Prošlogodišnje, jubilarno deseto po redu izdanje Najboljih HR praksi, projekta usmjerenog na prepoznavanje i nagrađivanje inovativnog i planskog rada timova i pojedinaca iz područja ljudskih potencijala, okupilo je rekordan broj tvrtki koje su prijavile svoje projekte – njih čak 28.
U šarolikoj konkurenciji originalnih, uspješnih i smionih projektnih aktivnosti kojima su tvrtke povećale kvalitetu rada svojih zaposlenika i poslovne rezultate, izdvojilo se nekoliko projekata, a jedan od njih je zasigurno bio 'Radi i dodatno zaradi' Termi Sveti Martin, koji je u konačnici zauzeo 2. mjesto izbora Najpraksi.
Kako bismo doznali nešto više o samoj ideji koja je dovela do realizacije projekta i njegovom utjecaju na organizaciju u cjelini, razgovarali smo s koordinatoricom ljudskih resursa Termi Sveti Martin Andrejom Žignić.
Projekt 'Radi i dodatno zaradi' nastao je u jeku zdravstvene i gospodarske krize… Što nam možete reći o tim prvim danima projekta?
Projekt je zapravo nastao iz prirode poslovanja, u kojem smo vidjeli prostor za dodatnu zaradu zaposlenika, jačanje vizije, misije i koncepta tvrtke, zdrave organizacijske kulture, te dobivanje domaće kvalitete u dopremanju namirnica. Bilo je bitno povezati sustav nagrađivanja s konceptom poslovanja same tvrtke.
U izradi vizije Terma Sveti Martin kao „Prvog Healthness resorta u Europi“ sudjelovali su, a i dalje sudjeluju svi zaposlenici. U posljednjih 5 godina uložili smo izuzetne napore u brendiranje našeg resorta kroz koncept Healthnessa, koji označava kombinaciju aktivnog odmora, wellness uživanja, te zdrave i lokalne gastronomije. Bitan preokret u samom poslovanju je bio kada smo, prije 5 godina, odlučili da ćemo raditi na razvoju ne samo našeg resorta, nego na razvoju cijele destinacije. Tako smo uspjeli povezati sve sudionike destinacijskog potencijala, uključujući i naše zaposlenike, te dodali ono što imamo mi kao resort. Sama ponuda se temelji na poticanju domaćeg, tradicionalnog i autohtonog. Nekoliko godina od pokretanja te ideje smo uspjeli postati primjer dobre prakse za suradnju s domaćim OPG-ima, suradnji s cijelom lokalnom zajednicom te radu na održivom razvoju.
U trenutku kada smo radili tender za lokalne OPG-e uvidjeli smo da su se prijavili i neki od naših zaposlenika, koji imaju domaću proizvodnju namirnica. Ovdje je bitno naglasiti kako je Međimurje regija u kojoj su ljudi izrazito radišni. To je bilo jasno vidljivo kada smo došli do spoznaje da je dobar dio zaposlenika odlazio kući s posla i radio na polju ili u vinogradu. Tada je bilo jasno da je projekt „Radi i dodatno zaradi“ izvrstan za područje u kojem se nalazimo i da je pravo vrijeme da ga provedemo.
Za razliku od većine novih projekata koji zahtijevaju ulaganje značajnih financijskih sredstava kako bi 'ugledali svjetlo dana', provođenjem programa 'Radi i dodatno zaradi' vaš proračun nije dodatno opterećen jer su se najvažniji resursi nužni za realizaciju projekta već nalazili u tvrtki.
Za ostvarenje samog projekta nije bilo potrebno nabavljati nove resurse, budući da su najbitniji resursi koje imamo već bili u tvrtki. Ono što se može istaknuti jest izdvajanje vremena da bi se sve iskoordiniralo sa zaposlenicima, stavilo u zakonske okvire i odradio „in house“ marketing. Ušteda nije realno vidljiva u samom projektu no svakako je doprinijela zadovoljstvu zaposlenika i onih koji su sudjelovali, ali i drugima jer se vidjelo da se lokalno vrednuje, poštuje i potiče. Možda je bitno ovdje napomenuti kako je na stranici booking.com za segment „osoblje“ ocjena podignuta od početka 2019. godine do samoga kraja s 8,7 na 9,0, a i kod praćenja zadovoljstva zaposlenika se je segment uključenosti u projekte i motiviranosti podigao sa 3,5 na 4,5.
Po završetku projekta proveli ste Istraživanje zadovoljstva zaposlenika kojim ste dobili povratnu informaciju od strane vaših zaposlenika. Što se doznali?
Svi zaposlenici su dobili informaciju o mogućnosti uključivanja i što se želi postići samim projektom. Oni koji su u istom trenutku imali predispozicije za uključiti se, odmah su se prijavili, dok oni koji nisu su istu ideju pozdravili jer im je bilo drago čuti kako tvrtka cijeni njihovu tradiciju, obiteljski posao, te na taj način jača razvoj na lokalnoj razini, pa su i sami krajem 2019. godine počeli razmišljati o otvaranju vlastitog OPG-a, dok oni koji nisu išli u smjeru otvaranja OPG-a su razmislili koja znanja, vještine i kompetencije imaju za uključivanje u neke druge segmente poslovanja.
