Hoćemo li prazne stolove kafića i restorana gledati i u jeku turističke sezone? Za hrvatske građane, i samo kava na terasi kafića je već, kažu, postala luksuz, objavljuje N1.
Da, cijena je visoka jer ono što građani osjete na terenu pokazuju i podaci koje proučavaju u uredu premijera gdje sve više raste zabrinutost za konkurentnost hrvatskog turizma. Cijene kod nas rastu brže nego u drugim mediteranskim zemljama.
“Hrvatska je do prije nekoliko godina imala razinu cijena nižu nego što je to u Španjolskoj i u Grčkoj. Međutim, već smo pretekli njihove razine cijena. Znači oni su bili od nas 15, 20 posto skuplji, prosječno. Sada je situacija skoro pa se okrenula. Naše cijene rastu brže nego na drugim odredištima na Mediteranu”, kazao je savjetnik premijera Zvonimir Savić.
U zadnje dvije godine cijene smještaja i ugostiteljskih usluga u Hrvatskoj su porasle za gotovo pedeset posto. Ali i hoteljeri imaju svoju računicu, kažu, teško bi podnjeli manje cijene.
“Naše sirovine koštaju. Da je struja poskupila, da je voda poskupila, da su jaja poskupila, da je maslo poskupilo, da je čokolada poskupila, znate i sami. Svi sudjelujemo u bojkotima trgovina i svega toga. Samim time taj proizvod koji mi izbacujemo, on je morao poskupit.”, rekla je direktorica hotela Nevena Tomaš Čikeš.
Domino efekt
To je domino efekt, kažu ugostitelji. Ali dodaju da osluškuju tržište i prema njemu reguliraju cijene.
"Iako vidimo da nam ulaz rezervacija nije dobar, mi, naravno, prilagođavamo cijene. Naravno, ako vidimo da nam u kafiću nema nikoga tko pije kavu, naravno da mi prilagođavamo cijene prema tome. Nitko od nas ne želi bit gladan, nitko od nas ne želi da naši zaposlenici nemaju plaću i na kraju krajeva mi ne želimo da propadnemo. Prema tome, smatram da nitko u turističkom sektoru nije tvrdoglav i da držimo cijene nerealno visokima zato što se nama to prohtjelo”, dodaje Tomaš Čikeš.
Da će tržište utjecat na cijene smatraju i građani.
A vidjet ćemo koliko će turisti i ove sezone biti spremni tu kavu platiti.
Izvor: N1