Prema desezoniranim podacima, OVI indeks je u studenom zabilježio povećanje od 3,2 posto u odnosu na prethodni mjesec što je najveće povećanje na mjesečnoj razini od svibnja ove godine. Rast je na godišnjoj razini iznosio 10,8 posto u odnosu na studeni prošle godine, što je među nižim stopama rasta ove godine, izuzmemo li ljetne mjesece. Nakon što je u prvom i drugom tromjesečju ove godine indeks rastao u odnosu na prethodno tromjesečje, u trećem je zabilježen pad, a podaci za listopad i studeni upućuju na to da će rast ponovo biti izvjestan i u posljednjem tromjesečju ove godine. Po svemu sudeći će 2022. godina biti zabilježena kao godina značajnog rasta potražnje za radom. Unatoč padu BDP-a u trećem tromjesečju ove godine, potražnja za radom je u uzlaznoj putanji, a tržište rada i dalje je robusno, barem kada su u pitanju konvencionalni načini oglašavanja.
Najveće povećanje broja oglasa na godišnjoj razini u studenom je zabilježeno u zanimanjima knjigovođa, liječnik/stomatolog, referent i učitelj, dok je najveće smanjenje opaženo kod informatičara, programera, radnika u proizvodnji i vozača. U odnosu na studeni 2021. godine, povećao se udio oglasa koji nude ugovor na neodređeno, s 46,3 na 47,8 posto. Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je povećanje u svim regijama. Iako je rast na godišnjoj razini bio najveći na Sjevernom Jadranu, 16,1 posto, najveći doprinos rastu dala je Središnja Hrvatska jer na nju otpada 60 posto svih oglasa. U odnosu na prethodnu godinu, smanjio se broj oglasa iz inozemstva.
Što je OVI?
Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.