Povećanje gostoljubivosti zaposlenika – booking ocjena se popela sa 8,7 na 9,0. Zaposlenici su postali naši ambasadori u smislu prenošenja koncepta našim gostima iz razloga jer su o namirnicama, kratkim opskrbnim lancima znali više budući da su ili oni ili njihovi kolege te iste namirnice dostavljali.
Timski rad – kako u tvrtki imamo zaposlenika koji su već imali OPG, također smo imali i zaposlenike koji nisu imali, ali su došli do ideje otvaranja. Tu se slijedom događaja dogodila situacija da su već iskusni vlasnici OPG-a pomogli i dalje pomažu onima koji s tim aktivnostima tek započinju. Tu se povećala doza povezivanja zaposlenika, fokus na timski rad te isto tako bolje međusobno upoznavanje. Ista se slika preselila i s tog privatnog poslovanja na poslovni dio na poslu. Lakše su se odrađivale zadaće i zaposlenici su se bolje povezivali u timove s boljom razinom razumijevanja.
Hobi pretvoren u dodatni biznis – kako je već poznato da bi svi trebali imati tri vrste hobija, a to su onaj koji će nam buditi kreativnost, onaj koji nam pomaže oko osobne fizičke spreme i onaj koji daje dodatnu zaradu, tu su se ostvarile sve tri komponente. Za biodinamički način obrade tla treba visok stupanj kreativnosti, za obradu tla tijelo dobiva fizički napor što rezultira kondicijom i na kraju otkup uzgojene namirnice ili proizvedenog zanatskog predmeta daje dodatnu zaradu. Dodana vrijednost cijele priče je ta što je sve u skladu sa konceptom, vizijom, misijom i vrijednostima tvrtke.
Samim projektom smo dodali još jednu dimenziju, a to je da smo uključili edukacije za obradu tla na biodinamički način (biodinamički način obrade tla ne koristiti nikakve preparate osim pripravaka koje je propisao Dr. Rudolf Steiner te je to samoodrživa poljoprivreda koja obnavlja tlo). Uz navedene edukacije smo u sklopu tvrtke napravili biodinamički vrt u kojem zaposlenici rade i koriste istu hranu za goste. Kod odrađenih akcija su zaposlenici počeli otvarati OPG-e s ekološkim nasadima (preteća biodinamike jer nakon 3 godine ekološke poljoprivrede se prelazi na biodinamiku). Te se namirnice više cijene na tržištu i sama dobit nakon prodaje je zavidno bolja. Prema navedenome smo uspjeli zaposlenike potaknuti na povećanje obradivih površina na način da se tlo počne obnavljati, mi ćemo u budućnosti imati kvalitetnije namirnice, a zaposlenici bolju zaradu i to sve u sklopu koncepta i vizije tvrtke. Tijekom prošle godine smo se malo više fokusirali na OPG-e iz razloga što je tu zainteresiranost bila jača od drugih područja.
Kako su na projekt reagirali posjetitelji Termi, odnosno lokalna zajednica?
Terme Sveti Martin su najveći nositelj turizma Međimurske županije, no ovako mali kotačići tvrtku čine drugačijom i konkurentskom, kako na tržištu rada, tako i u poslovnom svijetu. Sami turizam se u Međimurju počeo jače razvijati unazad 10-tak godina i ideja da se prema tržištu van granica regije ide zajedno sa svim dionicima turizma, ideja je koja se kontinuirano treba razvijati. Samim time smo ovim činom pojačali naš koncept, dodali mu dodatnu dimenziju i vrijednost, te za to postavili kao ambasadore naše zaposlenike.
Radi i zaradi je projekt koji dosta koristite u jačanju vašeg employer brandinga i u svrhu privlačenja novih, potencijalnih kolega…
Sami projekt utječe na poticanje raznolikosti i nediskriminaciju jer se svi zaposlenici mogu na razne načine uključiti u navedeni projekt. Jedni prodaju svoje namirnice, drugi kroz svoje zanate dobivaju dodatne poslove koje odrađuju, a gdje ostvaruju dodatnu zaradu i samo poduzeće uštedu, neki organiziraju aktivnosti poput yoge, mindfullnessa, boot campa, gimnastike za djecu zaposlenika gdje isto tako imaju mogućnost dodatne zarade. Sve to navedeno utječe na širenje svijesti o tome da je „domaći“ čovjek dragocjen i da su upravo oni ambasadori naših projekata koji se temelje na primjerima dobre prakse u smislu održivog razvoja, očuvanja prirode i udruživanja sa dionicima turizma na lokalnoj razini regije.
Ovogodišnji izbor Najboljih HR praksi održat će se u okviru HR Days konferencije, koja vas očekuje 22. i 23. rujna u Rovinju!