Od unutarnje ravnoteže do vanjskog dojma: Kako slika iznutra oblikuje percepciju izvana
Kutak za poslodavce

Od unutarnje ravnoteže do vanjskog dojma: Kako slika iznutra oblikuje percepciju izvana

24. 04. 2025.

Čini se da su vremena, kada je "ponuditi posao" bilo dovoljno, daleko iza nas. Danas posloprimci od svojih budućih, ali i sadašnjih poslodavaca traže puno više od same ponude. Traže kulturu, razumijevanje, poštovanje i iskustvo

Kad se govori o privlačnosti poslodavca, često se pomisli na kampanje, nagrade ili atraktivne benefite. No, istinska snaga organizacije ne počinje na društvenim mrežama niti u PR strategiji. Počinje iznutra. U svakodnevnim iskustvima zaposlenika, u načinima na koje ih se sluša, vrednuje i uključuje. Organizacijska kultura, međuljudski odnosi i način na koji se donose odluke o ljudima elementi su koji čine razliku između "tvrtke koja zapošljava" i "tvrtke u kojoj ljudi žele raditi".

Kad bismo tu tezu prikazali brojkama, otkrili bismo da je na globalnoj razini čak 60 % zaposlenika vrlo ili umjereno zadovoljno svojim poslom, pokazuju podaci PwC-ova istraživanja Global Workforce Hopes and Fears Survey. S druge strane, Gallup je otkrio kako je globalna angažiranost zaposlenika u 2023. godini iznosila svega 23 %.

Usporedimo li svjetske podatke s domaćima, otkrit ćemo da su Hrvati daleko ispod prosjeka. Prema Nacionalnom indeksu zadovoljstva zaposlenika, koji provodi Alma Career Croatia, u Hrvatskoj je svega 9 % angažiranih zaposlenika. Možemo slobodno reći kako takva radna klima nije izazov samo za HR, nego i za cijeli menadžment – jer nezadovoljni i neangažirani zaposlenici nisu štetni samo za sebe, već i za cijelu organizaciju.

No, zanimljivo je pogledati kako brojke izgledaju unutar kompanija koje redovito mjere zadovoljstvo svojih zaposlenika i slušaju njihove potrebe. U takvim organizacijama stanje je posve drugačije - angažiranost zaposlenika doseže 36 %, dok je svega 2 % onih nemotiviranih, pokazuju podaci Pulsera - alata za istraživanje zadovoljstva zaposlenika.

Nije riječ o slučajnosti. Kompanije koje slušaju svoje zaposlenike, koje potiču dvosmjernu komunikaciju i temelje odluke na stvarnim podacima, grade ne samo angažiranije timove, nego i stabilnije poslovanje.

Cijeli tekst pročitajte na Alma Career Croatia blogu.