Generacija Z nije sramežljiva kada je u pitanju izražavanje i zagovaranje pitanja koja su im važna na radnom mjestu, bilo da se radi o transparentnosti plaća ili mentalnom zdravlju.
Dr. Benjamin Granger, glavni radni psiholog i šef savjetodavnih usluga za iskustvo zaposlenika u Qualtricsu smatra kako takav pristup može uznemiriti voditelje ljudskih resursa i šefove - neki nazivaju generaciju Z "najtežom" generacijom za rad - ali to može biti i dragocjena imovina za najmlađe članove radne snage, prenosi cnbc.
"Najveća snaga generacije Z je što su skloniji od drugih generacija izazivati status quo", kaže Granger. "Upravo su ti razgovori i ta iskustva mjesta gdje se događaju inovacije i kreativnost."
Izazivanje radnih normi koje su postavili stariji je dugotrajan trend, ali Granger kaže da postoji nova razina samopouzdanosti i razmatranje načina na koji pripadnici generacije Z pristupaju tim razgovorima.
Jedna od definirajućih karakteristika generacije Z je njihov snažan osjećaj društvene i ekološke odgovornosti. Oni su glasni o stvaranju pravednih, održivih radnih mjesta, ističe Granger, i spremni su izazvati poslodavce da budu odgovorniji za svoj utjecaj na zaposlenike i društvo u cjelini gdje drugi možda ne bi.
Kada mlađi zaposlenici potiču svoje organizacije da se odmaknu od korporativne neutralnosti prema otvorenijem izražavanju vrijednosti, to može dovesti do učinkovitijih procesa, sretnijih zaposlenika i boljih proizvoda, dodaje Granger.
Istraživanja su pokazala da je proaktivni stav i izražavanje mišljenja općenito povezano s pozitivnim karijernim ishodima, uključujući veću šansu za promaknuće i jače odnose s kolegama.
"Ali takve povratne informacije nisu uvijek pozitivno percipirane od strane izvršnih direktora, koji mogu biti frustrirani s zaposlenicima koji krše dugogodišnje norme," kaže Granger.
Mlađi stručnjaci mogu izbjeći - ili smanjiti - bilo kakve negativne posljedice tako što će se dobro pripremiti prije nego što podignu pitanje.
Grangerov savjet? Razmotrite može li vaš menadžer ili kolega realno poduzeti akciju na vaš prijedlog, uzimajući u obzir ograničenja vremena ili resursa, i može li vaše mišljenje pomoći timu ili organizaciji da bude uspješniji, a ne da isključivo koristi vama kao zaposleniku.
Zaista učinkoviti razgovori zahtijevaju da lideri stvore okruženje u kojem se potiče i traži povratna informacija.
"Davanje i primanje povratnih informacija može otključati različite dijelove vas za koje niste ni znali da postoje i koristiti vašem profesionalnom rastu," kaže Granger. "Generacija Z, prihvaćajući i pokrećući ove razgovore, katalizira taj rast u sebi."