Donosimo pet načina kako se pripremiti za razgovor za posao
Novosti s tržišta rada

Donosimo pet načina kako se pripremiti za razgovor za posao

Razgovor za posao prati onaj čudan osjećaj uzbuđenja i straha, a tada u nekim slučajevima nastupa i mala doza panike

Kako se pripremiti za razgovor za posao jedan je od najčešćih pretraga na Google tražilici. I to s pravom! Većina nije sigurna što poslodavci očekuju, kako se najbolje predstaviti i u konačnici – dobiti posao.

Razgovor za posao prati onaj čudan osjećaj uzbuđenja i straha, a tada u nekim slučajevima nastupa i mala doza panike – jer treba se pripremiti za razgovor za posao. Uzmite vrijeme i saznajte sve o tvrtki koja vas je pozvala na intervju, posebice ako ne znate ništa o potencijalnom radnom mjestu. Naime, čak i ako ste prvi put čuli za tvrtku kada ste poslali životopis i motivacijsko pismo, još uvijek možete doći na razgovor kao osoba koja zna sve detalje o tvrtki u kojoj bi željela raditi. U nastavku donosimo nekoliko načina kako se pripremiti za razgovor za posao, odnosno kako detaljno istražiti tvrtku prije razgovora.

Upoznajte jake strane tvrtke

Najbolji način da uvjerite potencijalnog poslodavca da dobro poznajete tvrtku jest da možete izdvojiti što je čini posebnom u usporedbi s konkurencijom. Gdje ćete to naći? Dobar vijest je da će vam tvrtke često i same dati odgovor na ovo pitanje na svojim internetskim stranicama. Jedan od načina na koji većina tvrtki podijeli po čemu se ističe je njihova misija, vizija ili vrijednosti, koje su obično istaknute u odjeljku “O nama”.

Pažljivo pročitajte taj dio kako biste saznali što bi se moglo razlikovati u ovoj tvrtki u odnosu na druge. Pregledajte ovaj dio uključujući i ostale važne informacije s kojima biste trebali biti upoznati prije intervjua – poput veličine tvrtke, lokacije i njezine povijesti. Nemojte biti osoba koja postavlja pitanje na koje se lako može odgovoriti provjeravanjem web stranice, piše Zaposlena.hr.

Provjerite financijsko stanje tvrtke


Za gotovo sve tvrtke danas dostupna su financijska izvješća koja su javna pa tako i prije samog intervjua možete provjeriti kako otprilike posluje tvrtka. Naravno, nećete dobiti kompletan uvid u financijsko stanje tvrtke, ali neke stvari bi vam mogle biti jasnije. Za vrijeme razgovora za posao nema potrebe za isticanjem informacija o financijama, ali uvijek možete postaviti pitanje o tome u kojem smjeru tvrtka planira ići, želi li se širiti, zapošljavati nove ljude ili otvoriti podružnice u inozemstvu. Neka od spomenutih pitanja mogla bi impresionirati potencijalnog poslodavca. Dat ćete mu do znanja da vas tvrtka zanima, da ste proučili industriju i samu tvrtku i da već i sami razmišljate u kojem smjeru unaprijediti poslovanje.

Pročitajte sve javno dostupne podatke


Negdje tijekom procesa vaše prijave, netko s kime ste razgovarali vjerojatno je pretraživao informacije o vama na Google tražilici te gledao vaše društvene mreže. Isto biste trebali učiniti i vi. Osim što biste trebali pretražiti glavne novosti o tvrtki kada upišete njezin naziv u Google, orijentirajte se posebno na blogove na internetskoj stranici. Oni će vam biti od velike pomoći, posebice za novije tvrtke koje rastu. Bilo da se radi o objavi dobrodošlice za nove zaposlenike ili se tvrtka željela pohvaliti novim softverom, to biste sve trebali znati. Ne zaboravite na LinkedIn. Obvezno provjerite ima li tvrtka poslovnu LinkedIn stranicu i koristi li ga. Tamo biste mogli saznati najvažnije poslovne informacije koje se odnose na samu tvrtku. Bit će korisno znati obilježavaju li važne datume te jesu li se pohvalili informacijama o povećanoj zaradi.

