Ususret turističkoj sezoni: Ovo su najpoželjniji poslodavci u turizmu i ugostiteljstvu

Ususret turističkoj sezoni: Ovo su najpoželjniji poslodavci u turizmu i ugostiteljstvu

11. 03. 2025.

Do popisa najpoželjnijih došli smo uz pomoć više od 34 tisuće ljudi koji su sudjelovali u istraživanju.

Prema istraživanju Poslodavac prvog izbora, u kojem je tijekom 2024. godine sudjelovalo više od 34 tisuća ispitanika, najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj u djelatnosti Smještaja te pripreme i usluživanja hrane, odnosno u turizmu i ugostiteljstvu su: Valamar Riviera, MAISTRA te Globalna hrana (McDonald's).
 
Ovaj poredak odražava želje i preferencije radnika te prikazuje tvrtke u kojima bi zaposlenici, kada bi imali slobodan izbor, najradije nastavili graditi svoju karijeru.
 
 

Prilike za napredak u struci i dobri međuljudski odnosi

 
Kako bi otkrili koje su to male tajne koje čine razliku među poslodavcima, ispitanike smo zamolili da odaberu do tri faktora koja po njihovom mišljenju najpoželjniji poslodavac mora posjedovati.
 
Najviše ispitanika (49%) označilo je prilike za napredak u struci kao ono čime ih privlače najpoželjniji poslodavci u ovoj djelatnosti. Na drugom mjestu našli su dobri međuljudski odnosi, odnosno dobra radna atmosfera (42%) te na trećem dobar tretman od strane nadređenih, a ovu stavku je odabralo čak 39% ispitanika. 
 
Među ostalim faktorima ističu se sigurnost radnog mjesta, dobra reputacija tvrtke, ravnoteža poslovnog i privatnog života te prilika za hijerarhijsko napredovanje. 
 
 

Mijenjati poslodavca ili ne?

 
Više od trećine ispitanika (39%) kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz turističke djelatnosti često razmišlja o promjeni poslodavca. To je manje nego što to razmišljaju ispitanici iz ukupnog uzorka (46%). Nešto manji broj ljudi (42%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 19% ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca.
 
 
Međutim, ispitanici koji već rade kod svog poslodavca prvog izbora u puno manjoj mjeri razmišljaju o promjeni posla, nego oni koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora. U prijevodu, nešto manje od trećine ispitanika (29%) koji rade kod svog poželjnog poslodavca uopće ne razmišlja o promjeni posla, dok je takvih svega 8% među ispitanicima iz ukupnog uzorka.
 
Od beneficija, ispitanici koji biraju tvrtke iz turističke i ugostiteljske djelatnosti za poslodavca prvog izbora, u najvećoj mjeri biraju bonuse za izvanredna postignuća, naknadu za putne troškove, fleksibilno radno vrijeme, edukacije zaposlenika te besplatni obrok na poslu. edukaciju zaposlenika te naknadu za putne troškove. 
 
Mobilni telefon za osobnu upotrebu i pokriveni troškovi kulturnih i sportskih  aktivnosti najmanje su važne beneficije.
 
O istraživanju:

Istraživanje o poslodavcima prvog izbora proveo je Alma Career Croatia putem portala MojPosao na uzorku od više od 34.000 ispitanika tijekom 2024. godine. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini dvadesetu godinu za redom. 

Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.

Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca 'prvog', 'drugog' i 'trećeg' izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci 'prvog' izbora dobili 3 boda, 'drugog' izbora 2 boda i 'trećeg' izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.