Dok s nestrpljenjem iščekujemo ovogodišnji izbor Najboljih HR praksi, koji će se upriličiti u okviru HR Days konferencije (22. i 23. rujna u Rovinju), prisjećamo se prošlogodišnjih laureata i nagrađenih projekata.
Znate li što povezuje zlatnu ribicu, Aladinovu čarobnu svjetiljku i tvrtku Infinum?
Ne znate? Ne brinite, još prošle godine niti mi ne bismo znali odgovoriti na ovo pitanje, a onda smo se upoznali s projektom „Eggcelent“ i shvatili –zajedničko im je to što ispunjavaju želje onima koji ih pronađu! Ili, u slučaju tvrtke Infinum, ispunjavaju želje onih koji za njih rade, suzbijajući pritom brojne predrasude o pravima zaposlenika i potičući radnike na korištenje svih (ili barem većine) povlastica koje imaju na raspolaganju.
O svemu tome više nam je ispričala Una Mihajlović, HR Administration Manager tvrtke Infinum, koja nam pojasnila kako se i zbog čega ova uspješna kompanija specijalizirana za dizajn i razvoj web i mobilnih aplikacija 'bacila' u biznis ostvarivanja želja…
Projekt „Eggcelent“ je svijetlo dana ugledao uoči Uskrsa 2018. godine, kada ste svim vašim zaposlenicima uručili prigodan, simboličan poklon – Kinder jaje. Što je potom uslijedilo?
Uskrs je bio dobra krinka da provedemo ovaj projekt, bez da zaposlenici odmah posumnjaju što smjeramo. Kako svake godine dijelimo prigodne poklone za blagdane, tako su zaposlenici i tog Uskrsa dobili kinder jaja, bez prevelikog iznenađenja. No, osim kinder jaja, poslali smo i dodatne upute mailom.
Svatko je na papirić trebao napisati 3 želje i spremiti papirić u kutijicu od kinder jajeta. U želji da se ljudi ne ustručavaju u pisanju želja, popis želja je bio anoniman, a svaki zaposlenik je smislio i zapisao i svoju šifru, kako bi ipak nekako mogli doći do njih kasnije.
I tad su krenula šuškanja i teorije što se događa - svi su mislili da ćemo iz kutije izvući samo jedno jaje i ostvariti želje samo jednom zaposleniku. Tad smo poslali mail na sve zaposlenike da ćemo pokušati ostvariti želje svih zaposlenika.
Sljedeći korak su bili pojedinačni razgovori sa zaposlenicima koji su sudjelovali u projektu i bili voljni razgovarati o svojim željama, kako bi nam dali širu sliku ili obrazloženje njihovih želja.
Koje ste sve 'želje' zaposlenika ostvarili i na koji način?
Anina želja je bila proslaviti prvu godišnjicu veze sa svojim dečkom, s kojim je već duže vrijeme. Razlog zašto je nisu proslavili do tad je to što nikad nisu našli vremena. Bez da smo joj išta rekli, rezervirali smo im smještaj tri dana u Istri. Dio troškova je bio pokriven novcem iz fonda za rođendanske poklone koji imamo u timovima. Kad je sve bilo organizirano, javili smo se Ani s planom i konačno su imali proslavu svoje godišnjice veze.
Neke druge želje su bile putovanja na dalje destinacije. Nakon pet godina rada u Infinumu inače poklanjamo putovanja zaposlenicima no zbog organizacije vremena i cijelog puta, ljudi to ne koriste prečesto. Zahvaljujući ovom projektu saznali smo željene destinacije zaposlenika, odobrili im godišnji i organizirali put. Zaposlenici su napokon posjetili mjesta koja su dugo željeli vidjeti. Neki kolege su otišli na glazbene festivale po Europi, a jedan kolega je budžet iskoristio za bračno putovanje na Maldivima.
Još jedna od želja za daljim putovanjem je bio posjet New Yorku. Budžet za putovanje nije bio dovoljan da našem inženjeru ostvarimo tu želju, no u međuvremenu se javila potreba za poslovnim putovanjem baš u New York. Naravno, predložili smo da spomenuti kolega ode na to putovanje. Na taj način smo uspješno organizirali poslovni put i ispunili koleginu želju. Kolega je ostao privatno nekoliko dana duže, iskoristio svoj budžet za putovanje i ostvario si veliku želju.
Jedan od stalnih izazova je kupovina rođendanskih poklona kolegama u timu. Nakon nekog vremena se ideje potroše. U tom trenu je Eggcellent projekt bio odlično rješenje jer su nam se zaposlenici javili i zamolili nas za pomoć i ideju oko rođendanskih poklona za članove svog tima. Na taj način je, primjerice, jedan kolega ispunio dvije želje - paragliding i vožnja avionom.
Osim većih i teže ostvarivih želja, neki kolege su poželjeli isto tako ostvarive želje poput biljke za ured, dodatne dane godišnjeg odmora, novu mikrovalnu u zajedničkoj kuhinji i slično.
Među brojnim ciljevima projekta ističe se onaj vezan uz suzbijanje postojećih stereotipa. Koje stereotipe ste uspjeli poništiti?
Ideja je bila suzbiti stereotipe o nekim pravima zaposlenika. Primjerice, novi zaposlenici koji dođu tijekom kalendarske godine često krivo smatraju da u prvih 6 mjeseci rada nemaju pravo na godišnji odmor.
Također, jedan od nepoželjnih scenarija je kad zaposlenici, koji su poprilično angažirani, teže balansiraju privatni i poslovni život, pa smo znali čuti da neko kaže kako nešto ne stigne ili ne može zbog posla. Mi želimo biti poslodavac koji potiče svoje radnike na dobar work-life balance i želimo ih osvijestiti da trebaju raditi stvari koje ih vesele te da ih posao u tome ne spriječava.
Na koje je sve načine projekt 'Eggcelent' utjecao na organizaciju i zadovoljstvo, odnosno motivaciju zaposlenika?
Projekt je, kao što smo očekivali, potaknuo zaposlenike da više koriste benefite koje im nudimo, ali i prava koja imaju. Tako je u idućoj godini došlo do povećanja iskorištenog prosječnog broja dana godišnjih odmora, također i povećanje korištenja ljetnih godišnjih za osobe kojima je radni staž počeo u prvoj polovici godine.
Osim toga, došlo je do znatnog povećanja korištenja edukacijskih budžeta koje zaposlenici imaju na raspolaganju i samim time su zaposlenici stekli nova znanja i vještine.
Dakle, nakon provedenog projekta, zaposlenici su dvostruko više koristili benefite koje imaju na raspolaganju, a istraživanje angažiranosti je pokazalo i značajno povećanje u broju angažiranih zaposlenika.
Naši zaposlenici su osjetili da su nam važne njihove želje koje se tiču i neposlovnog dijela njihova života te da nam je važno da se posvete njima kao što se svakodnevno posvećuju i poslu.
Kao šećer na kraju stigla je i nagrada za najboljeg poslodavca.
Ovogodišnji izbor Najboljih HR praksi održat će se u okviru HR Days konferencije, koja vas očekuje 22. i 23. rujna u Rovinju!