Potencijalni poslodavci htjet će znati zašto ste zainteresirani raditi za njih.
Bez obzira na to kako poslodavac formulira spomenuto pitanje, ključno je da budete unaprijed spremni objasniti zašto biste željeli raditi u njihovoj tvrtki i zašto vam se određeno radno mjesto sviđa. Stoga, važno je pripremiti se za razgovor za posao, piše zaposlena.hr.
Kako odgovoriti na pitanje “Zašto želite raditi za našu tvrtku?”
U trenucima kada pripremate odgovor na pitanje “Zašto želite raditi za našu tvrtku?”, razmotrite sljedeće strategije.
1. ISTRAŽITE TVRTKU
Jedan od razloga zašto poslodavci postavljaju ovo pitanje jest da utvrde koliko ste istraživali tvrtku. Zainteresirani kandidat ne samo da je upoznat s tvrtkom, već je također istražio pozadinu tvrtke, povijest i misiju. Stoga je važno učiniti sljedeće.
Pregledajte internetsku stranicu tvrtke. Započnite istraživanje tvrtke pregledavanjem web stranice tvrtke, a posebno se usredotočite na odjeljak “O nama” i na stranice o misiji i viziji tvrtke koje obično dijele informacije o kulturi tvrtke.
Upoznajte se s proizvodima i uslugama tvrtke. Upoznajte se s proizvodima ili uslugama, klijentima i svim značajnim postignućima ili nagradama koje je tvrtka primila.
Pročitajte blog članke tvrtke. Ako tvrtka vodi blog, odvojite vrijeme i pročitajte nekoliko članaka. Zabilježite glavne i sporedne teme koje tvrtka pokriva svojim člancima.
Pregledajte društvene mreže tvrtke. Na Facebooku, LinkedInu i Instagramu obratite pozornost na ono što tvrtka objavljuje, a posebno se usredotočite na relevantne vijesti iz industrije, komentare ili povratne informacije kupaca.
2. PROUČITE OPIS POSLA
Osim što morate znati informacije o tvrtki te ostaviti dojam zainteresiranog kandidata, poslodavac također želi biti siguran da razumijete ulogu za koju se prijavljujete i sve dužnosti koje ona podrazumijeva. To će im pomoći da bolje razumiju zašto želite raditi za njihovu tvrtku, a vas će odvesti u drugi krug.
Za početak navedite ono što vam se najviše sviđa u oglasu za posao. Nakon što ste izradili spomenuti popis, napravite drugi koji bi trebao uključivati ciljeve vaše karijere. Usporedite popise i potražite načine na koje će vam pozicija za koju se prijavljujete pomoći da postignete svoje ciljeve.
Kada odgovarate na pitanje: “Zašto želite raditi ovdje?” spomenite stvari navedene u oglasu za posao koje su u skladu s vašim ciljevima u karijeri i istaknite dužnosti kroz koje bi iskoristili vaše najbolje vještine.
3. ODREDITE SVOJE TEMELJNE VRIJEDNOSTI
Fokusiranje na vlastite ciljeve karijere i temeljne vrijednosti kako biste pronašli sličnosti sa sličnostima tvrtke u kojoj želite raditi može pomoći poslodavcima da shvate zašto ste upravo vi idealan kandidat za posao. Ako niste sigurni koje su vaše temeljne vrijednosti, odvojite trenutak i pokušajte si postaviti sljedeća pitanja:
U kakvoj tvrtki želite raditi?
Koje kvalitete po vašem mišljenju čine snažne, zdrave poslovne veze?
Koje osobine najviše cijenite kod svojih uzora?
Što vas motivira?
Koje kvalitete želite razvijati – profesionalno i osobno?
Koje će kvalitete biti potrebne da biste postigli vaše buduće ciljeve?
Nakon što identificirate svoje temeljne vrijednosti, odradite nekoliko vježbi kroz koje ćete govoriti o njima te pronađite načine da spomenete i ono što ste naučili u svom istraživanju o tvrtki i radnom mjestu.
Primjeri odgovora na pitanje “Zašto želite u našoj tvrtki?”
U nastavku donosimo nekoliko primjera kako možete odgovoriti na pitanje “Zašto želite raditi u našoj tvrtki?” koje možete prilagoditi sebi i svojim vještinama i iskustvu. Oni će vam poslužiti pri formiranja vlastitog odgovora.
Primjer 1: Spreman/na sam primijeniti svoju stručnost.
“Radim u turističkoj industriji više od pet godina. Proširila sam svoje iskustvo u korisničkoj službi i spremna sam primijeniti tu stručnost u tvrtki koja je predana svojim zaposlenicima i rangirana je kao jedno od najboljih mjesta za rad.
