Ugostitelji su složni - poslovanje nam je ugroženo, sektoru je potrebna pomoć, priopćio je Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a nakon sjednice s predstavnicima ugostitelja svih županija, tražeći promjenu obveze osiguranja najmanje četiri kvadrata površine po gostu, reviziju odluke o radnom vremenu svakih deset dana, itd.
Kako se navodi u priopćenju, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika Hrvatske obrtničke komore (HOK) održao je proširenu online sjednicu u koju su se uključili predsjednici cehova ugostitelja na županijskoj razini, a kako bi raspravili stanje u sektoru te se dogovorili o daljnjim aktivnostima i postupanjima, prenosi N1.
Glavna tema rasprave bile su nove preporuke i odluke propisane za ugostiteljsku djelatnost, a koje uređuju njihov rad za vrijeme trajanja pandemije.
"Pandemija je ovoj djelatnosti donijela teško razdoblje u poslovanju, u kojem je održivost i očuvanje radnih mjesta upitno, stoga prijedlozi struke proizašli iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika imaju za cilj oporavak ove branše", ističu iz Ceha.
Prijedlozi mjera
Ponavljaju osam mjera koje je Ceh već ranije predložio za pomoć tom sektoru, a kroz šest zaključaka iznose zajedničke stavove vezano uz najnovije mjere Stožera civilne zaštite.
Tako se ocjenjuje da obveza po kojoj ugostitelji (vlasnici barova i restorana) moraju osigurati prostor od najmanje četiri kvadratna metra korisne površine po gostu "nije održiva".
"Predlažemo organizaciju u barovima i restoranima na način da se osigura fizički razmak između posjetitelja od 1,5 metar. Za stolovima mogu sjediti organizirane skupine gostiju pri čemu među pojedinim skupinama gostiju mora biti najmanje 1,5 metar", predlažu iz Ceha ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a.
U vezi odgovornosti ugostitelja kada se gosti ne pridržavaju mjera, traže da "punu odgovornost snose gosti odnosno korisnici usluge, a ugostitelj-pružatelj usluge snosi odgovornost ukoliko pruži uslugu gostu koji se ne pridržava epidemioloških mjera".
Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika predlaže da se odluka o radnom vremenu ugostiteljskih objekata i primjena preporuka donosi i revidira svakih 10 dana, u skladu s epidemiološkim pokazateljima i vremenskom razdoblju koji je propisan za obaveznu samoizolaciju.
"Propisano radno vrijeme od 6 do 24 sata u potpunosti stavlja cijelu jednu ugostiteljsku branšu u situaciju neodrživosti, poput noćnih i disko klubova ili barova", tvrde ugostitelji. Predlažu i da se omogući da, ovisno o povoljnijoj epidemiološkoj situaciji, pojedine lokalne i područne (regionalne) samouprave dodatno produže radno vrijeme.
Covid-redari
Ceh traži i jasnije definiranje ovlasti covid-redara. "U navedenim preporukama uvedena je nedorečena i nejasna obveza angažiranja covid-redara na svakih 50 osoba. Nužno je jasnije definirati i propisati prava i obveze, edukaciju te kompetencije takve osobe, ali i na koji način će ista biti formalno pravno prijavljena", navodi se u priopćenju.
Osvrćući se na preporuke za organizaciju vjenčanja i sličnih priredbi, Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a tvrdi kako je "zabranom plesa u potpunosti dovedena u pitanje svrha i cilj organizacije ovakvih događanja".
Apeliraju da se dozvoli, "u prihvatljivim granicama, ples osobama iz zajedničkog kućanstva ili osoba koje tijekom svečanosti sjede za istim stolom". Pritom podsjećaju kako je definiranjem covid-redara uveden način na koji se može osigurati provedba i primjena ovog prijedloga.
Ceh traži da predstavnici HOK-a i dalje budu uključeni u sastanke Stožera civilne zaštite vezano uz organizaciju rada ugostiteljskih objekata kako bi na vrijeme mogli reagirati i predložiti mjere i pomoći u donošenju mjera i preporuka za ovaj sektor.
I u današnjem priopćenju Ceh ugostitelja i turističkih djelatnika HOK-a podsjeća na mjere koje je još prije predložio za pomoć tom sektoru, od izjednačavanje stope PDV-a na bezalkoholna pića, tople napitke, vino i pivo sa stopom od 13 posto na pripremu i usluživanje hrane u ugostiteljstvu, stopostotno priznavanje troškova reprezentacije kao izdatka te ukidanje poreza na potrošnju alkoholnih i bezalkoholnih pića u ugostiteljstvu.
Izvor: N1