Prema desezoniranim podacima, OVI indeks je u ožujku zabilježio blago povećanje od 1,3 posto u odnosu na prethodni mjesec, ali zbog visoke stope rasta u siječnju, rezultat za prvo tromjesečje upućuje na još uvijek robusnu stopu rasta od 5,3 posto u odnosu na posljednje tromjesečje 2022. godine. Na godišnjoj pak razini indeks je porastao za 12 posto u odnosu na ožujak prošle godine, što je najveća godišnja stopa rasta zabilježena od listopada prošle godine.
Prvih pet najtraženijih zanimanja ostalo je isto u odnosu na ožujak prošle godine, jedino je potražnja za zanimanjem konobara preuzela prošlogodišnje drugo mjesto zanimanju kuhara koje je ove godine završilo na trećem mjestu. Prodavač je zadržao poziciju najtraženijeg zanimanja, a nakon konobara i kuhara, na ljestvici se dalje nalaze skladištar i vozač.
Zanimljivo je i da je potražnja za konobarima i kuharima na godišnjoj razini zapravo u padu.
Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u ožujku zabilježeno je u zanimanjima programer i dizajner, dok je najveće povećanje opaženo kod prodavača i učitelja. Najveći pozitivan doprinos godišnjoj stopi rasta od 12 posto dali su oglasi za prodavače, učitelje i referente dok su oglasi za programere i dizajnere dali najveći negativan doprinos.
U odnosu na ožujak 2022. godine, značajnije se povećao udio oglasa u kojima se tražila srednja stručna sprema (s 30,3 na 34,0 posto), dok se istovremeno povećao i udio oglasa u kojima se tražila visoka stručna sprema (sa 6,7 na 8,6 posto). Kao i u prva dva mjeseca ove godine, udio oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno porastao je s 44,5 na 47,2 posto, dok se udio oglasa u kojima se nudio ugovor na određeno u godinu dana smanjio s 42,6 na 41,6 posto. Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je povećanje u svim regijama, u čemu je prednjačila središnja Hrvatska s godišnjom stopom rasta od čak 6,9 posto. Slijedile su je sjeverni Jadran s 2,9, južni Jadran s 2,7 te istočna Hrvatska s 0,7 posto godišnjeg rasta. U sve četiri regije prodavač je bilo najtraženije zanimanje, a kuhar i konobar su slijedili u jadranskim regijama. U središnjoj Hrvatskoj sljedeći najtraženiji bili su konobar i knjigovođa, a u istočnoj Hrvatskoj učitelj i medicinska sestra.
Što je OVI?
Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.