Volim raditi s ljudima i posebno sam uzbuđena što bi mi ova uloga omogućila da upotrijebim svoje vještine stranog jezika za komunikaciju s klijentima diljem svijeta.
Moj krajnji cilj je prikupiti iskustvo i stići do vodeće pozicije u korisničkoj službi. Znam da će mi mogućnost skupljanja iskustva i poboljšanja vještina pomoći da se približim postizanju tog cilja.”
Primjer 2: Vaša tvrtka nalazi se na vrhu liste.
“Iako vaša tvrtka postoji već nekoliko desetljeća, nikada niste odustali od svoje misije da ljudima pružite udobno i nezaboravno iskustvo putovanja.
Tvrtka je oduvijek bila usmjerena prema naprijed i koristila je tehnologiju za poboljšanje korisničkog iskustva. Vaša je aplikacija rangirana kao jedna od najboljih aplikacija za putovanja, a iz godine u godinu osvajate neke od najprestižnijih nagrada u industriji.
Kada sam počela tražiti novi posao, namjerno sam tražila tvrtke koje su predane integritetu, filantropiji i inovacijama, a vaša je tvrtka na vrhu popisa.”
Primjer 3: Voljela bih napredovati u karijeri.
“Vjerna sam korisnica vašeg proizvoda dugi niz godina. Impresionirana sam vrhunskom tehnologijom i izvrsnim korisničkim iskustvom koje pruža.
Prije nekoliko mjeseci imala sam problem i nazvala sam korisničku podršku. Predstavnik s kojim sam razgovarala bio je uslužan, ljubazan i strogo poslovan. Sjećam se da sam tada pomislila da je u vašoj tvrtki sigurno dobro raditi.
Kada sam vidjela natječaj za poziciju voditelja, odlučila sam dodatno istražiti vrijednosti i kulturu vaše tvrtke, što je sve poduprlo moju intuiciju da je ovo mjesto na kojem bih voljela raditi. Voljela bih razvijati svoju karijeru u tvrtki koja je strastvena prema korisničkom iskustvu i inovacijama.”
Primjer 4: Tražim tvrtku koja osnažuje.
“Impresionirana sam predanošću vaše tvrtke rastu i razvoju svojih zaposlenika. Jedna moja prijateljica radi u vašem marketinškom odjelu i godinama hvali vašu tvrtku zbog izvrsnog odnosa prema zaposlenicima.
Tražim tvrtku koja osnažuje i pruža priliku svojim zaposlenicima da budu najbolji profesionalci. U svom istraživanju otkrila sam da ulažete u kontinuirano obrazovanje svojih zaposlenika financirajući troškove obrazovanja i programe mentorstva.
Osim toga, imate veliku reputaciju lidera u industriji. Ovo je tvrtka u kojoj bi mi bila čast razvijati svoju karijeru.”
Što ne biste trebali reći u svom odgovoru
Kada odgovarate na ovo pitanje, važno je biti iskren. Istraživanje koje provodite o tvrtki, radnoj poziciji i vlastitim temeljnim vrijednostima dat će vam sve informacije koje su vam potrebne za oblikovanje dobrog odgovora.
Međutim, iako je važno biti autentičan, ne želite nikada reći da ste zainteresirani samo za radnu poziciju iz razloga koji jasno daje do znanja da niste posebno zainteresirani za rad u tvrtki.
Stvari koje biste trebali izbjegavati reći uključuju:
“Ono što me stvarno privuklo ovom poslu je plaća/povlastice koju nudite.”
“Ovaj posao mi se čini kao idealna odskočna daska za daljnji nastavak karijere.”
“Prijavljujem se za mnoga radna mjesta pa ću vidjeti što će se realizirati.”
Kada vam može biti postavljeno ovo pitanje
Ovo bi vam pitanje moglo biti postavljeno u bilo kojem trenutku u procesu razgovora za posao. Poslodavci bi vam ga mogli odmah postaviti jer ih zanima zašto želite raditi za njihovu tvrtku, a što bi moglo utvrditi vašu razinu interesa od samog početka. Također se može postaviti usred intervjua ili na kraju.
Bez obzira na to kada će vam pitanje biti postavljeno, vaš će odgovor ostaviti određeni dojam. Ako vam pitanje bude postavljeno na početku intervjua, to bi moglo odrediti u kojem smjeru će krenuti cijeli intervju. Ako vam to pitanje bude postavljeno na samom kraju razgovora za posao, smatrajte ga dodatnom prilikom koju ste dobili kako biste ostavili dobar dojam i impresionirali potencijalnog poslodavca.
Izvor: zaposlena.hr