Iza već svima dobro poznatnog imena Zubak stoji 45 godina iskustva u prodaji i održavanju vozila, no kakav su poslodavac otkrivamo u intervju povodom nagrade Najbolji Poslodavac. Naime, ova tvrtka osvojila je treće mjesto u kategoriji velikih tvrtki u 2022. godini i to isključivo temeljem ocjena svojih zaposlenika. Bolji uvid u ključne faktore zadovoljstva zaposlenika, vrijednosti tvrtke te njihov model kojim zadržavaju zaposlenike, otkriva nam Predsjednik Uprave, Ivan Zubak.
Prema Istraživanju Zadovoljstva Zaposlenika vaši zaposlenici ističu izazovnost radnih zadataka, posvećenost poslu i radni uvjeti kao top 3 kategorije zadovoljstva. Možete li nam približiti dobre prakse kojima ste postigli navedeno?
Smatramo da je jako bitno da ljudi znaju da od onoga što rade i čemu posvećuju veliki dio svog vremena netko u konačnici ima koristi, pritom misleći na korisnike usluga naravno. Kao ljudi uvijek u svemu tražimo smisao pa tako i u poslu koji obavljamo stoga se trudimo kroz internu komunikaciju ljudima pokazati da je ono što rade važno. Promoviramo također snažno uspjehe na svim razinama organizacije, bilo da se radi o završetku nekog projekta ili novom velikom prodajnom ugovoru i na taj način pokušavamo stvoriti osjećaj ponosa i pripadnosti kod naših zaposlenika.
Drago nam je da su radni uvjeti visoko ocijenjeni i vrednovani jer smo u tom dijelu uložili znatne napore u zadnjih nekoliko godina i tu se vidi kontinuirani napredak u rezultatu iz godine u godinu. Obzirom da trećinu dana ljudi provedu na radnom mjestu želimo da se osjećaju što je ugodnije moguće i da imaju sve ono što im je potrebno da bi svoj posao obavljali na što efikasniji način, bilo da se radi o najsuvremenijoj informatičkoj opremi, programskim rješenjima, stolcu na kojem sjede ili alatu koji koriste. Treba znati što je najvažnije za pojedino radno mjesto jer razlike su velike.
Koliko u prosjeku se zaposlenici zadržavaju kod vas? Imate li određene akcije kojima prevenirate odlaske i/ili aktivno radite na angažiranju zaposlenika?
Jako smo ponosni na činjenicu da od 650 zaposlenika koliko ih danas radi u tvrtkama Zubak Grupe, njih više od 200 je s nama dulje od 10 godina, njih 60 dulje od 20 godina i 15 koji su s nama više od 30 godina. To govori da nešto radimo dobro. Ima jako puno različitih aktivnosti kojima iz godine u godinu unapređujemo sebe kao poslodavca.
Kao značajnije primjere mogu izdvojiti naš bonus sustav koji obuhvaća apsolutno sve naše zaposlenike i kojima smo prošle godine na osnovu rezultata na kraju godine isplatili 25% dobiti cijele Zubak Grupe, a slično će biti i ove. Uveli smo povećanje broja dana godišnjeg odmora u ovisnosti o duljini staža ili vrsti posla koju obavljate. Npr. ako imate djecu osnovnoškolske uzrasti ili ako vaše radno mjesto podrazumijeva rad u trećoj smjeni ili nedjeljama, kao što su radna mjesta u kontaktnom centru, to se nagrađuje dodatnim danima godišnjeg odmora i slično. Ali ništa od toga vam neće pomoći ako se zaposlenik ne osjeća prepoznato i vrednovano. Zato aktivno slušamo naše zaposlenike preko naše platforme za interno komuniciranje te usvajamo njihove prijedloge koji su logični i imaju smisla, a onda i nagrađujemo one koji su te prijedloge iznijeli i sproveli u djelo.
Što biste poručili ostalim poslodavcima koji teže boljem zadovoljstvu svojih zaposlenika?
Nema magične formule kako postići najvišu razinu zadovoljstva, ali ima puno truda, rada i konstantnog promišljanja i slušanja svojih ljudi. Postoji puno slučajeva gdje odlične ideje kolaju među zaposlenicima, ali nikada ne dođu do onoga do koga trebaju. Ne treba samo slušati već aktivno slušati. Velika je razlika. Uz to morate biti svjesni da jedna aktivnost koju poduzmete može imati veliki pozitivan utjecaj na jednu grupu zaposlenika, a gotovo nikakav na drugu. Stoga je jako važno prije provođenja neke aktivnosti koja za cilj ima povećanje zadovoljstva i/ili angažiranosti zaposlenika provesti istraživanje da li je to ljudima uopće bitno?
I možda najvažnija stvar, ja bih rekao da treba stvari podijeliti u dvije skupine. Prva su osnovni faktori zadovoljstva poput rasporeda radnog vremena, opreme za rad, plaće, adekvatnog priznanja za rad, kvalitetne komunikacije u oba smjera i slično. Druga su sekundarni faktori koji danas mogu biti u raznim popularnim oblicima poput besplatnog voća, „neizbježnih“ ping pong stolova, različitih oblika team buildinga i ostalih stvari. Poanta je da se nemojte ni truditi s ovim sekundarnima ako niste prije toga zadovoljili one osnovne jer ćete samo baciti novce i moguće izazvati i kontra efekt.