadranske županije su navedene kao lokacija obavljanja posla u oko 32 posto oglasa, što je također iznad godišnjeg prosjeka. Oko 1,5 posto oglasa za posao spominjalo je mogućnost rada od doma, dok je 3,4 posto oglasa bilo usmjereno na umirovljenike.
Što je OVI?
Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.