U pokretanju vlastitog posla, novi poduzetnici prvo se zapitaju gdje pribaviti novac, a jednom kada je ta prepreka riješena, ostaje pitanje koje su to osobine neophodne za posao. Donosimo tri osnovne karakteristike koje dijele svi uspješni poduzetnici.
Sklonost dobroj organizaciji
Točnije, sposobnost da prepoznate potrebu za organizacijom, čak i kad niste osoba zadužena za organizaciju. Pritom nemojte brkati organiziranost s urednošću, jer to nije nužno ista stvar. Čist i uredan radni stol nije indikator uspjeha, niti znači da ste dobar poslovni organizator. Organizacija mora biti nešto o čemu ne morate razmišljati, već vam treba ići prirodno. Ako ste jedan od onih ljudi koji si ne mogu pomoći da u svemu što drugi rade ne vide mjesta za poboljšanje, to je odličan start.
Sposobnost komuniciranja
Komunikacija je ključna stvar na kojoj se temelje prijateljski i ljubavni odnosi, a svijet biznisa nije nimalo drukčiji. Vrlo je lako kriviti svoje zaposlenike da ne razumiju što im želite poručiti, ali krivnja je u najvećem broju slučajeva barem djelomično i vaša. Svaki dobar organizator i vođa projekta koji radi s ljudima mora biti i dobar psiholog, budući da ljudi nisu računala i njihove se reakcije ne mogu predvidjeti linearnom formulom
Shvaćanje da su greške dio svakog uspjeha
Zvuči tako jednostavno u teoriji, ali praksa pokazuje kako je ova lekcija većini poduzetnika najteža. U poslu se često dogodi da sve napravite kako treba, ali ideja ili projekt svejedno neslavno propadnu. Najgore što možete jest stvoriti kulturu straha od pogreški u svojoj tvrtki, budući da tako nikad neće dobiti iskrenu povratnu informaciju od svojih zaposlenika.