Kako ono ide dobro poznata Oliverova pjesma - Šaka suza, vrića smija ča je život nego fantazija. Naša voditeljica odjela prodaje Nataša Pučar, na vrlo sličan način, dala nam je recept uspješnog savjetnika u prodaji. Kako kaže: “Da bi postao/la dobar savjetnik u prodaji treba ti puno prakse, truda, zrno talenta i rezultat nikada neće izostati”. Upravo je osoba s pozitivnim i proaktivnim stavom, koja je spremna upijati nova znanja i vještine, ona koju naš odjel prodaje traži u svom novom oglasu za posao.
Da se ovaj tekst ne bi pretvorio u opis vještina i kvalifikacija koje odjel prodaje traži od svog budućeg kolege/ice, odlučili smo napraviti obrnuti proces i od naše Nataše doznati što zapravo radi odjel prodaje na portalu MojPosao, koje su im glavne zadaće te što njihov (naš) budući kolega/ica može očekivati.
Za početak možeš nam otkriti koliko se dugo baviš ovakvim oblikom prodaje te kako (i kada) si došla na vodeću poziciju unutar našeg odjela prodaje?
Nakon završetka ekonomskog fakulteta zaposlila sam se ovdje i krenula učiti osnove prodaje. Radila sam početničke poslove u prodaji i kroz godine prošla sve pozicije - od juniorske do seniorske, radila sam i s internacionalnim klijentima te sam obavljala poslove zamjenice voditelja prodaje. Uvijek ima prostora za napredak, a osobni razvoj je svakodnevni posao. Mogu reći da mi je prolazak kroz sve stepenice odjela dao sigurnost da sada i voditeljsku poziciju mogu obavljati dobro jer nema toga što nisam naučila o operativnom aspektu posla.
Kao voditeljica odjela prodaje na portalu MojPosao, možeš li nam malo opisati kako izgleda jedan radni dan u tvom odjelu te kako je on podijeljen?
Odjel prodaje ima oko 40 vrijednih djelatnika koji se svakodnevno brinu o upitima i potrebama naših klijenata. Podijeljeni smo u 4 tima, a svaki od njih fokusiran je na različite aspekte prodaje s naglaskom na brigu o klijentima. Kod nekih je veći fokus stavljen na informiranje novih klijenata o uslugama portala MojPosao, drugi se brinu o našim stalnim klijentima, treći tim prezentira klijentima našu mobilnu aplikaciju PosLovac, dok četvrti tim provjerava, strukturira i uređuje tekstove oglasa te se brine da na kraju dana svi oglasi klijenata budu objavljeni i vidljivi na stranici.
Uvijek stavljamo fokus na savjetovanje klijenata – želimo biti relevantan izvor informacija vezanih uz tržište rada i zapošljavanje, kako bi uvijek ponudili usluge koje odgovaraju potrebama naših klijenata te za koje nam iskustvo kaže da će dati najbolje rezultate. Prioritet nam je dugoročna suradnja, a ne maksimiziranje jednokratne prodaje. Njegujemo partnerski odnos, otvorenu komunikaciju i realno informiranje klijenata. Mogu slobodno reći kako se ponekad i ne libimo klijentima reći ono što ne žele čuti. Svaki naš savjet usmjeren je ka rješavanju problema i potreba koje klijent ima vezano uz zapošljavanje novih radnika.
Koji su glavni zadaci djelatnika u odjelu prodaje? Razlikuju li se zadaci juniora i seniora unutar odjela?
Naravno. Jako je bitno da imamo senioritet unutar odjela, što zbog različitih potreba naših klijenata, ali i sustava napredovanja, motivacije i karijernog razvoja naših savjetnika u prodaji. Pojednostavljeno rečeno, glavna zadaća juniora odnosi se na brigu o novim klijentima i onima koji još nisu upoznati s uslugama portala MojPosao ili aplikacije PosLovac. S druge strane, primarni cilj savjetnika i starijih savjetnika je održavanje i razvijanje odnosa s postojećim i dugogodišnjim klijentima. Također, unutar odjela imamo i tim lidere koji, osim brige o klijentima, vode brigu o članovima svog tima, njihovom razvoju i poslovnim rezultatima. Struktura i organizacija je važna kod velikih odjela kao što je naš. Bez nje posao ne bi mogli obavljati brzo i efikasno, a zaposlenici ne bi imali sve potrebne informacije i osjećaj ugodne radne atmosfere.
Ljudi nerijetko smatraju kako se u prodaji svatko može snaći. Je li to stvarno tako?
Ja bih rekla upravo suprotno. Kroz godine, na ovom radnom mjestu te broju ljudi koje sam vidjela na intervjuima, a u konačnici i zaposlila, mogu reći kako čovjek može lako pogriješiti ako se vodi tom pretpostavkom. Za rad u prodaji nije dovoljno biti pričljiv i komunikativan kako mnogi smatraju. Osoba mora biti orijentirana na cilj, imati želju i volju za učenjem jer se trendovi na tržištu rada stalno mijenjaju. Ukoliko nisi u toku s najaktualnijim događanjima, ne možeš biti ni relevantan sugovornik, a samim time ni dobar savjetnik klijentima kojima je potrebna pomoć. Osim toga, osoba koja radi u prodaji mora biti asertivna te mora biti u mogućnosti pronaći pravo rješenje za dobrobit klijenta.
Na koji bi način, po tvom mišljenju, osoba ”izbrusila” svoje vještine kako bi uspjela u ovom zanimanju? Može li se to uopće naučiti ili je sve stvar prakse, ali i talenta?
Svakako ima nešto u talentu i crtama osobnosti, ali veliki učinak ima praksa. Kada na dnevnoj razini od klijenta čuješ “Ne, Neću, Ne treba, Ne bi hvala” teško je održati motivaciju. Kroz svoju karijeru vidjela sam ljude koji su se iz “ružnog pačeta” razvili u “labudove” – u prodajnom i savjetničkom smislu. Kao i u svakom poslu, upornost, marljivost, trud i rad se uvijek isplate. Kada bi sve morala sumirati, mislim da bi recept za brušenje vještina u prodaji izgledao ovako - puno prakse i truda, zrno talenta i rezultat nikada neće izostati.
Što ti je najbitnije prilikom odabira nove osobe u tvom odjelu te što bi poručila budućim nadama prodaje?
Osobno mi je najbitniji stav. Informatičko znanje, komunikacijske vještine, excel, pregovaranje - ma sve se to može naučiti kroz neko vrijeme. Pozitivan i proaktivan stav prema poslu i životu je nešto što imaš ili nemaš. Takvi ljudi su obično znatiželjni, dobro prihvaćaju i upijaju povratne informacije o svom radu kako bi se poslovno brže razvijali, lako surađuju s kolegama i mogu se prilagoditi timu. Prodaja, na prvi pogled, je individualni posao, međutim mi jako njegujemo timsku atmosferu u odjelu, međusobno pomaganje i dijeljenje znanja.
Da zaključim, socijalna inteligencija, koja daje predispoziciju da netko bude savjetnik u prodaji, a ne samo prodavač, proaktivan stav i timski duh – karakteristike su koje imaju naši najuspješniji savjetnici. To je ujedno ono na što stavljamo najveći naglasak prilikom svakog novog zapošljavanja.
Prijavi se na naš oglas za posao jer možda si baš ti karika koja nedostaje našem zabavnom i šarolikom odjelu prodaje. Uz malo truda, rada, strpljenja, dobre volje i puno učenja sve je moguće. Klikni za promjenu na bolje!