U Hrvatskoj 97 posto poduzeća upotrebljava računala s pristupom internetu, 69 posto ih ima vlastitu mrežnu stranicu, a 94 posto upotrebljava neki oblik fiksne širokopojasne veze, podaci su Državnog zavoda za statistiku iz istraživanja vezanog uz primjenu informacijskih i komunikacijskih tehnologija (IKT) u poduzećima u 2022. godini.
Internetska prodaja, pokazalo je istraživanje, zauzima samo 17 posto ukupne prodaje roba i usluga, dok se uslugom računalnog oblaka na internetu koristi 44 posto poduzeća, piše zimo.hr.
Isto tako, 70 posto poduzeća poduzima mjere kako bi reducirali utrošak papira, dok ih 40 posto poduzima mjere kako bi reducirali potrošnju električne energije IKT opreme.
Širokopojasni fiksni pristup (DSL, kabelski internet, zakupljeni vod) upotrebljava spomenutih 94 posto poduzeća, s time da 42 posto poduzeća ima brzine od 30 do 100 Mbps, 24 posto od 500 do 1.000 Mbps, 19 posto manje od 30, 11 posto od 100 do 500 Mbps, a četiri posto više od jedan Gbps.
Brzinom prijenosa većom od 100 Mbps koristi se 39 posto poduzeća, a što je porast od 10 posto u odnosu na prošlu godinu.
Računalnim resursima putem usluga računalnog oblaka koristi se 44 posto hrvatskih poduzeća, što je porast od pet posto u odnosu na prošlu godinu, a podjednako se njime koriste mala, srednja i velika poduzeća, pokazuju podaci DZS-a.
Podjela prema tipu usluge pokazuje da se poduzeća najčešće koriste računalnim oblakom za procesiranje elektroničke pošte (89 posto), a nešto su manje zastupljene usluge pohrane podataka (75 posto) i antivirusna zaštita (70 posto).
Informatičke stručnjake ima 17 posto poduzeća, dok je sedam posto anketiranih pokušalo zaposliti nove informatičke stručnjake prošle godine, ali je čak 75 posto njih imalo problema pri zapošljavanju. Najčešći su problemi bili mali broj prijavljenih kandidata i nedostatak traženih informatičkih vještina kandidata.
Nadalje, 78 posto poduzeća informatičku opremu koju više ne koristi odlaže na odlagališta elektroničkog otpada, kod 47 posto poduzeća oprema ostaje uskladištena u poduzeću (npr. kao repozitorij rezervnih dijelova) dok 30 posto poduzeća prodaje ili donira opremu koja se više ne koristi.
Izvor: zimo.hr