Otkrivamo tajnu uspjeha Trade akademije - najbolje HR prakse u regiji
Kutak za poslodavce

Otkrivamo tajnu uspjeha Trade akademije - najbolje HR prakse u regiji

16. 10. 2025.

Saznajte kako je Atlantic izgradio platformu za razvoj talenata koja je osvojila priznanje struke i inspirirala HR zajednicu u regiji

Na ovogodišnjoj HR Days konferenciji, održanoj u svibnju u sklopu projekta Najbolje regionalne HR prakse, Atlantic Grupa je osvojila priznanje za svoj program Trade akademija, koji je proglašen najboljom regionalnom HR praksom u kategoriji enterprise tvrtki. Tim povodom razgovarali smo s Igorom Babićem iz Atlantic Grupe, kako bismo saznali što stoji iza ove inicijative, koje su glavne poruke i planovi za daljnji razvoj programa.

Trade akademija je prepoznata kao najbolja regionalna HR praksa u kategoriji enterprise tvrtki. Koji su bili glavni motivi za pokretanje ove inicijative?

Naš motiv bio je vrlo konkretan. Imali smo rastuću potrebu za sustavnim razvojem ljudi u prodaji, funkciji koja je srce našeg poslovanja. Prodaja u Atlantiku velika je, kompleksna i regionalno raznolika, a do tada nismo imali jedinstven program koji bi ljude sveobuhvatno i kontinuirano osnaživao u znanju, vještinama i liderstvu. Glavni preduvjet za pokretanje “interne” Akademije bio je tu cijelo vrijeme – godinama akumulirano vrhunsko znanje, najbolje prakse i vrijedna iskustva naših vlastitih zaposlenika. To je osiguralo stvaranje unificirane platforme koja naše ljude podjednako podržava u svakodnevnom radu i u dugoročnom profesionalnom razvoju.

Što vam ova nagrada znači, odnosno kako je doživljavate unutar tima i organizacije?

Ova nagrada potvrda je da smo napravili nešto vrijedno i relevantno, ne samo za Atlantic, nego i za širu HR i poslovnu zajednicu. Za tim koji je radio na programu to je veliko priznanje, ali i snažan poticaj da nastavimo ulagati u ljude i razvijati program. Unutar kompanije nagrada dodatno učvršćuje vjeru da se trud i kvaliteta prepoznaju i izvana, što daje dodatnu energiju i ponos.

Kako ste osigurali da program bude relevantan za različite tržišne kontekste u regiji? Je li bilo prilagodbi po zemljama?

Prodajni procesi, struktura tržišta i asortiman imaju svoje specifičnosti od zemlje do zemlje, stoga smo od početka program gradili modularno i fleksibilno. Program je unificiran – jezgra je ista za sve, od kompetencija koje želimo razvijati do standarda koje želimo postaviti – no dio sadržaja i studije slučaja prilagođavamo lokalnim specifičnostima. To znači da sudionici u Srbiji, Sloveniji ili Hrvatskoj rade na primjerima iz vlastite svakodnevice, a ipak svi prolaze kroz zajedničku nit i filozofiju Atlantic prodaje.

Koji su konkretni rezultati koje ste primijetili nakon provedbe programa – na razini pojedinaca, timova ili poslovnih pokazatelja?

Na razini pojedinaca vidimo rast sigurnosti, znanja i motivacije. Ljudi bolje razumiju kako njihov rad utječe na ukupne rezultate i preuzimaju veću odgovornost. Značajna je i primjetna razina zadovoljstva kod kolega jer se u njih i njihovo znanje strukturirano ulaže. Na razini timova vidimo bolju komunikaciju i suradnju, a menadžeri se snažnije pozicioniraju kao lideri, a ne samo operativni voditelji. Na poslovnoj razini program je doprinio većoj učinkovitosti i kvaliteti prodajnog procesa, što se vidi kroz kontinuirano dobre rezultate i brže uvođenje novih kolega u posao.

Što biste savjetovali drugim HR timovima koji žele pokrenuti sličnu inicijativu? Koji su bili vaši najveći izazovi i naučene lekcije?

Savjetovao bih da krenu od poslovnih potreba i da uključe ljude iz biznisa od prvog dana. To je ključ da program bude relevantan i da ga ljudi zaista prihvate. Najveći izazov bio je uskladiti kompleksnost regionalne organizacije i različitih funkcija te razine znanja polaznika. Naučili smo da je fleksibilnost presudna. Treba imati okvir, ali i prostor da se sadržaj i tempo edukacija prilagode. I još nešto – važna je upornost. Programi ovakve veličine traže puno energije i vremena da zažive u punom opsegu.

Planirate li daljnji razvoj Trade Academy programa? Ima li noviteta koje možemo očekivati?

Da, program kontinuirano nadograđujemo. U sljedećoj fazi planiramo snažnije povezati digitalne alate za učenje te uvodimo specijalizirane module za različite kanale i profile u prodaji. Cilj je da Trade akademija postane ne samo edukacija, nego i svojevrsni hub za razmjenu znanja i iskustava između tržišta.

I za kraj, kako izgleda budućnost razvoja talenata u Atlantic Grupi? Koje teme su vam trenutno u fokusu?

Fokus nam je na kontinuiranom razvoju i mobilnosti talenata. Želimo da ljudi imaju prilike učiti i napredovati unutar različitih dijelova Atlantica. Osim prodaje, snažno ulažemo u razvoj lidera i digitalne vještine jer bez toga nema održive budućnosti. Također, sve više se bavimo wellbeing temama kao i kulturom suradnje i uključivosti jer vjerujemo da se najbolji rezultati postižu kada ljudi imaju i znanje, i energiju, i osjećaj pripadnosti.

Prijavite i vi svoju HR praksu jer je novi ciklus prijava za Najbolje regionalne HR prakse otvoren do 30. siječnja, dok ćemo nove nagrade dodjieliti na 14. HR Days konferenciji od  21. do 23. travnja!