I dok ste na LinkedInu, pregledajte profile ljudi s kojima ćete razgovarati. Provjerite jeste li svoj profil postavili tako da se može vidjeti da ste pregledali njihove profile. Iako bi vam se ovo na prvi pogled moglo činiti kontraproduktivno, zapravo će pokazati da vam je stalo i da se želite dobro pripremiti za razgovor za posao. Na kraju, provjerite Twitter i Facebook profile tvrtke. Je li ton kojim se tvrtka predstavlja profesionalan ili ležeran? Jesu li objave isključivo promotivne i postoji li interakcija s korisnicima za profilu? Odgovara li marketinški tim na recenzije i eventualne pritužbe? Zapamtite pozitivne vijesti i primjere na koje naiđete tijekom istraživanja kako biste ih upotrijebili u intervjuu.

Proučite kulturu tvrtke

Možda ćete moći saznati nešto o korporativnoj kulturi putem bloga tvrtke i profila na društvenim mrežama, ali da biste stvarno nadogradili te informacije, pokušajte potražiti informacije iz vanjskih izvora. Provjerite jesu li na Internetu dostupni intervjui s nadređenima iz tvrtke. Ovisno o tome o kojoj tvrtki se radi, ponekad ćete moći saznati doslovno sve, a ponekad ništa. Također, pretražite forume i grupe za zapošljavanje na društvenim mrežama gdje biste mogli saznati zaista vrijedne informacije.

Naravno, nećete sve što pronađete moći iskoristiti tijekom razgovora za posao, ali prikupljene informacije mogle bi vam pomoći odrediti po čemu se tvrtka izdvaja od drugih i zašto je posebna. Osim toga, znat ćete koje tema biste trebali izbjegavati tijekom intervjua. Na primjer, možda je ravnoteža između poslovnog i privatnog života osjetljiva tema i trebali biste je spomenuti tek nakon što dobijete poslovnu ponudu. Jedan od najboljih savjeta koji biste trebali primijeniti jest da pokušate pronaći bivšeg ili sadašnjeg zaposlenika s kojim biste mogli razgovarati o tvrtku, odnosu poslodavca prema zaposlenicima, uvjetima rada i svega onoga što vas zanima.

Upoznajte industriju i konkurenciju

Osim što je dobro znati što više informacija o tvrtki u koju odlazite na razgovor za posao, još je bolje ako biste mogli razgovarati o industriji u cjelini. A još je impresivnije govoriti o konkurenciji i o tome kako se tvrtka uklapa u cijelo tržište. Potražite glavne konkurente na Google tražilici. Ubrzo biste mogli dobiti prilično dobar dojam o tome tko su glavni igrači u industriji i gdje se točno nalazi tvrtka s kojom pregovarate o poslu. Kada proučavate konkurenciju tvrtke, slijedite iste one korake istraživanja koje ste poduzeli i za samu tvrtku u koju odlazite na razgovor za posao, ali se usredotočite samo na one stvari koje su relevantne za vaš intervju. Gledajte širu sliku, a ne detalje o određenim projektima.

Nakon ovog sveobuhvatnog istraživanja, vjerojatno ćete se pitati: “Dakle, što da sada radim sa svim ovim informacijama?”. Zapamtite da je vaš jedini cilj da budete što uvjerljiviji kada kažete: “Želim raditi u vašoj tvrtki.” Potkrijepite spomenutu rečenicu tako što ćete znati pričati o tome što tvrtku čini jedinstvenom i izraziti svoj entuzijazam pokazujući svoje znanje. Spomenite primjere u svojim odgovorima na intervjuu i uvjerite se kako potencijalni poslodavac ili neki drugi ispitivač klima glavom u znak odobravanja. Na kraju, malo je stvari koje mogu biti toliko učinkovite na razgovoru za posao kao činjenica da točno znate o čemu pričate, upoznati se s poslovanjem tvrtke, industrije i konkurenata i pritom ste samouvjereni. Riječ je dobitnoj kombinaciji za dobivanje novog posla!