Putničke agencije u Hrvatskoj još čekaju odluku nadležnih o produljenju mjere za očuvanje radnih mjesta za prve mjesece 2022., što im je naznačeno kao mogućnost krajem 2021. jer im je zbog pandemije djelatnost i dalje ugrožena, a promet im je lani još bio oko 65 posto niži nego 2019., ističe predsjednik UHPA-e Tomislav Fain.
“Još nemamo točnih informacija hoće li se ta mjera za agencije produljiti ili ne, nadamo se jer je i ministar rada (Josip) Aladrović krajem 2021.najavio nastavak te mjere za najugroženije djelatnosti, a agencije to i dalje jesu. Novo širenje virusa početkom 2022. dodatno otežava naše poslovanje, radi se malo ili ništa”, rekao je u srijedu za Hinu Fain.
Stoga Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA), koja okuplja nekoliko stotina članica-agencija, apelira da se za agencije nastave mjere za očuvanja radnih mjesta, kojom je do sada tijekom pandemije bilo obuhvaćeno oko tri tisuće agencijskih djelatnika.
Fain podsjeća da su u pandemiji organizirana putovanja praktički zaustavljena, a unatoč covid potvrdama, testiranjima i drugim pravilima protiv zaraze i dalje je ta vrsta putovanja ‘slaba’, čemu, kako kaže, “pridonosi i trenutna porazna epidemiološka slika”, što će neupitno utjecati i na daljnja turistička kretanja i poslovanje agencija.
Već do sada agencije su u pandemiji zabilježile ogromne gubitke i pad prihoda, poslovanje im je stalno pod upitnikom i neizvjesno, što pokazuju i rezultati ankete koju je UHPA provela među članicama – pad prihoda u 2021. u odnosu na 2019. je veći od 65 posto.
Isto potvrđuju i zadnji podaci DZS-a u djelatnosti turističkih agencija, koji za prvih deset mjeseci 2021. u odnosu na isto razdoblje 2019. godine, pokazuju pad prihoda od 65 posto, a uspoređujemo li 2020. s 2019. godinom, pad prihoda još je veći, iznad 80 posto, iznosi Fain.
“Zbog te loše situacije apeliramo na daljnju podršku hrvatske Vlade, ministarstava turizma i sporta te rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike da se program za zadržavanje radnih mjesta za turističke agencije produži i u nadolazećim mjesecima, počevši od siječnja 2022.
Jedino tako će agencije uspjeti zadržati radnike i koliko-toliko se moći pripremiti za nadolazeću proljetno-ljetnu sezonu, u kojoj se očekuje ipak više prometa, iako već znamo da to ovisi i o razvoju pandemije”, poručuje Fain.
Tu za njih poražavajuću statistiku ne mogu, kako dodaje, ublažiti ni rekordne turističke brojke prošlogodišnje turističke sezone, u kojoj su i agencije imale više posla nego u 2020., ali to još nije dovoljno za prevladati gubitke i redovno poslovati.
Lanjski dobri rezultati u turizmu prvenstveno su bili zbog bolje epidemiološke situacije, a nikako oporavka organiziranih turističkih kretanja, te je nastavak potpora za zadržavanje radnih mjesta u agencijama i dalje ključan uvjet njihovog oporavka i opstanka, zaključuje Fain.
Izvor: Hina