Pozitivna kretanja na tržištu rada, koja bilježimo od sredine prošle godine, nastavljaju se i dalje. Naime, OVI indeks ukazuje na snažnu potražnju za radom. U usporedbi s listopadom 2021. godine te listopadom pretpandemijske 2019. godine, ovogodišnji listopadni OVI pokazuje za 22,3 i 33,42 posto snažniju potražnju za radom. Najtraženija zanimanja u listopadu ove godine bila su prodavač, učitelj, konobar, kuhar i knjigovođa.
48,8 posto oglasa za posao nudilo je ugovor na određeno, a 46,1 posto ugovor na neodređeno. Primjećuje se i stabilan udio oglasa za posao koji spominju mogućnost rada od kuće. U listopadu ove godine bilo ih je 2,2 posto, dok je udio oglasa za posao usmjeren na umirovljenike bio 3,5 posto.
Što je OVI?
Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.