Je li zadržavanje zaposlenika postalo zapošljavanje novog doba?
Kutak za poslodavce

Je li zadržavanje zaposlenika postalo zapošljavanje novog doba?

"Ono što brojne kompanije ne mogu razumjeti je činjenica da posao, u istoj mjeri, napuštaju i oni najbolji, ali i oni najlošiji zaposlenici, samo iz različitih razloga", objašnjava Trost

Gubitak zaposlenika kompaniju nerijetko košta kao dvije godišnje plaće osobe koja je otišla. Veliki je to iznos, pogotovo kada su u pitanju zaposlenici na višim pozicijama. U taj iznos uračunati su troškovi objave oglasa za posao, selekcijski postupak kao i onboarding nove osobe. Osim ovih 'opipljivih' troškova u računicu se uvukao i onaj nevidljivi i nerijetko i najskuplji trošak - vrijeme. Vrijeme je nešto što nam nitko ne može vratiti, niti nadoknaditi. Zbog visokih troškova cijelo ovog procesa ne čudi činjenica što su mnogu svjetski HR stručnjaci, zadržavanje postojećih zaposlenika počeli nazivati 'zapošljavanje novog doba'.
 
Upravo je toj tematici dr. Armin Trost posvetio svoje predavanje na ovodišnjoj HR Days konferenciji. Pod nazivom “The Art of Retention – How Managers Can Mindfully Build Strong Ties with Their Employees” Trost nam je pokušao približiti sve probleme zadržavanja postojećih zaposlenika kao i razloge njihova odlaska.
 
„Ono što brojne kompanije ne mogu razumjeti je činjenica da posao, u istoj mjeri, napuštaju i oni najbolji, ali i oni najlošiji, samo iz različitih razloga. Oni loši zaposlenici, žele pronaći mjesto gdje će biti bolji, a oni najbolji imaju veliku mrežu kontakata pa iz tog razloga uvijek traže bolje mjesto za sebe“, objasnio je Trost.
 
U svijetu HR-a postoji pregršt 'mitova' koji objašnjavaju odlazak zaposlenika. Prema Trostu, ti mitovi, iako točni, nisu uvijek jedini razlozi zbog kojih ljudi napuštaju svoje poslodavce.
 
Mit br. 1: Impulzivni odlazak i racionalni odlazak 
 
Jedan od takvih 'mitova' je onaj o racionalnom i emotivnom odlasku. Preciznije rečeno, ljudi ponekad posao napuštaju zbog racionalnih razloga - dogodila im se nova promjena u životu i koliko god oni voljeli stoj posao ostanak na istom radnom mjestu više nije moguć (Solution) ili su, pak, zaključili da je došao trenutak promjene (Strategy).
 
 
S druge strane, dio zaposlenika svoj posao napušta na temelju impulsa - frustrirani su na poslu, nezadovoljni svojim radom i životom, nesretni su (Flight) ili jednostavno, bez valjanog razloga, žele otići na neko drugo mjesto (Impulse).
 
 

Cijeli članak pročitajte na Alma Career Croatia blogu!